Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Frauda la nivel UE trebuie combatuta prin actiuni mai puternice

25-Iul-2013
2363
Potrivit raportului anual al Comisiei privind "Protectia intereselor financiare ale UE", fraudele care afecteaza bugetul UE au inregistrat o usoara crestere in anul 2012 in comparatie cu anul 2011. in ceea ce priveste cheltuielile, au fost afectate de frauda, in total, 315 milioane EUR din fondurile UE, ceea ce reprezinta 0,25 % din bugetul pentru cheltuieli.

Aceasta suma trebuie comparata cu cele 295 de milioane EUR care au fost afectate de frauda in anul precedent. Aceasta crestere este cauzata, aproape in totalitate, de doua cazuri de frauda care au afectat fondurile de preaderare si care implica sume mari. in ceea ce priveste veniturile bugetare, fraudele suspectate sau confirmate s-au ridicat la 77,6 milioane EUR, ceea ce reprezinta 0,42 % din totalul resurselor proprii traditionale colectate pentru anul 2012. Aceasta suma trebuie comparata cu cele 109 milioane EUR care au fost afectate de frauda in anul precedent.

In 2012, Comisia a intreprins o serie de initiative importante cu scopul de a intensifica eforturile de combatere a fraudei. Pe langa punerea in aplicare a noii strategii antifrauda (IP/13/530), s-au inregistrat progrese legislative semnificative in cursul anului trecut, printre care:

- propunerea de infiintare a unui Parchet european (IP/13/709). Aceasta noua institutie va consolida in mod semnificativ anchetarea si urmarirea penala a practicilor infractionale care afecteaza bugetul UE;

- noul Regulament OLAF, care va crea un oficiu european de lupta antifrauda mai puternic (MEMO/13/651);


- o comunicare privind modul in care se poate continua imbunatatirea guvernantei OLAF, pe baza reformei convenite a oficiului si tinând seama de propunerea din partea Parchetului european (IP/13/709);

- propunerea privind protejarea intereselor financiare ale UE prin masuri de drept penal (IP/12/767). Prin armonizarea definitiilor infractiunilor comise impotriva bugetului si prin introducerea unor sanctiuni minime care urmeaza sa fie aplicate acestor infractiuni, propunerea ar putea contribui, de asemenea, in mod considerabil la protejarea fondurilor si la descurajarea potentialilor autori ai fraudelor pe intreg teritoriul Uniunii.

Raportul analizeaza, de asemenea, masurile adoptate de statele membre in 2012 pentru a proteja si apara bugetul UE si recunoaste progresele inregistrate in anumite domenii. Cu toate acestea, Comisia subliniaza ca este necesar sa se continue armonizarea si consolidarea abordarilor statelor membre, pentru a garanta ca frauda este combatuta in mod echivalent pe intreg teritoriul UE. O serie de recomandari sunt adresate statelor membre pentru a imbunatati prevenirea si detectarea fraudelor.

Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare, vama, statistica, audit si lupta antifrauda, a declarat: "Comisia aduce combaterea fraudei in UE la un nou nivel. Propunerile pe care le‑am inaintat in anul precedent - in special propunerea privind un nou Parchet european - pot constitui o lovitura importanta adusa autorilor de fraude din intreaga Europa. in prezent, statele membre trebuie, de asemenea, sa isi demonstreze angajamentul fata de combaterea fraudelor care afecteaza bugetul UE. Invit statele membre sa isi intensifice eforturile depuse la nivel national si sa sprijine noile masuri adoptate la nivelul UE. Fiecare cent recuperat de la autorii fraudelor este cheltuit in interesul public."


Sursa: Comisia Europeana


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici