
Raportul Special
realizat de specialisti
"O societate emite facturile direct din programul de contabilitate, in format PDF. Exista obligatia de a le printa? La un control de fond se accepta transmiterea pe e-mail sau le vor solicita printate?"
Factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice.
Potrivit prevederilor pct. 26 din OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, toate operatiunile privind factura (intocmire, utilizare, arhivare, corectare, reconstituire) se efectueaza conform prevederilor Codului fiscal si ale Normelor metodologice de aplicare a acestuia.
La art. 319 alin. (30)-(37) din Codul fiscal, este reglementata modalitatea de stocare a facturilor, astfel:
Persoana impozabila trebuie sa asigure stocarea copiilor facturilor pe care le-a emis sau care au fost emise de client ori de un tert in numele si in contul sau, precum si a tuturor facturilor primite.
Persoana impozabila poate decide locul de stocare a facturilor, cu conditia ca acestea sau informatiile stocate sa fie puse la dispozitia autoritatilor competente fara nicio intarziere ori de cate ori se solicita acest lucru.
Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania are obligatia de a stoca pe teritoriul Romaniei facturile emise si primite, precum si facturile emise de client sau de un tert in numele si in contul sau, altele decat cele electronice pentru care persoana impozabila garanteaza accesul on-line organelor fiscale competente.
La alin. (35) se arata ca, facturile pot fi stocate pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie. In cazul stocarii electronice a facturilor, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Potrivit prevederilor pct. 98 din Normele metodologice de aplicare, facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.
Potrivit prevederilor pct. 99 din Norme, facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii. Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocata in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 69 alin. (2).
La solicitarea organelor de inspectie fiscala trebuie asigurata traducerea in limba romana a facturilor primite/emise.
In concluzie, nu exista obligatia stocarii pe suport de hartie, insa, la solicitarea organelor fiscale aveti obligatia sa-i puneti la dispozitie documentele solicitate, asa dupa cum se prevede la art. 64 din Codul de procedura fiscala (in functie de solicitare, pe suport de hartie sau informatii stocate).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitereE-factura: Facturile catre persoane fizice trebuie emise prin sistem?E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancarONG. EMITERE FACTURI pentru prestari servicii. Cum tratam operatiunile in valuta?Prestare online servicii. Cum se pot emite facturile fara TVA pentru un PFA din strainatate?Ultimele articole
Facturare in E-Factura: CCF cere lamuriri in privinta emiterii de facturi de catre persoanele impozabile care au codul de TVA anulatE-Factura: Asociatiile de proprietari trebuie sa emita facturile prin sistem?Ghid ANAF si MFP privind E-Factura: cum vor putea contribuabilii sa emita si sa primeasca facturile electronice din 2024Din 1 aprilie 2022 E-Factura devine OBLIGATORIU pentru firmele care activeaza in domeniul turisticMonografie contabila. Exigibilitatea TVA la emiterea facturii inainte de livrarea bunuluiArticole similare
Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleImplicatiile fiscale ale unei facturi inregistrate de doua oriCererea de anulare a dobanzilor, penalitatilor si accesoriilor trebuie depusa pana pe data de 31 ianuarie 2022 inclusivPlata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?In atentia firmelor: Diurna sofer si stabilirea locului de muncaUltimele articole
Microintreprinderi care efectueaza sponsorizari. Ce se intampla cand este depasita suma maxima deductibila de 300 lei?Cheltuiala inregistrata in contul 473 - Remediere erori contabile (conform prevederilor OMFP 1802/2014)Cum procedam la inregistrarea rezultatelor controlului fiscal?Deductibilitatea TVA... bumerangul afacerilor de succes!Articole similare
Prima voluntara de sanatate. In ce consta angajamentul de plata pentru salariati?Aviz de insotire a marfii: ce reprezinta, cand este necesar si cum se poate intocmi documentulCum inscriem corect achizitiile cu bonuri fiscale in Declaratia 394?Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?Profesie liberala. Aspecte contabile si fiscaleUltimele articole
Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareE-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Sunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazieCum se deconteaza cheltuielile cu combustibilul in cazul microintreprinderilor? Documente necesareSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA