Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli de reclama si publicitate si echipamente de lucru acordate salariatilor

20-Iun-2014
15617
In cuprinsul studiului de caz de mai jos, luam ca exemplu o societate care a cumparat si acordat gratuit salariatilor care lucreaza cu clientii uniforme de lucru. Acestea sunt purtate de angajati in timpul serviciului pentru a putea fi identificati cu usurinta de catre clienti, precum si pentru promovarea imaginii firmei.

Acordarea acestor "echipamente de lucru" nu a fost mentionata in contractul colectiv de munca. Avand in vedere ca achizitia uniformelor s-a facut in baza unui contract de publicitate - in care s-a mentionat dimensiunea si modul de imprimare a logo-ului firmei pe camasi, vom vedea daca se pot inregistra pe cheltuieli de publicitate.

Totodata, vom vedea daca pot fi considerate aceste cheltuieli ca fiind efectuate in interesul activitatii si implicit sa nu fie considerate avantaje fiscale pentru salariati.

Conform prevederilor de la art. 21 alin.(2), lit. d) din Codul Fiscal, cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Asadar, cheltuielile cu bunurile acordate in cdrul campaniilor publicitare sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista documente justificative: contract pentru desfasurarea campaniei de promovare a produselor, proces verbal de predare primire bunuri/bon consum, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de marketing pentru promovarea produselor, stimularea vanzarilor, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare (ex. camasile purtate de salariati cu sigla firmei), persoane responsabile, beneficiarii etc.


In ceea ce priveste ehipamentele de lucru acordate salariatilor, la art. 55 alin. (4) lit. e) se prevede ca, contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare nu este inclusa in veniturile salariale si nu este impozabila in intelesul impozitului pe venit.

De asemenea, conform art. 296^15 lit. e) din Codul fiscal nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare.

Astfel, contravaloarea echipamentului de protectie si de lucru acordata de angajator potrivit legislatiei in vigoare nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale si al impozitului pe venit. Desigur acordarea acestor echipamente trebuie prevazuta in Contractul colectiv/individual de munca al salariatilor sau intr-un act additional incheiat ulterior.

Inregistrari contabile:

% 401 " Furnizori"


303 "Obiecte de inventar"


4426 " Tva deductibila", iar la darea in folosinta;


603 " Cheltuieli cu obiectele de inventar" = 303 " Obiecte de inventar"


Evidenta acestor obiecte se tine extracontabil cu ajutorul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta" folosind "Fisa de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta cod 14-3-9. La sfarsitul exercitiului financiar aceste obiecte se inventariaza.

Daca utilizarea materialelelor care constituie echipament de lucru pentru salariati, este de scurta durata si valoarea mica, nu sunt considerate obiecte de inventar, ci materiale consumabile (3028 "Alte materiale consumabile"), a caror evidenta se tine cu ajutorul metodei cantitativ -valorice prevazuta de Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 1 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016