Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TVA si transport intracomunitar

08-Mar-2010
6133
O societate X a efectuat o achizitie intracomunitara din Austria. O alta firma din Austria, specializata, a efectuat prestatia de transport de la firma din Austria la Tulcea. Care sunt obligatiile, dpdv TVA, ale societatii X in luna ianuarie 2010 pentru prestatia de transport conform reglementarilor care se aplica din 2010 (declaratia intracomunitara)?


Solutie oferita de
Serviciul de Consultanta a Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Interpretari gresite ale legislatiei din Codul Fiscal 2010?
 Legislatie neclara? Exclus!
Consilier Codul Fiscal - Taxe si Impozite pentru Contabili 2010
face ordine in haosul din Codul Fiscal si
iti ofera ?portite? legale pentru profitul tau! ... detalii aici

In baza articolului 133, pentru aplicarea regulilor generale de taxare, se are in vedere calitatea beneficiarului acestor servicii:

1. daca beneficiarul este persoana impozabila, locul de prestare al serviciilor se considera a fi locul unde beneficiarul respectiv are sediul activitatii economice sau sediul fix sau domiciliul stabil sau resedinta obisnuita (articolul 133 alineatul 2).
2. daca beneficiarul este persoana neimpozabila, locul de prestare al serviciilor se considera a fi locul unde prestatorul are sediul activitatii economice sau sediul fix sau domiciliul stabil sau resedinta obisnuita (articolul 133 alineatul 3).

La incadrarea serviciilor efectuate in anul 2010, trebuie sa aveti in vedere precizarile din normele metodologice si anume :

a) La punctul 13 , alin. 10 se prevede faptul ca prestatorul trebuie sa faca dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila si ca este stabilit in Comunitate si serviciul este prestat catre sediul activitatii sale economice sau catre sediul sau fix, aflat in alt stat membru decat Romania.

Aceasta conditie se considera indeplinita daca beneficiarul comunica prestatorului:

? o adresa a sediului activitatii economice, sau, a unui sediu fix, din Comunitate;
? un cod valabil de TVA atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru.

Se considera ca prestatorul a actionat de buna credinta cand obtine confirmarea validitatii codului de TVA atribuit beneficiarului sau de autoritatile fiscale din alt stat membru prin intermediul procedurilor de securitate existente la nivel comunitar.

In situatia in care beneficiarul nu comunica un cod valabil de TVA, sau il comunica, dar prestatorul nu obtine confirmarea validitatii codului de TVA al clientului sau, se considera ca locul prestarii se afla la locul unde este stabilit prestatorul.

Factura emisa cu TVA poate fi stornata ulterior numai daca se obtine confirmare oficiala a autoritatii fiscale din statul membru in care beneficiarul este stabilit din care rezulta ca la data prestarii serviciului, beneficiarul avea calitatea de persoana impozabila.

b) La punctul 13, dar la alin.13, se precizeaza ca pentru prestarile de servicii de care beneficiaza persoane impozabile stabilite in Romania si care sunt prestate de un prestator persoana impozabila care nu este stabilit in Romania, au locul prestarii in Romania, fiind aplicabile cotele de TVA prevazute la art. 140 din Codul fiscal sau, dupa caz, scutirile de TVA prevazute la art. 141, 143, 144 sau 144^1 din Codul fiscal.

In situatia in care beneficiarul (persoana impozabila) stabilit in Romania nu este inregistrat in scopuri de taxa, trebuie sa indeplineasca obligatiile specifice de inregistrare pentru achizitii intracomunitare de servicii prevazute la art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal.

In concluzie, factura se emite de catre presatorul din statul membru fara TVA iar firma dvs. impoziteaza serviciul in Romania prin aplicarea regimului de taxare inversa in baza formulei contabile 4426 = 4427.

Serviciul de transport se declara prin decontul de TVA la:

* randul 7 cu preluarea sumelor la randul 7.1 si 7.1.1 (se analizeaza daca este cazul);
* randul 9 cu preluarea sumelor la randul 9.1 si 19.1.1 (se analizeaza daca este cazul).

La randul 7.1.1 si 19.1.1 se inscriu informatiile preluate din jurnalele de TVA cu privire la baza de impozitare si TVA pentru achizitiile de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul din Romania este persoana obligata la plata TVA in baza prevederilor articolului 150 alin. (2) din Codul fiscal, iar prestatorul este inregistrat in scopuri de TVA in statul membru din care efectueaza prestarea de servicii.

Atunci cand prestatorul ( firma de transport) este o persoana impozabila stabilita in alt stat membru( Austria) , beneficiarul persoana impozabila stabilita in Romania realizeaza o achizitie intracomunitara de servicii.

Valoarea serviciilor intracomunitare primite, inregistrate in evidenta contabila, se declara lunar incepand cu 01 ianuarie 2010 prin declaratia recapitulativa cod 390 , pana pe data de 15 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016