Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Organizare eveniment aniversare companie. Avantaje in natura acordate salariatilor. Cum inregistram facturile?

18-Aug-2016
2328

In randurile de mai jos, vom vedea cum se inregistreaza factura de masa oferita tuturor angajatilor cu ocazia sarbatoririi implinirii a 9 ani de la infiintarea firmei. De asemenea, vom vedea daca se pot inregistra cheltuieli cu protocolul nedeductibile si TVA nedeductibila sau daca se considera avantaj in natura si trebuie impozitat angajatilor.

Organizarea acestui eveniment pentru salariati, reprezinta avantaj in natura pentru acestia si contravaloarea fara TVA a acestora se include in venitul brut al fiecarui angajat conform art. 76 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal, urmand a se retine la sursa toate contributiile sociale, impozit pe venit, precum si contributiile angajatorului.

Din punctul de vedere al TVA, in situatia in care pentru acest eveniment a fost dedusa TVA la momentul achizitiei, punerea la dispozitia salariatilor in mod gratuit reprezinta o operatiune asimilata unei prestari de servicii pentru care se colecteaza TVA aferenta conform art. 271 alin. 40 lit. b) din Codul fiscal.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, acestea reprezinta cheltuieli deductibile, atat timp cat sunt impozitate la salariat cu impozit pe venit si contributii sociale.

Din punct de vedere contabil, avantajele in natura pentru salariati nu se inregistreaza pe cheltuieli ci ca un avans: 4282 = 401.
Retinerea avantajului acordat in avans: 421 = 4282 cu avantajul net.

Practic, avantajele se includ in statul de salarii in vederea aplicarii impozitului pe veniturile din salarii si contributiilor sociale obligatorii si se declara in formularul 112 impreuna cu salariu.


Nu trebuie sa reiasa diferente, indiferent ce cont contabil folositi.

Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata. In statul de salarii se poate adauga o rubrica distincta pentru avantajele de natura salariala.

Cheltuielile prilejuite de desfasurarea unui eveniment care sa marcheze implinirea unui numar de ani de activitate a firmei pot fi incadrate in categoria cheltuielilor de protocol deductibile, conform prevederilor art. 25, alin. (3), lit. a) din Codul fiscal, in limita a 2% aplicata aplicata asupra profitului contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile de protocol. In cadrul cheltuielilor de protocol se includ si cheltuielile inregistrate cu taxa pe valoarea adaugata colectata potrivit prevederilor titlului VII, pentru cadourile oferite de contribuabil, cu valoare mai mare de 100 lei, daca acest eveniment este organizat in special pentru partenerii de afaceri (clienti, furnizori, etc) la care participa si salariatii firmei.

In acest sens, va recomandam justificarea acestui eveniment prin documente cum ar fi: Raport de necesitate / o decizie a conducerii/liste cu invitatii, din care sa reiasa si faptul ca, totodata, cu ocazia acestui eveniment, se va avea in vedere si promovarea imginii firmei, evenimentul fiind si unul de publicitate si marketing, pentru a putea deduce si costurile cu salariatii proprii (cheltuieli cu masa) si pentru a nu fi considerate avantaje in natura si adaugate la salariile angajatilor.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Organizare eveniment aniversare companie. Avantaje in natura acordate salariatilor. Cum inregistram facturile?":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016