Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul modifica selectia firmelor care primesc ajutoare pentru stimularea exportului

31-Mar-2014
2502
Ajutoarele financiare pentru promovarea exportului de catre firme vor fi acordate dupa o noua selectie. Mai exact, Guvernul urmeaza sa acorde aceste sume de sprijin, in limita a 200.000 euro pe trei ani, inclusiv firmelor care au intampinat dificultati financiare. In acest sens va fi modificat regulamentul care actualmente interzice acordarea de sprijin financiar firmelor in dificultate.

Potrivit legislatiei din 2007, informeaza Mediafax, an de an, de la bugetul de stat, firmele beneficiaza de fonduri pentru "acoperirea, partiala sau totala, a cheltuielilor generate de participarea la targuri si expozitii internationale organizate in strainatate, organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exporturilor in strainatate, realizarea de studii de piata si pe produse, realizarea de actiuni de publicitate si reclama cu caracter general pe piete de interes pentru exportul romanesc".

Aceste sume sunt acordate prin Programul de promovare a exportului, gestionat de Ministerul Economiei, cu acordul Consiliului de Export, si acopera 50% din cheltuielile cu transportul extern si cazarea pentru un delegat de la fiecare firma participanta la misiunile economice si actiunile de promovare a exportului organizate in afara spatiului european si 100% cheltuielile cu transportul in interiorul tarii de destinatie a cate unui delegat al firmei, precum si cele pentru inchirierea salilor aferente intalnirilor de afaceri si a dotarilor necesare desfasurarii acestora, cheltuielile pentru mediatizarea actiunii, cheltuielile de reprezentare si protocol, precum si alte cheltuieli.

In acelasi timp insa, informeaza agentia de stiri, legea nu permite acordarea unor astfel de fonduri acelor firme care se confrunta cu dificultati financiare si defineste o astfel de firma ca fiind acea societate cu raspundere limitata pentru care se constata pierderea a mai mult de jumatate din capitalul social, din care mai mult de un sfert pierdut in ultimele 12 luni, sau pentru care cel putin o parte dintre asociati sunt tinuti responsabili pentru datoriile rezultate din pierderea capitalului, precum si pentru orice firma care indeplineste conditiile sa intre intr-o procedura de reorganizare judiciara si faliment.

Un nou regulament emis de Comisia Europeana elimina insa aceasta restrictie astfel ca vor fi acordate ajutoare si firmelor care se confrunta cu dificultati financiari, Guvernul urmand sa introduca noi criterii de selectare a firmelor beneficiare, valabile pentru perioada 2014-2020.


Potrivit Mediafax, firmele care pot beneficia de aceste sume trebuie sa fie inregistrate si sa aiba in obiectivul de activitate operatiuni de export. De asemenea, si urmatoarele conditii sunt prevazute de noul regulament:

- oferta de export corespunde cu profilul actiunii promotionale la care solicita participarea,

- sunt infiintate cu cel putin 18 luni inainte de data manifestarii optiunii de participare la actiunea promotionala

- au desfasurat activitati comerciale in ultimul an,

- produsele sau serviciile pe care le promoveaza la export sunt realizate in Romania, au valoare adaugata ridicata si indeplinesc conditiile de comercializare pe pietele externe,

- in ultimii 2 ani fiscali si in anul fiscal in curs nu au beneficiat de ajutoare de minimis, din sursele statului, ale autoritatilor locale sau din surse comunitare, care, cumulat, sa depasesca echivalentul in lei a 200.000 euro,

- nu au ca activitate de baza cercetarea-dezvoltarea, activitati educationale si diseminarea rezultatelor cercetarii, care nu fac obiectul normelor in materie de ajutoare de stat, cu exceptia cazurilor in care organizatiile in cauza dispun de unitati separate pentru activitati de productie si export ale caror costuri sunt contabilizate distinct fata de activitatea de baza,

- impotriva sa nu a fost emisa o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, daca aceasta decizie de recuperare nu a fost deja executata,

- la data depunerii cererii de inscriere nu inregistreaza debite la bugetul de stat si la bugetele locale si respecta regulile de participare.

Prin noile masuri se urmareste cresterea numarului de firme participante la actiuni din programul de promovare a exportului si, implicit, a numarului exportatorilor, cu efect in cresterea productiei pentru export si cresterea numarului de salariati si a veniturilor acestora, citeaza Mediafax.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016