Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari in Codul de procedura fiscala: termene noi case de marcat electronice

05-Sep-2017
3931

Regasiti mai jos textul de lege inclus in Ordonanta nr. 20/2017 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si prorogarea unor termene, in vigoare de la 3 septembrie 2017.


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.3 si pct. XII din Legea nr. 161/2017 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 31, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:

"


(5) Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si data incepand cu care acestea se conecteaza la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

2. La articolul 5, alineatul (14) va avea urmatorul cuprins:


14) Avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale acordate distribuitorilor autorizati isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, dar nu mai tarziu de data de 31 iulie 2018."

3. La articolul 10, litera aa) va avea urmatorul cuprins:

"
a) comercializarea de catre distribuitorii autorizati sau de catre unitatile din reteaua acestora acreditate pentru comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1), incepand cu data de 1 august 2018;".

4. La articolul 10, literele ee) si gg) se abroga.

5. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 11. -

(1) Contraventiile prevazute la art. 10 se sanctioneaza cu amenda aplicata operatorilor economici dupa cum urmeaza:

a) cele prevazute la art. 10 lit. i), s) si v), cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei;

b) cele prevazute la art. 10 lit. o), p), u) si bb), cu amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei;

c) cea prevazuta la art. 10 lit. j), cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei;

d) cele prevazute la art. 10 lit. e) si dd), cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei, precum si cu:

(i) confiscarea sumelor incasate, pentru contraventia prevazuta la art. 10 lit. dd);

(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator, precum si confiscarea sumelor pentru care nu au fost emise documente justificative, pentru contraventia prevazuta la art. 10 lit. e);

e) cele prevazute la art. 10 lit. c) si d):

(i) cu avertisment, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(ii) cu amenda in cuantum de 1.500 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(iii) cu amenda in cuantum de 2.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(iv) cu amenda in cuantum de 10.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(v) cu amenda in cuantum de 5.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei, dar mai mica de 3% inclusiv din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

(vi) cu amenda in cuantum de 20.000 lei, in situatia in care suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 3% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, precum si confiscarea sumei nejustificate;

f) cea prevazuta la art. 10 lit. cc), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:

(i) confiscarea sumelor nejustificate;


(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator;

g) cele prevazute la art. 10 lit. k), n) si r), cu amenda de la 30.000 lei la 50.000 lei;

h) cele prevazute la art. 10 lit. f), h), s), t), t) si aa), cu amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei, precum si cu confiscarea veniturilor obtinute, in cazul contraventiei prevazute la art. 10 lit. t);

i) cele prevazute la art. 10 lit. a), l), m), x) si y), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu confiscarea veniturilor obtinute, in cazul contraventiei prevazute la art. 10 lit. a);

j) cele prevazute la art. 10 lit. z) si ff), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.

(2) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei.

(3) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. a), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 6.000 lei la 8.000 lei.

(4) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. b), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 6.000 lei la 8.000 lei.


(5) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. b) pentru care fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.

(6) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celei prevazute la alin. (1) lit. c), pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 30.000 lei la 40.000 lei.

(7) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celei de la alin. (1) lit. c) pentru care a fost sanctionat, contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 lei la 50.000 lei.

(8) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (i), pentru care a fost sanctionat, se aplica o amenda in cuantum de 1.000 lei.

(9) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (i), pentru care a fost sanctionat, se aplica o amenda in cuantum de 1.000 lei.

(10) in situatia in care, in termen de 30 de zile de la sanctionarea faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), pentru care a fost sanctionat, se aplica amenda prevazuta la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi).

(11) in situatia in care, in termen de 12 luni de la ultima sanctionare a faptei, operatorul economic savarseste o noua contraventie din categoria celor prevazute la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), pentru care a fost sanctionat, se aplica amenda prevazuta la alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi), dupa caz, si se dispune si sanctiunea complementara constand in suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pentru 30 de zile.

(12) in situatiile prevazute la alin. (11), daca operatorul economic achita amenda contraventionala, precum si o suma egala cu de zece ori amenda aplicata, sanctiunea complementara inceteaza de drept la 24 de ore de la prezentarea dovezii achitarii la organul constatator. Suma de bani egala cu de zece ori amenda aplicata se face venit la bugetul de stat si poate fi achitata la CEC BANK - S.A. sau la unitatile Trezoreriei Statului. Termenul de 24 de ore curge de la data inregistrarii la registratura organului constatator a dovezii achitarii sau de la data confirmarii de primire daca aceasta a fost transmisa prin posta.


(13) Contraventia prevazuta la art. 10 lit. g) se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.000 lei, care se aplica persoanelor fizice.

(14) Pe durata de suspendare a activitatii, unitatea este sigilata de echipa de control constituita potrivit legii. Concomitent cu sigilarea unitatii se afiseaza la loc vizibil un anunt cu privire la aceasta situatie. Anuntul va fi scris cu litere de tipar avand inaltimea minima de 10 cm.

(15) Sumele confiscate potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta se fac venit la bugetul de stat."

6. La articolul 12, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:

"
(3) Contravenientul poate achita, in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la art. 11 alin. (1) lit. a)-d) si f)-j), precum si la art. 11 alin. (2), (4), (6) si (13) ori, dupa caz, jumatate din cuantumul amenzii aplicate potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. e) pct. (ii)-(vi) sau art. 11 alin. (8), agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal. Contravenientul nu are aceasta posibilitate in situatiile prevazute la art. 11 alin. (3), (5), (7), (9), (10) si (11)."

Art. II. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014, aprobata cu modificari prin Legea nr. 267/2015, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:


1. La articolul II, alineatele (1) - (3) vor avea urmatorul cuprins:

"
Art. II. -
(1) Incepand cu data de 1 aprilie 2018, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Incepand cu data de 1 august 2018 se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

2. La articolul II, alineatul (4) se abroga.

3. Articolul III va avea urmatorul cuprins:


Art. III. -
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, se modifica pana la data de 30 septembrie 2017."

Art. III. -
Dispozitiile art. 5 alin. (10) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completari le ulterioare, se aplica incepand cu data de 1 decembrie 2017.

Art. IV. -
incepand cu data de 1 ianuarie 2018, Comisia prevazuta la art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizeaza distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din ordonanta de urgenta.

Art. V. -

Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, prevazut la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba pana la data de 31 octombrie 2017.

Art. VI. -
Informatiile continute in registrul prevazut la art. 31 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 30 septembrie 2017.

Art. VII. -
Articolele XVI si XVII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/2016 pentru prorogarea unor termene, instituirea unor noi termene, privind unele masuri pentru finalizarea activitatilor cuprinse in contractele incheiate in cadrul Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind reforma sistemului judiciar, semnat la Bucuresti la 27 ianuarie 2006, ratificat prin Legea nr. 205/2006, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.030 din 21 decembrie 2016, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2017, se abroga.

Art. VIII. -
Dispozitiile art. I referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor intra in vigoare la 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Ionut Misa
Ministrul comunicatiilor si societatii informationale,
Lucian Sova
Bucuresti, 30 august 2017.

Nr. 20.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016