
Raportul Special
realizat de specialisti
In analiza urmatoare, stabilim daca facturile trebuie sa fie pastrate/arhivate in format de hartie sau daca e suficienta arhivarea electronica. De asemenea, in cazul unui control din partea ANAF, vom vedea daca trebuie prezentata factura ca original sau daca este suficient sa fie descarcata dintr-o arhiva electronica.
Factura electronica este reglementata in Codul fiscal la ART. 319 alin. (4) Facturarea . Este necesar sa contina toate elementele obligatorii ale unei facturi si sa fie emisa si transmisa electronic, formatul ramanand alegerea persoanelor juridice.
Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal aprofundeaza acest aspect al facturarii,indicand conditiile pe care trebuie sa le respecte atat furnizorul, cat si clientul pentru utilizarea facturii electronice. Aceastea sunt detaliate, dupa cum urmeaza:
Asigurarea autenticitatii originii facturii (trebuie sa va asigurati ca furnizorul mentionat pe factura este cel care a livrat bunurile/prestat serviciile);
Asigurarea integritatii continutului unei facturi (tehnologii precum EDI sau semnatura electronica avansata);
Asigurarea lizibilitatii unei facturi (continutul sau trebuie sa fie usor de citit, fara a necesita o atentie sau o interpretare excesiva);
si trebuie garantate de la momentul emiterii, pana la sfarsitul perioadei de stocare.
Tot in norme se prevede explicit ca persoanele impozabile pot stoca facturi emise/primite in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, in conditiile mai sus enumerate.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Asadar, fie ca primiti o factura in format electronic, fie ca o transformati intr-o factura electronica prin scanare, o puteti stoca electronic doar impreuna cu datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei. "Autenticitatea originii" presupune asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii , in timp ce "Integritatea continutului" inseamna ca nu a fost modificat continutul impus.
Insa, avand in vedere practica organelor fiscale si neincrederea acestora in datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului ei, recomandam ca facturile arhivate electronic sa fie puse la dispozitia organelor fiscale in format hartie (fie listat din arhiva electronica, fie pastrat in arhiva format hartie).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Legea nr. 148 din 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceRO e-Transport: NU vor fi monitorizate prin sistem vehiculele care au o masa mai mica de 2,5 tone, conform Ordinului 2545/2022Normele de venit pe 2019, publicate de ANAFCodul fiscal se modifica din nou. Vezi cele doua modificari principaleOrdinul nr. 989/2014: A fost modificat Ordinul privind regulile de eligibilitate si lista de cheltuieli eligibile!Ultimele articole
ARHIVArea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la ARHIVArea electronica + un studiu de cazARHIVAre documente: 3 intrebari esentiale la care trebuie sa stii raspunsulRegistrul de evidenta fiscala. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?iFlow eFactura: Automatizare completa!Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileArticole similare
E-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Articole similare
Factura electronica, suspendata pana in 2013Noutati Legislatie Fiscala 22 - 26 iunie 2009Text integral: Legea nr. 148 din 23 iulie 2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electroniceArhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaUtilizarea sistemul RO e-Factura. Firmele sunt obligate sa arhiveze facturile electronice?Ultimele articole
Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de cazARHIVARE ELECTRONICA a facturilor. Cum se va proceda in cazul unui control fiscal?Sistem automat de facturare. Cum procedam pentru ARHIVARE ELECTRONICA?ANAF sprijina mediul de afaceri: proceduri mai simple si acces facil la dosarul fiscalFactura electronica in 2013 | Conditii obligatorii la emiterea facturilor electroniceArticole similare
Noutati privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centraleDomiciliul fiscal si Formularul 050. Comunicat FinanteProiect: Romanii care fac evaziune fiscala intre 100.000 si 1 milion de euro ar putea scapa nepedepsiti, in anumite conditiiNoua procedura de inregistrare a contractelor de fiducie. ANAF a modificat si formularele necesare contribuabililorProcedura completa pentru acordarea ajutoarelor de minimis pentru intreprinderile mici si mijlociiUltimele articole
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utileDeclaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025e-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea facturilor simplificate, cu o anumita exceptiee-Factura in 2025. Cum sa procedati daca ati primit in mod ERONAT facturi pe CUI-ul firmei dvsBolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport BoltArticole similare
Achizitie intracomunitara fara FACTURA. AutoFACTURAClienti incerti. Se poate ajusta TVA-ul?Zoom fiscal: Prevederi referitoare la livrarile de bunuri prin organele de executare silitaDobanda platita pentru un imprumut contractat de la persoana fizica. Tratament fiscalPFA. Cum procedam in ce priveste cumulul cu venituri din salarii?Ultimele articole
Notificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-FACTURA + completarea corecta a formularuluiFacturi lipsa din RO e-FACTURA. Ce sa faci daca nu ajung la timpLimita plati numerar. Cum se face raportarea platilor numerar catre clienti in D406 SAF-Te-FACTURA. Este OBLIGATORIE transmiterea facturilor simplificate, cu o anumita exceptiee-FACTURA. A aparut Notificarea 800 pentru persoanele care NU primesc facturile prin sistemSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA