Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabila

03-Iul-2019
17681

Societate inregistrata in scopuri de TVA, microintreprindere, producatoare de lichid (cu si fara nicotina; lichidul cu nicotina este cel definit conform art. 439, alin. 2 lit. b Cod Fiscal) pentru tigareta electronica, societate autorizata conform cerintelor art. 444 alin. 3, detinatoare de autorizatie de operator economic cu produse supuse accizelor nearmonizate, doreste sa-si vanda produsele online pe un magazin online (emag market place), deci nu pe propriul magazin online. Care sunt aspectele fiscal-contabile pe care societatea trebuie sa le respecte?

- Adaugare CAEN 4791 in activitatile autorizate ale societatii?

- Crearea unei gestiuni cu amanuntul? (pana acum, societatea a avut doar gestiune en-gros)?

- Creare analitice pentru conturile 371, 378, 4428, 607, 707, 4427?

- Este obligata sa detina casa de marcat?

- Este obligata sa detina POS? Firma are cifra de afaceri de peste 50.000 euro in anul precedent (din vanzare produse finite, nu din vanzare de marfuri sau servicii)

- Acest magazin online are piata de desfacere Romania, dar daca piata de desfacere ar fi Europa sau tari terte, luand in considerare si obiectul de activitate al societatii si prevederile art 18 din legea 201/2016, ce aspecte fiscal-contabile ii sunt aplicabile?

Consultantu nostru fiscal, Dana Hristu, va raspunde intrebarilor formulate in acest caz.

Raspunsul specialistului - actualizarea statutului

1. Daca desfasurati activitate de Comert cu amanuntul prin intermediul altor persoane sau online, trebuie sa actualizati statutul/actul constitutiv al societatii adaugand codul CAEN 4791.

Societatea dumneavoastra va emite factura pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor catre clienti (persoane fizice sau juridice), document insotitor al bunurilor livrate prin curier (intermediari).

2. Pentru incasarea in numerar prin intermediari societatea dumneavoastra nu emite chitanta sau bon fiscal. Incasarea se realizeaza de catre acesta care va emite chitanta in nume propriu. Ulterior, sumele colectate in numele vanzatorului de catre firma intermediara vor fi virate acestuia in contul bancar al societatii.

Firma intermediara incaseaza banii pe baza documentului (propriu) pentru incasarile cu numerar "Chitanta ramburs cont colector" inscriind la rubrica explicatii " ramburs la factura nr. / din data de ../pentru clientul expeditor SC ......." sau persona fizica....

Clientul dumneavoastra, va inregistra in contabilitatea proprie chitanta emisa de firma de curierat, in numele societatii dumneavoastra.

Dumneavoastra

Monografie contabila:

Vanzare marfuri catre clienti:
4111/461 %
707


4427
Inregistrarea incasarii de la curier, pe baza facturii de decontare:
5125 =461/4111

Incasare in banca a sumelor incasate de la clienti si virate de intermediar (ex. EMAG):
5121= 5125

Descarcarea de gestiune a marfurilor:
607 = 371

Inregistrare factura de comision EMAG:

622/628 = 401

Compensare sau plata :

401 = 5125/5121

3. Daca comercializati direct bunurile, online pentru vanzari catre populatie trebuie sa detineti si aparat de marcat electronic fiscal.

La art. 1 alin. (1) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,republicata,cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

In masura in care aceste vanzari au loc cu caracter ocazional, ele nu intra sub incidenta OUG 28/1999, conform art. 4 din Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin urmare, obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale intervine numai in cazul bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, pentru incasarea integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, nu si pentru incasari prin ordin de plata.

4. Conform prevederilor OUG nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei (la cursul de referinta al Bancii Nationale a României la data de 31 decembrie a anului precedent), au obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit, si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Prin activitatea de prestari de servicii se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din din Codul fiscal.

Prin urmare, daca societatea, care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata,are o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei, are obligatia sa accepte ca mijloc de plata si cardurile de debit, si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici