Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi

14-Nov-2012
3318
Raportul anual al Curtii de Conturi confirma ca anul trecut indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a ramas stabil, la un nivel situat sub 4%. in ceea ce priveste contabilitatea UE, aceasta a primit un aviz favorabil din partea Curtii de Conturi, pentru al cincilea an consecutiv.

"In ultimii ani, Comisia si-a respectat promisiunea de a asigura un nivel de calitate ridicat in gestionarea si controlul fondurilor UE.in niciun caz activitatea noastra nu s-a terminat, insa acum este momentul ca si partenerii nostri sa faca un efort suplimentar", a declarat Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda. "Statele membre pot face acest lucru prin intermediul a doua masuri simple. in primul rand, ele pot aproba normele mai simple propuse de Comisie pentru noua perioada de programare.Normele mai simple sunt mai usor de respectat si mai usor de controlat si ar putea contribui la reducerea semnificativa a numarului de erori in ceea ce priveste cheltuielile UE. in al doilea rand, invit din nou statele membre sa isi ia mai in serios raspunderea in ceea ce priveste rolul lor in protejarea banilor contribuabililor UE. Putin mai mult efort din partea statelor membre de a controla proiectele in mod corespunzator si de a recupera fondurile utilizate in mod incorect ar avea un impact important, in special in aceasta perioada dificila din punct de vedere economic."

Raportul Curtii de Conturi confirma faptul ca in ultimul deceniu s-a inregistrat in mod constant o ameliorare in gestionarea fondurilor UE. Acest lucru este deosebit de important, avand in vedere faptul ca perioada de programare actuala se apropie de final. Acest lucru a insemnat ca volumul platilor, precum si cerintele de raportare care li se aplica au crescut substantial in 2011 comparativ cu ultimii ani. si totusi, indicele de eroare a ramas stabil.

Faptul ca s-au comis erori nu inseamna ca banii UE s-au pierdut, s-au irosit sau au facut obiectul unor fraude. in realitate, frauda afecteaza numai 0,2% din bugetul total al UE si exista instrumente puternice pentru a o detecta, astfel incat banii sa poata fi recuperati atunci cand este cazul. Cand Curtea de Conturi se refera la un indice de eroare, aceasta inseamna ca banii nu ar fi trebuit sa fie platiti deoarece un proiect nu a indeplinit normele detaliate de eligibilitate pentru finantare din partea UE. Atunci cand apar erori, exista mecanisme solide care sa le detecteze si sa le corecteze.

Context


Indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a fost mai mic de 4% timp de 3 ani consecutivi, iar domenii precum ajutorul extern, dezvoltarea, extinderea si administratia nu au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare nici anul trecut. Cea mai importanta imbunatatire in 2011 a fost observata in domeniul politicii de coeziune, care finanteaza proiecte pentru a promova competitivitatea si cresterea economica in Europa. in acest domeniu, indicele de eroare a scazut cu mai mult de 2,5 puncte procentuale in comparatie cu 2010.

In domeniul agriculturii s-a inregistrat o crestere a indicelui de eroare in comparatie cu 2010, partial datorita faptului ca, pentru prima data, Curtea a inclus in calculele sale obligatiile in materie de ecoconditionalitate. In raportul sau, Curtea a constatat ca problemele relevante fusesera deja identificate de Comisie, aceasta adoptand masuri corective pentru a se asigura ca banii nu se pierd.

De asemenea, Comisia a pus accentul in mod deosebit pe simplificarea normelor care se aplica fondurilor UE. Acest lucru nu numai ca va face fondurile UE mai accesibile celor care au nevoie de ele, ci va facilita, de asemenea, aplicarea normelor referitoare la cheltuielile UE si controlul modului in care sunt aplicate aceste norme, reducand astfel si mai mult erorile.

Noul Regulament financiar adoptat la 25 octombrie 2012 contine deja masuri substantiale de simplificare, precum si dispozitii care ar trebui sa imbunatateasca controalele privind fondurile UE la toate nivelurile.

Propunerile Comisiei pentru urmatoarea generatie de programe (2014-2020), care sunt, in prezent, dezbatute de catre Consiliu si Parlament, includ o serie de noi masuri pentru a imbunatati in continuare gestionarea fondurilor UE. Printre acestea se numara masuri corective mai stricte, aplicabile in cazul in care statele membre nu solutioneaza la timp neregulile, un nou sistem de monitorizare a progreselor realizate in vederea atingerii obiectivelor stabilite, precum si obligatia autoritatilor nationale de gestionare de a semna o declaratie de asigurare cu privire la conturile lor.


Etapele urmatoare

Dupa publicarea raportului anual al Curtii de Conturi, Consiliul va recomanda Parlamentului European sa acorde sau sa nu acorde Comisiei descarcarea de gestiune. Pe baza acestei recomandari, Parlamentul European va vota, in mai 2013, rezolutia sa de descarcare de gestiune privind bugetul 2011.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016