Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizata in agricultura

12-Ian-2015
2174
HG nr. 1174/2014 introduce o procedura de acordare a unui ajutor de stat pentru motorina utilizata in activitati agricole. Perioada de aplicare a acestei scheme de ajutor de stat este de la data publicarii schemei pe siteul Comunitatii Europene pana in anul 2020. Retinem faptul ca aceasta schema de ajutor de stat nu trebuie aprobata de Comunitatea Europeana insa trebuie notificata acesteia.

Consultati actul normativ aici!


Procedura de acordare a ajutorului de stat este procedura restituirii unei cote de acciza fata de nivelul accizei standard prevazut in Codul fiscal.

Valoarea de rambursare a accizei este de 22 euro/1000 l motorina. Plata acestui ajutor se efectueaza trimestrial, pentru trimestrul anterior.

Cine poate beneficia de acest ajutor de stat?

Beneficiarii schemei sunt entitatile care desfasoara o activitate economica, indiferent de forma lor juridica, persoanele fizice autorizate si asociatiile familiale, precum si parteneriatele sau asociatiile care desfasoara in mod regulat o activitate economica, respectiv:
a)producatorii agricoli, persoane fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale care exploateaza terenuri agricole, individual sau in forme de asociere conform legislatiei in vigoare, in scopul obtinerii productiei agricole;
b)producatorii agricoli, persoane fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale care detin, cresc sau exploateaza animale, individual sau in forme de asociere conform legislatiei in vigoare, in scopul obtinerii productiei agricole;
c)organizatiile de imbunatatiri funciare si federatiile de organizatii de imbunatatiri funciare inscrise in Registrul national al organizatiilor de imbunatatiri funciare si Administratia Nationala a imbunatatirilor Funciare;
d)organismele/organizatiile de cercetare, respectiv universitatile, institutele si statiunile de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol.

Nota: acest ajutor nu poate fi cumulat cu alte forme de sprijin pentru aceleasi costuri eligibile.

Poate beneficia de ajutor de stat orice solicitant care depune la autoritatea competenta, respectiv Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, o cerere de acord prealabil pentru finantare, iar aceasta confirma in scris, sub rezerva verificarilor ulterioare, acordul prealabil pentru solicitarea finantarii.


Cererea privind acordul prealabil se depune anual si va contine cel putin urmatoarele:

a)informatii cu privire la suprafetele de teren, inclusiv pe structura de culturi si/sau efectivele de animale/ pasari/ albine/ viermi de matase si/sau lucrarile de imbunatatiri funciare;

b)in cazul solicitantilor persoane fizice, un angajament care va preciza ca in termen de 60 de zile lucratoare de la data primirii notificarii privind acordul prealabil pentru finantare, acestia vor prezenta certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului care atesta calitatea de persoane fizice autorizate sau intreprinderi individuale.

Nota: in caz de neprezentare in termen a certificatului de inregistrare, solicitantul este exclus de la schema de finantare.

Consultant fiscal: Adrian Benta

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici