Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Control la Agentia Nationala a Functionarilor Publici realizat de Corpul de Control al Primului-ministru

12-Dec-2016
2794

In perioada ianuarie 2011 - septembrie 2016, la nivelul A.N.F.P. si al centrelor regionale de formare continua pentru administratia publica locala s-au desfasurat 2.876 programe de formare profesionala/perfectionare, in valoare totala de 34.362.744 lei, organizate pentru 45.943 cursanti, marea majoritate a acestora provenind din cadrul institutiilor publice.

Programele de formare profesionala/perfectionare au fost realizate de catre partenerii A.N.F.P. sau ai centrelor regionale, care au fost selectati cvasi-exclusiv (cu trei exceptii) din randul unor societati comerciale sau organizatii neguvernamentale. Pentru derularea efectiva a acestor activitati, entitatile mentionate au utilizat, potrivit cadrului legal in vigoare, personal specializat in activitati de formare, constituit in mare masura din functionari publici.

Prezentam in continuare unele din principalele probleme constatate:

- au fost identificati parteneri de formare care detin o pozitie dominanta in ceea ce priveste furnizarea programelor de formare profesionala/perfectionare, desi nu au furnizat astfel de programe decat pe o perioada scurta de timp (ex.: 2 ani - Formatica S.R.L. Bucuresti sau 3 ani - A.P.S.A.P. Bucuresti);

- din analiza tarifelor practicate de formatori s-a constatat similitudinea acestora, situatie favorizata chiar de catre reglementarile emise de catre A.N.F.P., ceea ce poate reprezenta o incalcarea prevederilor Art.8 din Legea concurentei nr.21/1996, republicata. ;

- unele ordine elaborate la nivelul presedintelui A.N.F.P. au suferit o serie de modificari, care au avut ca efect o mai mare permisivitate in ceea ce priveste indeplinirea unor conditii de catre partenerii de formare sau monitorizarea activitatii de formare. in acelasi context se inscrie si modificarea modului de calcul a sumelor virate la bugetul statului, prin ordine ale presedintelui A.N.F.P. Aceasta modificare s-a soldat cu diminuarea atat a valorii reale a sumelor virate la bugetul de stat, incepand cu anul 2014 (333.919,80 lei in anul 2011, 368.250,32 lei - in anul 2012, 425.831,90 lei - in anul 2013, 301.490,80 lei - in anul 2014 si 281.291,50 lei in anul 2015), cat si a ponderii acestora, raportat la totalul contravalorii programelor de formare profesionala/perfectionare (2011 - 7,9%; 2012 - 6,2%; 2013 - 5,8%; 2014 - 5,3%; 2015 - 5,0%);

- au fost retinute o serie de aspecte care pot conduce la concluzia ca programele de formare profesionala/perfectionare constituie, in multe situatii, o modalitate de recompensare, de catre sefii institutiilor publice, a functionarilor publici;

- au fost identificate programe de perfectionare diferite in acelasi interval de timp, cu acelasi formator, dar in locatii diferite, fapt fizic imposibil, precum si cazuri in care acelasi partener de formare a organizat programe de perfectionare diferite, cu formatori diferiti, dar in aceeasi perioada si locatie, si in aceste situatii punandu-se sub semnul intrebarii realitatea realizarii cursurilor in cauza;

- cheltuielile estimate ale serviciile hoteliere de care au beneficiat participantii la programele de formare profesionala/perfectionare s-au ridicat, in perioada analizata, la 55.579.534 lei (comparativ, contravaloarea programelor a fost de 34.362.744 lei), cu mentiunea ca aceste cheltuieli sunt suportate, in cvasitotalitatea situatiilor, de bugetele institutiilor si autoritatilor publice din care provin cursantii. Totodata, este de precizat ca acestor cheltuieli li se adauga si cele ocazionate de transportul la si de la locatiile de desfasurare a programelor, care se deconteaza de catre institutiile/autoritatile publice prin aplicarea dispozitiilor H.G. nr. 1860/2006, cu modificarile ulterioare; cazarea este asigurata in locatii aflate in statiuni turistice si in perioada vacantelor;

- serviciile de cazare includ, pe langa mic-dejun, bonuri de masa (de regula, in valoare de 100 lei/zi) reprezentand contravaloarea pranzului si a cinei. in H.G. nr. 1860/2006, cu modificarile ulterioare, singura prevedere referitoare la decontarea contravalorii mesei oferite personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii in alta localitate se regaseste la art. 32, respectiv "in situatia in care in costul cazarii este inclus si micul dejun, se deconteaza si contravaloarea acestuia". Prin urmare, prin includerea valorii bonurilor de masa, altele decat mic dejun, in serviciile hoteliere s-a creat un avantaj locatiilor unde au loc cursurile, cu incalcarea prevederilor legale mai sus mentionate.


***Sinteza Notei de informare privind Programele de formare profesionala/perfectionare organizate Agentia Nationala a Functionarilor Publici (A.N.F.P.) si centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala, in perioada ianuarie 2011 - septembrie 2016, este disponibila integral, pe site-ul Guvernului Romaniei, la adresa: https://goo.gl/5EnsRE

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016