Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vom putea folosi Dosarul Electronic de Sanatate

17-Apr-2014
1794
Potrivit celui mai nou comunicat transmis de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Dosarul Electronic de Sanatate se afla in etapa finala de implementare a proiectului (DES).

Astfel, prin acest proiect, medicilor si populatiei li s-a oferit posibilitatea accesului in sistemul informatic al DES. Se verifica prin aceasta procedura solutia informatica in mediul real. Pana in prezent au fost initializate peste 130.000 dosare electronice, sistemul DES a fost accesat de peste 3.000 de medici si peste 50 de spitale s-au conectat cu succes.

Totodata, anunta comunicatul, in aceasta etapa s-au facut si continua sa se faca o serie de pregatiri in vederea extinderii sistemului pentru toti cetatenii Romaniei, incepand cu a doua jumatate a anului curent.

Fiecare cetatean al Romaniei va avea propriul dosar de sanatate, sistemul DES urmand sa contribuie la cresterea calitatii actului medical. Practic, pacientii nu vor mai fi nevoiti sa se prezinte la medic cu un teanc de documente si sa explice acestuia verbal istoricul lor medical, deoarece datele vor fi disponibile in DES: trimiteri, retete, consultatii medicale, diagnostice, spitalizari, antecedente etc.
DES este un sistem dedicat pacientului si medicului deopotriva, in care datele medicale sunt pastrate in deplina siguranta si confidentialitate.

Pacientii isi vor putea verifica online propriul dosar, iar medicii vor putea vizualiza dosarul pacientului numai cu acordul acestuia. Orice modificare sau accesare aparuta in orice sectiune este insotita de data, ora si parafa doctorului care a operat modificari sau a accesat dosarul. Un medic care nu are acces la dosarul pacientului poate consulta doar sumarul pentru situatiile de urgenta.
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Vezi detalii


Continutul DES si modul de acces la acesta au fost discutate si agreate de o comisie formata din reprezentanti ai medicilor de familie, spitalelor, pacientilor, Ministerului Sanatatii si CNAS. Reprezentantii CNAS au sustinut o serie de prezentari privind sistemul DES la conferintele nationale ale medicilor de familie si pacientilor care au avut loc la Bucuresti, Targu-Mures, Alexandria, Pitesti, Ploiesti, Brasov si Sinaia. Totodata, CNAS, prin casele judetene de
asigurari de sanatate, a informat furnizorii de servicii medicale depre etapele proiectului, modalitatile de accesare DES si cerintele de certificare a solutiilor informatice in vederea conectarii la DES.

Portalul DES este accesibil la adresa www.des-cnas.ro si contine o sectiune dedicata celor mai frecvente intrebari referitoare la utilizarea sistemului atat de medici, cat si de pacienti (http://www.des-cnas.ro/wps/portal/cnas/FAQ ).

Pe site-ul CNAS (www.cnas.ro) se gasesc materialele de prezentare ale DES si ghidurile de utilizare a sistemului, la sectiunea Dosarul Electronic de Sanatate.

Proiectul informatic DES se desfasoara pe parcursul anilor 2013 - 2014 conform calendarului stabilit si are o valoare de 81,74 mil. lei (18,5 mil. euro) fara TVA, din care 81,62% finantare din Fondul European de Dezvoltare Regionala si 18,38% co-finantare nationala de la bugetul de stat.

Sursa: cnas.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vom putea folosi Dosarul Electronic de Sanatate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"