
Raportul Special
realizat de specialisti
In perioada ianuarie 2011 - septembrie 2016, la nivelul A.N.F.P. si al centrelor regionale de formare continua pentru administratia publica locala s-au desfasurat 2.876 programe de formare profesionala/perfectionare, in valoare totala de 34.362.744 lei, organizate pentru 45.943 cursanti, marea majoritate a acestora provenind din cadrul institutiilor publice.
Programele de formare profesionala/perfectionare au fost realizate de catre partenerii A.N.F.P. sau ai centrelor regionale, care au fost selectati cvasi-exclusiv (cu trei exceptii) din randul unor societati comerciale sau organizatii neguvernamentale. Pentru derularea efectiva a acestor activitati, entitatile mentionate au utilizat, potrivit cadrului legal in vigoare, personal specializat in activitati de formare, constituit in mare masura din functionari publici.
Prezentam in continuare unele din principalele probleme constatate:
- au fost identificati parteneri de formare care detin o pozitie dominanta in ceea ce priveste furnizarea programelor de formare profesionala/perfectionare, desi nu au furnizat astfel de programe decat pe o perioada scurta de timp (ex.: 2 ani - Formatica S.R.L. Bucuresti sau 3 ani - A.P.S.A.P. Bucuresti);
- din analiza tarifelor practicate de formatori s-a constatat similitudinea acestora, situatie favorizata chiar de catre reglementarile emise de catre A.N.F.P., ceea ce poate reprezenta o incalcarea prevederilor Art.8 din Legea concurentei nr.21/1996, republicata. ;
- unele ordine elaborate la nivelul presedintelui A.N.F.P. au suferit o serie de modificari, care au avut ca efect o mai mare permisivitate in ceea ce priveste indeplinirea unor conditii de catre partenerii de formare sau monitorizarea activitatii de formare. in acelasi context se inscrie si modificarea modului de calcul a sumelor virate la bugetul statului, prin ordine ale presedintelui A.N.F.P. Aceasta modificare s-a soldat cu diminuarea atat a valorii reale a sumelor virate la bugetul de stat, incepand cu anul 2014 (333.919,80 lei in anul 2011, 368.250,32 lei - in anul 2012, 425.831,90 lei - in anul 2013, 301.490,80 lei - in anul 2014 si 281.291,50 lei in anul 2015), cat si a ponderii acestora, raportat la totalul contravalorii programelor de formare profesionala/perfectionare (2011 - 7,9%; 2012 - 6,2%; 2013 - 5,8%; 2014 - 5,3%; 2015 - 5,0%);
- au fost retinute o serie de aspecte care pot conduce la concluzia ca programele de formare profesionala/perfectionare constituie, in multe situatii, o modalitate de recompensare, de catre sefii institutiilor publice, a functionarilor publici;
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
- au fost identificate programe de perfectionare diferite in acelasi interval de timp, cu acelasi formator, dar in locatii diferite, fapt fizic imposibil, precum si cazuri in care acelasi partener de formare a organizat programe de perfectionare diferite, cu formatori diferiti, dar in aceeasi perioada si locatie, si in aceste situatii punandu-se sub semnul intrebarii realitatea realizarii cursurilor in cauza;
- cheltuielile estimate ale serviciile hoteliere de care au beneficiat participantii la programele de formare profesionala/perfectionare s-au ridicat, in perioada analizata, la 55.579.534 lei (comparativ, contravaloarea programelor a fost de 34.362.744 lei), cu mentiunea ca aceste cheltuieli sunt suportate, in cvasitotalitatea situatiilor, de bugetele institutiilor si autoritatilor publice din care provin cursantii. Totodata, este de precizat ca acestor cheltuieli li se adauga si cele ocazionate de transportul la si de la locatiile de desfasurare a programelor, care se deconteaza de catre institutiile/autoritatile publice prin aplicarea dispozitiilor H.G. nr. 1860/2006, cu modificarile ulterioare; cazarea este asigurata in locatii aflate in statiuni turistice si in perioada vacantelor;
- serviciile de cazare includ, pe langa mic-dejun, bonuri de masa (de regula, in valoare de 100 lei/zi) reprezentand contravaloarea pranzului si a cinei. in H.G. nr. 1860/2006, cu modificarile ulterioare, singura prevedere referitoare la decontarea contravalorii mesei oferite personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii in alta localitate se regaseste la art. 32, respectiv "in situatia in care in costul cazarii este inclus si micul dejun, se deconteaza si contravaloarea acestuia". Prin urmare, prin includerea valorii bonurilor de masa, altele decat mic dejun, in serviciile hoteliere s-a creat un avantaj locatiilor unde au loc cursurile, cu incalcarea prevederilor legale mai sus mentionate.
***Sinteza Notei de informare privind Programele de formare profesionala/perfectionare organizate Agentia Nationala a Functionarilor Publici (A.N.F.P.) si centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala, in perioada ianuarie 2011 - septembrie 2016, este disponibila integral, pe site-ul Guvernului Romaniei, la adresa: https://goo.gl/5EnsRE
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
A.N.I. s-a pus pe treaba: 593 de amenzi pentru nedepunerea declaratiilor de avereNoua lege privind sanctionarea neregulilor in utilizarea fondurilor europeneCum se completeaza Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurateUn Cod penal mai aspru pentru functionarii publici care comit infractiuniANFP introduce un nou Proiect - pilot pentru ocuparea unor functii publice vacante. 700 de locuri de munca vor fi puse la bataieUltimele articole
Violeta Alexandru: Toti angajatii platiti de statul roman vor fi inrolati in REVISALANOFM debirocratizeaza si digitalizeaza serviciile pentru persoanele in cautarea unui loc de muncaMFP intra in actiune: ANAF, reorganizata din temelii (Proiect de Hotarare)Sindicatele din Administratia Fiscala: Reorganizarea ANAF va avea efecte negative in colectarea veniturilor bugetareObligatii declarative. Concediu pentru cresterea copiluluiArticole similare
Cum sa treci cu SUCCES de un CONTROL ANAFBolos, despre controale fiscale din 2024: Actiunile ANAF vor fi TINTITE, nu se va umbla in orb. Cine este luat in vizorANAF controleaza nuntile din vara aceastaDate firma neactualizate la ANAF. Exista riscul ca FACTURILE sa fie considerate neconforme la un control fiscal?Facturi arhivate in format electronic. Care sunt obligatiile si cum procedam in cazul unui CONTROL ANAF?Ultimele articole
Amanet. ANAF incepe verificari ample la casele de amanet. Peste 3.700 de firme sunt in vizorSanctiuni in valoare de peste 20 milioane lei pentru nerespectarea prevederilor E-TransportControale ANAF. In aprilie 2024 au fost efectuate cu 44% mai multe actiuni de control fiscalControale ANAF. In ce domenii vor fi efectuate verificari in perioada 20 februarie-8 martie 2024Actiuni ANAF pentru colectarea veniturilor: 4.000 controale fiscale si decizii de impunere de 446 milioane de lei in noiembrie 2023Articole similare
Oportunitati pentru start-up-uri prin BIZ UP. Dezvoltarea mediului de afaceri prin investitii si formare antreprenorialaPOSDRU are nevoie de infuzie financiaraINACO lanseaza Ghidul Meseriilor Viitorului in prima zi de scoalaANOFM: 204 programe de FORMARE PROFESIONALA, in octombrieContract de ucenicie: Monografia contabila si tratamentul fiscal subventii AJOFMUltimele articole
Start Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceriCodul Muncii, modificat: Prin Legea 283/2022 au fost introduse doua noi tipuri de concediiSOMAJ TEHNIC la valoarea de 75% din salariu pentru angajatii firmelor afectate direct sau indirect de razboiCum functioneaza o directie de asistenta sociala modernaANOFM a publicat ghidul pentru recunoasterea experientei profesionale si a calificarilor dobandite in afara granitelorArticole similare
MMPS infiinteaza Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania! Ar putea fi inclusi si bugetariiSe schimba organizarea ANFP. Noi reguli pentru functionarii publiciANFP introduce un nou Proiect - pilot pentru ocuparea unor functii publice vacante. 700 de locuri de munca vor fi puse la bataieGuvernul a introdus Registrul public de evidenta a salariatilor: baza de date cu personalul platit din fonduri publice, dupa modelul REVISALVioleta Alexandru: Toti angajatii platiti de statul roman vor fi inrolati in REVISALArticole similare
Camerele agricole devin utilitate publicaCum vom trata fiscal costurile de formare profesionala?Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA