Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Raspunsuri cu privire la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual

16-Mar-2018
17609

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 14 martie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare:

"Se renunta la formularul C800? La ce am acces pe SPV daca nu depun C800?"

Raspuns ANAF:

"Formularul C800 a fost o metoda tranzitorie de inregistrare in SPV. Incepand cu 8 martie 2018 pentru inregistrarea persoanelor juridice, a altor entitati fara personalitate juridica, a reprezentantilor, precum si a imputernicitilor in Spatiul privat virtual se utilizeaza formularul online, disponibil pe website-ul A.N.A.F la urmatorul link

https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp"

2.

Intrebare:

"In SPV figurez cu obligatii de plata pe care la ghiseu nu le regasesc colegii dvs pentru a le plati. Cum pot sa obtin o situatie curata in SPV?

De asemenea,

- Ce pasi trebuie sa fac ca situatia mea financiara in SPV sa fie actuala?
- Ce pasi trebuie sa urmez pentru a primi raspunsuri la intrebarile adresate echipei SPV?"

Raspuns ANAF:

"Modul de actualizare a datelor disponibile in serviciul Spatiul Privat Virtual este urmatorul:

- Zilnic pentru deciziile de impunere si pentru platile efectuate si incarcate in sistemul informatic;

- Saptamanal pentru informatiile disponibile in documentul „Nota obligatiilor de plata”;

- Lunar pentru informatiile disponibile in documentul Obligatii de plata (in data de 10 a fiecarei luni).

Pentru solicitarile de asistenta transmise prin formularul de contact umeaza sa primiti raspuns in termenul legal de 45 de zile, conform Codului de procedura fiscala. In situatia in care nu ati primit raspuns puteti sa reveniti cu o noua solicitare prin formularul de contact in care sa faceti referire ?i la numarul de inregistrare primit la solicitarea anterioara."

3.

Intrebare:

"Din SPV pot lista note de compensare TVA? Nu am gasit nicaieri la sectiunea Solicitari-eliberare documente."

Raspuns ANAF:

"Notele de compensare a TVA nu fac parte din categoria documentelor si informatiilor comunicate prin intermediul Spatiului Privat Virtual, prevazute la art. 24 din O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica."

4.

Intrebare:

"Am depus online cerere pentru accesarea SPV cu zip si documentul de confirmare, saptamana trecuta joi. Si nici pana azi nu pot accesa SPV pentru acea firma. Mai trebuie facut ceva dupa trimiterea cererii online?"

Raspuns ANAF:

"Trebuie ca in termen de 10 zile de la data la care v-ati inregistrat online, sa va adresati organului fiscal pentru verificarea documentelor transmise. Atentie insa, daca actul de imputernicire este in forma autentica (la notariat), va puteti prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, trebuie sa va prezentati la unitatea fiscala, care administreaza contribuabilul pentru care solicitati inregistrarea in SPV."

5.

Intrebare:

"PFA-urile din ce sectiune se inregistreaza, Persoane Fizice sau Persoane Juridice?"

Raspuns ANAF:

"Persoanele fizice care desfasoara activitate ca Persoana Fizica Autorizata au posibilitatea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual atat la sectiunea persoane fizice (inregistrare in SPV utilizand Codul numeric personal, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe CNP) cat si la sectiunea persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica, inregistrare in SPV utilizand Codul de identificare fiscala al PFA-ului, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe cod fiscal al PFA-ului."

6.

Intrebare:

"Unde se pot depune petitii legate de acest acces la SPV pentru persoane juridice?"

Raspuns ANAF:

"Puteti utiliza formularul de contact de la website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe care il puteti accesa prin link-ul https://www.anaf.ro/asistpublic/, selectand la categoria solicitarii Cereri, sesizari sau propuneri."

7.

Intrebare:

"M-am autentificat acum in SPV cu certificat digital si vad declaratiile depuse si stingerea obligatiilor, dar nu am primit nici un mesaj pe email despre emiterea acestor adrese, intocmire recipise etc. Va rog sa imi spuneti care este procedura de primire pe email a acestor informari ANAF."

Raspuns ANAF:

"Pentru a primi prin e-mail astfel de informari, la completarea formularului de inscriere trebuia bifata casuta cu denumirea Sunt de acord sa primesc atentionari prin email de la ANAF - Gratuit.

Atentionarile prin email se trimit doar daca nu consultati mesajele 24 ore de la primire in cazul in care ati bifat aceasta casuta si nu primiti mesaje prin e-mail va rugam sa transmiteti prin formularul de contact disponibil in serviciul Spatiul Privat Virtual o sesizare in acest sens, alegand la categoria solicitarii Asistenta tehnica servicii informatice."

8.

Intrebare:

"Pentru anularea accesului fostului contabil la C800 trebuie completat un document de revocare? Sau din moment ce C800 nu mai exista e clar ca nu mai are acces la dosarul fiscal al firmei?"

Raspuns ANAF:

"In acest caz trebuie completata de catre reprezentantul legal al firmei o cerere de revocare a imputernicirii sau a desemnarii ca utilizator SPV."

9.

Intrebare:

"De ce sunt obligat sa merg sa obtin si aprobare pentru SPV? Odata ce m-am inregistrat?"

Raspuns ANAF:

"Este necesar sa va adresati organului fiscal, pentru ca acesta sa verifice fizic documentele incarcate de dvs. Astfel, in vederea aprobarii cererii depusa prin formularul web, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta organului fiscal urmatoarele:

a) numarul de inregistrare atribuit automat (ca urmare a completarii formularului web);
b) actul de identitate, in copie si original;
c) documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal sau reprezentant desemnat, respectiv de imputernicit potrivit art. 18 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in original sau copie legalizata, dupa caz."

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016