
Raportul Special
realizat de specialisti
Ultimii ani au marcat schimbari importante la nivelul companiilor romanesti, inclusiv la nivelul departamentului de resurse umane. Unul dintre motivele care au stat la baza acestor schimbari este adoptarea la scara larga a automatizarilor oferite de software-urile de resurse umane.
Soft-urile sau programele de administrare de personal elibereaza timp pretios pentru specialistul HR, timp ce poate fi folosit pentru activitati mai putin repetitive, cu un plus de valoare adus oamenilor si business-ului in general. Administrarea de personal este unul dintre procesele considerate „core” in cadrul departamentului – alaturi de pontaj si salarizare, si implicit printre primele care au beneficiat de adoptarea unei solutii software.
Sa vedem cum a schimbat implementarea unui soft de administrare de personal activitatea de zi cu zi a specialistului responsabil.
Care sunt atributiile specialistului in administrarea personalului?
Specialistul in administrarea personalului sau HR cu atributii administrative se ocupa in cadrul companiei, de:
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Lista poate continua, fiecare organizatie alegand sa gestioneze in maniera proprie aceasta zona. Multe dintre companiile mici si mijlocii aloca persoanei care ocupa aceasta functie si sarcina salarizarii si a pontajului, celelalte activitati considerate esentiale in cadrul departamentului HR.
Sunt activitati repetitive, cu indiscutabile beneficii atunci cand se decide achizitionarea unui soft de resurse umane.
Trei modalitati prin care specialistul HR beneficiaza de implementarea unui soft de administrare a personalului
Dosarul electronic al angajatului: economie de timp si energie
Daca vorbim despre specialistul in administrarea personalului, acesta are la dispozitie, atunci cand utilizeaza un software de administrare a personalului, dosarul electronic al angajatului.
Din programul de personal, specialistul HR poate extrage informatiile dorite in orice moment, economisind timp pretios. Contractele de munca, datele personale complete si modificarile survenite de-a lungul timpului, concediile sau cursurile la care a participat, toate sunt la dispozitia responsabilului de administrare a personalului in acelasi loc, intr-un format usor de parcurs, in orice moment.
Un alt beneficiu major, desi poate nu cel mai vizibil, este unicitatea informatiilor colectate in dosarul electronic al fiecarui angajat, prin stocarea lor intr-o baza de date unica, permanent actualizata. Folosind o baza de date unica si un sistem electronic este mai usor ca, din punct de vedere al securitatii acestor date, sa se protejeze accesul la ele prin setarea a diferite drepturi de acces si administrare, tinand cont de natura profund confidentiala a acestor informatii.
Toate acestea conduc la o diminuare substantiala a confuziei legate de diverse informatii care altfel ar fi adunate din diverse surse, a riscurilor de eroare sau a celor de accesare de catre persoane neautorizate – factor important mai ales din perspectiva implicatiilor legale pe care le pot avea aceste informatii.
Avantajul mobilitatii
Mobilitatea este una dintre trasaturile prezentului, dar mai ales ale viitorului pietei muncii. Romania ultimilor ani s-a adaptat si ea la aceasta realitate. Munca de la distanta este din ce in ce mai des perceputa ca o normalitate, mai degraba decat ca un beneficiu oferit de angajator.
Un soft de administrare a personalului ofera suportul necesar pentru ca munca angajatului sa se desfasoare de la distanta. Colegii au in timp real acces la ultimele variante ale documentelor, activitatea decurgand firesc, fara a avea de suferit pentru ca unul sau mai multi membri ai echipei lucreaza de acasa.
Accesarea instantanee de catre persoanele abilitate este posibila in cazul solutiilor HR în cloud – cum este programul de administrarea personalului de la Sincron HR Software. Tehnologia in cloud permite inlocuirea aplicatiilor sau programelor descarcate si stocate pe calculator sau server cu aplicatii internet.
Mai mult decat atat, Sincron HR este gandita ca solutie mobile-first, putand fi utilizata in cele mai bune conditii de pe orice dispozitiv mobil.
De la administrarea de personal la managementul talentelor
Una dintre tendintele ultimilor ani este aceea a unei abordari diferite a angajatilor, moderna si cuprinzatoare, ce vizeaza managementul resurselor umane sau al talentelor mai degraba decat doar administrarea de personal.
Din ce in ce mai multe companii inteleg importanta extinderii preocuparii departamentului de HR dincolo de managementul de personal, ce gestioneaza mai degraba aspectele administrative legate de prezenta angajatului in cadrul companiei.
Prin comparatie, o abordare ce vizeaza managementul resurselor umane va privi angajatii ca resurse valoroase pentru companie. Atragerea, motivarea, evolutia si engagement-ul angajatilor in cadrul companiei vor fi permanent urmarite prin initiative ce tin de zona de talent management, progresul lor fiind monitorizat si incurajat.
Acest tip de abordare este posibil si datorita existentei unui software de management al performantei angajatilor, ce poate prelua inclusiv o parte din sarcinile administrative ale specialistului HR.
Specialistul HR are, in acest fel, posibilitatea de a se dedica si altor activitati in afara celor administrative, agenda sa zilnica suferind modificari importante.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Impozit pe veniturile micro: Modificarile introduse prin Legea 296/2023 intra in vigoare din 1 ianuarie 2024Ce e nou in Declaratia Intrastat incepand cu 2015?Titlul V, Capitolul 4Noutati Legislatie Fiscala 28 - 01 august 2008Cum te asiguri ca resursele umane din companie pot gestiona resursele logistice?Ultimele articole
5 beneficii ale utilizarii unui sistem MES in industria greaBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateIntegrarea SOFTWARE-ului de gestiune cu platforme de rezervari si livrariLaptopul ASUS nu se aprinde? 5 pasi simpli pentru a identifica problemaCresterea profitabilitatii in servicii: 4 Puncte cheie de optimizare prin digitalizareArticole similare
Retragere PFA din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt consecintele fiscale?Microintreprinderile care NU au cel putin 1 salariat activ in cursul anului fiscal vor trece la plata impozitului pe profitPrevenirea si combaterea spalarii banilor: Obligatii, proceduri si sanctiuni noi in 2020ANAF modifica inregistrarea la cerere in scopuri de TVACand iese o microintreprindere din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor in cursul anului 2015?Ultimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.BPiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariCum sa iti conectezi telefonul la televizor? 6 sfaturi utile30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania[IMPLICATII FISCALE] Donare autoturism unei persoane fizice de catre o microintreprindereArticole similare
Sesiune ANAF: Contributii sociale si impozit datorat pentru veniturile din salarii de la 1 ianuarie 2018. Tichetele intra in venitul brut salarialSistemul de Raportare Contabila la 30 iunie a operatorilor economici. ORDINUL nr. 2.493 din 8 iulie 2019 a fost publicatDocumentar fiscal care priveste deductibilitatea unor cheltuieli la calculul impozitului pe venitMai multe formalitati care nu mai prezinta utilitate ar putea fi ELIMINATE din procesul de inregistrare in registrul comertului (Proiect de Ordin Ministerul Justitiei)Achizitii de la persoane fizice. Care sunt obligatiile declarative?Ultimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.BPiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariCe beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un anImpozitul pentru fier vechi. Temei legal si reglementari cheieCheltuieli deductibile. Cheltuielile auto pot fi deduse 100% daca sunt folosite si in scop PERSONAL de angajati?Articole similare
MFP a incarcat public date despre situatia financiara a firmelor private si ale institutiilor publiceRestructurarea ANAF e oficiala. Ordinul a fost aprobatCheltuieli de protocol la o microintreprindere. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Persoanele cu venituri mici ar putea beneficia de subventii majorate pentru plata chiriei (proiect de HG)Primele ore de lucru cu aplicatia Spatiul Privat Virtual. Care sunt concluziile?Ultimele articole
5 beneficii ale utilizarii unui sistem MES in industria greaCredit cu istoric negativ ? Definitie, Pareri Pro si ContraCe greseli fiscale frecvente apar in perioade de crestere accelerataGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internTi-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!Articole similare
Controale la PFA-uri si profesionisti in 2022. Aceasta competenta revine si inspectorilor fiscali care NU se afla in raza domiciliuluiAnulare dobanzi penalizatoare. In ce masura e posibila anularea si cum procedam?Diferente in D394, constatate de ANAF. Cum se pot corecta erorile contabile si fiscale?Solutionarea contestatiilor fiscale facute de firme si PFA-uri va trece in activitatea finantelor abia din 31 martie 2022Zoom fiscal: Inregistrarea contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanenteUltimele articole
Credit cu istoric negativ ? Definitie, Pareri Pro si ContraDepunere Declaratie Unica. Cum se va completa de la 1 august 2025 noul formular privind CASSCum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerEsalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor apareaGhid complet pentru gestionarea eficienta a banilor in afacerea taSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA