Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Leasing financiar autoturism. Cheltuiala cu amortizarea este deductibila integral?

06-Iun-2025
1982
Leasing financiar autoturism. Cheltuiala cu amortizarea este deductibila integral?
Cuprins

Tot mai multe firme aleg sa finanteze achizitia unui autoturism prin leasing financiar, mai ales cand vor sa beneficieze de utilizarea imediata a masinii fara un efort financiar consistent. Insa, atunci cand vorbim despre deductibilitatea cheltuielilor cu amortizarea, lucrurile pot deveni confuze. Ce se intampla daca autoturismul este ulterior inchiriat unei alte firme? Se aplica limita de 1.500 lei/luna sau nu?

In acest articol, explicam ce este leasingul financiar, cum functioneaza leasingul auto, si mai ales cand amortizarea este deductibila integral conform Codului Fiscal, pe baza exceptiilor clare prevazute de lege.

Ce este leasingul

Leasingul este o forma de finantare prin care poti folosi un bun. La finalul contractului, ai optiunea sa cumperi bunul, sa-l returnezi sau sa prelungesti inchirierea. Este o solutie tot mai populara pentru cei care vor sa aiba acces rapid la un bun, fara a face un efort financiar major dintr-o data.

Ce este un leasing financiar

Leasingul financiar este o forma de inchiriere cu optiune de cumparare, prin care poti obtine un bun fara sa-l platesti integral de la inceput. Practic, platesti lunar o suma stabilita (in functie de valoarea bunului), iar la finalul perioadei de leasing, bunul devine al tau. Este o solutie des utilizata de firme si persoane fizice care vor sa achizitioneze echipamente, autovehicule sau alte active, dar prefera sa isi pastreze lichiditatile si sa plateasca treptat.

Leasing auto

Leasingul auto este o metoda de finantare prin care o companie poate cumpara o masina noua sau utilizata deja, de la o firma autorizata in acest sens, de la un distribuitor auto sau chiar de la o reprezentanta. In cazul acestui tip de leasing, nu vei deveni proprietarul masinii decat la finalul contractului.

Pntru a afla mai multe detalii despre leasingul auto, click pe ACEST articol>>

Amortizare fiscala pentru autoturism inchiriat

O societate achizitioneza in leasing financiar un autoturism in valoare de 300.000 lei. Ulterior societatea inchiriaza auto unei alte societati si factureaza lunar chiria. Cheltuielile cu amortizarea lunara, care sunt mai mari de 1.500 lei, sunt deductibile integral sau doar in limita celor 1.500 lei?
Mentionez ca valoarea chiriei lunare depaseste valoarea ratei lunare de leasing.

Specialistul ne spune ca potrivit art. 28 alin. (14) din Codul fiscal:
(14) Prin exceptie de la prevederile art. 7 pct. 44 si 45, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h). Sunt exceptate situatiile in care mijloacele de transport respective se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenta, servicii de paza si protectie si servicii de curierat;
b) vehiculele utilizate de agentii de vanzari si de achizitii, precum si pentru test drive si pentru demonstratii;
c) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
d) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu platainclusiv pentru inchiriere catre alte persoane, transmiterea dreptului de folosinta, in cadrul contractelor de leasing operational sau pentru instruire de catre scolile de soferi.

Avand in vedere exceptia de la lit d), pentru vehicule utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, limita de 1.500 lei/luna in ceea ce priveste amortizarea fiscala nu se aplica.

Prin urmare, in cazul autoturismelor inchiriate, cheltuiala cu amortizarea este deductibila integral la calculul rezultatului fiscal.


Raspunsuri oferite in luna IUNIE 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 390. Se poate anula scutirea in cazul livrarilor intracomunitare daca NU depui sau depui incorect D390?

    • Declaratia 390 este un formular fiscal important utilizat de firmele care desfasoara tranzactii comerciale cu parteneri din alte state membre ale Uniunii Europene. In continuarea articolului vom vedea o prezentare generala a obligatiei de depunere, a conditiilor pentru aplicarea scutirii de TVA la livrarile intracomunitare si a riscurilor fiscale asociate nerespectarii acestor reguli. Un contribuabil intreaba daca nedepunerea declaratiei 390 sau depunerea incorecta are drept consecinta si...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Calcul ajustare TVA si reglementari cheie

    • Ajustarea de TVA este o obligatie fiscala ce presupune corectarea deducerii initiale a taxei in functie de modul real de utilizare a bunurilor sau serviciilor achizitionate. Ajustarea trebuie realizata corect, in conformitate cu legislatia fiscala. In acest articol vom prezenta modelul de calcul al ajustarii TVA, alaturi de reglementarile cheie pe care orice firma trebuie sa le cunoasca pentru a evita erorile si eventualele sanctiuni.» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stii despre contabilitatea in constructii in 2025

    • In contextul eliminarii facilitatilor fiscale din domeniul constructiilor, contabilitatea devine o provocare majora. Pentru a evita amenzi usturatoare si erori costisitoare, profesionistii din domeniu au acum la dispozitie un instrument esential: lucrarea digitala Proceduri contabile pentru domeniul constructiilor.» citeste mai departe aici

  • Ce impozit platesti la lichidarea unei firme

    • Lichidarea unei firme nu inseamna doar inchiderea formala a activitatii, ci si indeplinirea unor obligatii fiscale esentiale. Multi antreprenori se intreaba ce impozite trebuie platite in acest proces si cum sunt tratate, din punct de vedere fiscal, sumele sau bunurile distribuite catre asociati. In acest articol vom analiza pas cu pas reglementarile legale aplicabile, pentru a intelege clar ce taxe si impozite pot aparea la lichidarea unei societati si cum te poti pregati pentru a evita...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit inregistrat ERONAT. Cum sa raspundeti la Notificarea de conformare

    • Notificarea de conformare emisa de ANAF reprezinta un instrument prin care contribuabilii sunt informati cu privire la eventuale neconcordante intre declaratiile fiscale depuse si datele disponibile la autoritatea fiscala. Raspunsul la aceasta notificare este esential pentru clarificarea situatiilor semnalate si evitarea unor masuri administrative ulterioare. In continuarea articolului vom vedea un exemplu de situatie practica si modul de formulare a unui raspuns corespunzator. Avem acest caz....» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Cum sa lichidezi o firma infiintata in anul 2025

    • Inchiderea unei firme este un proces complex care implica mai multe etape legale, contabile si fiscale. Indiferent de motivele pentru care se doreste lichidarea (lipsa activitatii, decizie strategica sau alte considerente), este important ca fiecare pas sa fie urmat corect. In acest articol vom vedea pasii esentiali pentru dizolvarea si lichidarea unei societati, cu accent pe obligatiile legale si fiscale pe care trebuie sa le indeplineasca o firma infiintata recent. Avem acest caz concret. O...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016