Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o zi

22-Sep-2025
1960
Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o zi
Cuprins

Bonul fiscal si raportul Z sunt documente esentiale in activitatea oricarui operator economic care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Acestea au roluri distincte, dar complementare, in evidentierea si raportarea tranzactiilor comerciale. Emiterea bonului fiscal este obligatorie pentru fiecare vanzare, iar raportul Z finalizeaza zilnic gestiunea fiscala. Lipsa raportului Z poate genera probleme contabile si fiscale, de aceea este important sa se actioneze prompt in astfel de situatii.

Avem acest caz concret. A fost generat bonul fiscal, problema este ca nu s-a generat raportul Z pentru ziua respectiva. Cum trebuie sa procedam in aceasta situatie?

Ce este bonul fiscal

Bonul fiscal este un document emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care confirma finalizarea unei tranzactii comerciale intre un operator economic si un client. Acesta contine informatii esentiale precum denumirea produselor sau serviciilor, valoarea, TVA-ul aferent si data emiterii. Emiterea lui este obligatorie conform legislatiei fiscale, având rol de proba contabila si fiscala. Totodata, bonul fiscal asigura protectia consumatorului in cazul retururilor sau reclamatiilor.

TOT ce trebuie sa stii despre bonul fiscal, vezi in ACEST articol>>

Ce este Raportul Z

La art. 64 din NM de aplicare a OUG 28/1999, se arata ca:
(1) Raportul Z este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru, care contine in mod detaliat date ce se vor inregistra in memoria fiscala ca date de sinteza pe termen lung, odata cu emiterea acestui raport. Comanda de inchidere zilnica a totalizatoarelor zilnice cu caracter fiscal este unica si obligatorie.

Cat timp trebuie pastrat raportul Z

Art. 65. -
(1) Utilizatorii sunt obligati sa asigure arhivarea si pastrarea registrului special prevazut la art. 6 alin. (2) pe o perioada de 10 ani, iar raportul Z pe o perioada de 5 ani.
(2) Datele inscrise in documentele mentionate la alin. (1) trebuie sa ramana lizibile pe perioada de pastrare, utilizandu-se consumabile care au garantata perioada de pastrare impusa.

Importanta raportului Z

(3) Registrul special si raportul Z reprezinta documentele pe baza carora se inregistreaza veniturile din activitatea de comert cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie in evidenta contabila a utilizatorului, cu exceptiile prevazute de lege.

Concluzie

In situatia in care nu s-a generat raportul, este recomandat sa luati legatura cu societea care va asigura service pentru aparatele de marcat electronice fiscale si sa va spuna daca se mai poate edita acest raport, avand in vedere ca legislatia nu face nicio referire la aceasta omitere.


Explicatii oferite in 2025 de specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli nedeductibile: ce conditii indeplinesc si lista cheltuielilor care fac parte din aceasta categorie

    • Orice firma are mai multe tipuri de cheltuieli care se incadreaza in cheltuieli deductibile, nedeductibile sau deductibile partial. Cheltuielile nedeductibile sunt reglementate de Codul fiscal si evidentiate in contabilitate prin articole specifice, iar in acest articol vom analiza principalele categorii de astfel de cheltuieli, precum si exemple practice si studii de caz care ilustreaza modul corect de inregistrare contabila si impactul asupra rezultatului fiscal.» citeste mai departe aici

  • Creante. MONOGRAFIE pentru scoaterea din evidenta a creantelor

    • Scoaterea din evidenta a creantelor inseamna eliminarea din contabilitate a sumelor ce nu mai pot fi incasate, de exemplu in cazul falimentului clientului sau prescrierii creantei. Acest proces presupune indeplinirea unor conditii legale si efectuarea unor inregistrari contabile corecte. Mai jos este prezentata o monografie contabila simplificata pentru aceste operatiuni. Avem acest caz concret. Avem o factura emisa catre un client care a intrat in faliment, factura nu mai poate fi incasata. Ce...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 406 eronata. Sanctiunile NU se aplica daca respectati anumite conditii

    • Declaratia 406 (SAF-T) este un fisier fiscal standardizat ce contine informatii detaliate din evidenta contabila a contribuabililor, transmis obligatoriu catre ANAF. Corectitudinea si completitudinea acestuia sunt esentiale pentru evitarea sanctiunilor. In cazul identificarii unor erori, contribuabilii pot corecta fisierul prin depunerea unei declaratii rectificative, in functie de natura si momentul constatarii erorii. Nerespectarea cerintelor poate atrage amenzi, insa corectarea in anumite...» citeste mai departe aici

  • Formularul 800: Poate fi utilizat si pentru facturile deja inregistrate in E-Factura?

    • Formularul 800 a fost introdus de ANAF pentru a permite notificarea facturilor care nu au fost primite prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Totusi, multi contribuabili se intreaba daca acest formular se poate folosi si in cazul facturilor primite din eroare. In randurile de mai jos clarificam cand se utilizeaza corect formularul 800 si ce trebuie facut cand apar facturi gresite in sistem. Avem acest caz concret. Gasim incarcate in E-Factura, facturi de furnizori in care serviciile sau...» citeste mai departe aici

  • Cesiunea de creanta prin ANAF. Cum depui cererea si termenul limita pentru a scapa de datorii

    • Cesiunea de creante reprezinta un mecanism juridic prin care un creditor isi transfera dreptul de a incasa o datorie catre o alta persoana. In practica, aceasta procedura este folosita si in relatia cu ANAF, atunci cand contribuabilii doresc sa stinga datorii fiscale prin cesiunea unor creante, cum ar fi rambursarile de TVA. In continuare vom vedea ce trebuie sa stii pentru ca cesiunea sa fie valabila. De asemenea, un contribuabil se intreaba daca sesiunile de creanta prin ANAF trebuie inscrise...» citeste mai departe aici

  • Salariu minim pe economie in 2025. Cum se acorda in constructii

    • In contextul majorarii salariului minim brut pe tara incepand cu 1 ianuarie 2025, tot mai multe companii analizeaza modul in care aceste modificari influenteaza obligatiile lor salariale si fiscale. Una dintre intrebarile frecvente vizeaza aplicarea salariului minim diferentiat in constructii si impactul asupra contractelor de administrare sau mandat. Prevederile legale recente clarifica distinctia dintre salariile platite in baza contractelor de munca si indemnizatiile stabilite prin contracte...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016