Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentar fiscal: Certificatul de atestare fiscala emis de autoritatile administratiei publice locale

14-Sep-2012
5431
Codul de procedura fiscala stabileste prin art. 113 alin. (1) ca certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, la solicitarea contribuabilului.

Certificatul de atestare fiscala se elibereaza pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold in prima zi a lunii urmatoare depunerii cererii.

Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de cel mult doua zile lucratoare de la data solicitarii si poate fi utilizat de contribuabil pe toata perioada lunii in care se emite. Certificatul de atestare fiscala emis in intervalul cuprins intre data de 25 a lunii si finele lunii este valabil pe toata perioada lunii urmatoare emiterii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, in original sau in copie legalizata, oricarui solicitant.

Pentru instrainarea dreptului de proprietate asupra cladirilor, terenurilor si a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie sa prezinte certificate de atestare fiscala prin care sa se ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale de plata datorate autoritatii administratiei publice locale in a carei raza se afla inregistrat fiscal bunul ce se instraineaza, potrivit alin. (2), inclusiv sumele reprezentând amenzi existente in evidenta organului fiscal. Pentru bunul care se instraineaza, impozitul datorat este cel recalculat pentru a reflecta perioada din an in care impozitul se aplica persoanei care instraineaza, potrivit Codului fiscal.

Actele prin care se instraineaza cladiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu incalcarea prevederilor alin. (4), sunt nule de drept.


Prevederile alin. (4) si (5) nu sunt aplicabile in cazul procedurii de executare silita, procedurii insolventei si procedurilor de lichidare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 390. Se poate anula scutirea in cazul livrarilor intracomunitare daca NU depui sau depui incorect D390?

    • Declaratia 390 este un formular fiscal important utilizat de firmele care desfasoara tranzactii comerciale cu parteneri din alte state membre ale Uniunii Europene. In continuarea articolului vom vedea o prezentare generala a obligatiei de depunere, a conditiilor pentru aplicarea scutirii de TVA la livrarile intracomunitare si a riscurilor fiscale asociate nerespectarii acestor reguli. Un contribuabil intreaba daca nedepunerea declaratiei 390 sau depunerea incorecta are drept consecinta si...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Calcul ajustare TVA si reglementari cheie

    • Ajustarea de TVA este o obligatie fiscala ce presupune corectarea deducerii initiale a taxei in functie de modul real de utilizare a bunurilor sau serviciilor achizitionate. Ajustarea trebuie realizata corect, in conformitate cu legislatia fiscala. In acest articol vom prezenta modelul de calcul al ajustarii TVA, alaturi de reglementarile cheie pe care orice firma trebuie sa le cunoasca pentru a evita erorile si eventualele sanctiuni.» citeste mai departe aici

  • Ce impozit platesti la lichidarea unei firme

    • Lichidarea unei firme nu inseamna doar inchiderea formala a activitatii, ci si indeplinirea unor obligatii fiscale esentiale. Multi antreprenori se intreaba ce impozite trebuie platite in acest proces si cum sunt tratate, din punct de vedere fiscal, sumele sau bunurile distribuite catre asociati. In acest articol vom analiza pas cu pas reglementarile legale aplicabile, pentru a intelege clar ce taxe si impozite pot aparea la lichidarea unei societati si cum te poti pregati pentru a evita...» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stii despre contabilitatea in constructii in 2025

    • In contextul eliminarii facilitatilor fiscale din domeniul constructiilor, contabilitatea devine o provocare majora. Pentru a evita amenzi usturatoare si erori costisitoare, profesionistii din domeniu au acum la dispozitie un instrument esential: lucrarea digitala Proceduri contabile pentru domeniul constructiilor.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Cum sa lichidezi o firma infiintata in anul 2025

    • Inchiderea unei firme este un proces complex care implica mai multe etape legale, contabile si fiscale. Indiferent de motivele pentru care se doreste lichidarea (lipsa activitatii, decizie strategica sau alte considerente), este important ca fiecare pas sa fie urmat corect. In acest articol vom vedea pasii esentiali pentru dizolvarea si lichidarea unei societati, cu accent pe obligatiile legale si fiscale pe care trebuie sa le indeplineasca o firma infiintata recent. Avem acest caz concret. O...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016