Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OANAF nr. 607 din 2013: Se aproba procedura privind grupul fiscal unic

17-Iun-2013
1487
Va prezentam mai jos continutul ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 607/2013 privind aprobarea Procedurii de implementare si de administrare a grupului fiscal unic, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial nr. 345 din 12 iunie 2013.

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 607/2013 privind aprobarea
Procedurii de implementare si de administrare a grupului fiscal unic, precum si pentru aprobarea
modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial nr. 345 din 12 iunie 2013
in temeiul art. 12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul art. 5 alin(4) si al art. 127 alin.(8) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificarile si completarile ulterioare, al pct.4 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:

O R D I N

Art. 1. - Se aproba Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic, prevazuta
in anexa nr. 1.


Art. 2. - Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:

a) "Cerere privind grupul fiscal unic", cod 14.13.03.02/g.f., prevazuta in anexa nr.2 . Instructiunile
de completare a cererii sunt prevazute in anexa nr.3;

b) "Decizie privind aprobarea/respingerea implementarii grupului fiscal unic", cod 14.13.02.02/g.f.,
prevazut in anexa nr. 4;

c) "Decizie privind modificari ulterioare in cadrul grupului fiscal unic", cod 14.13.02.02/g.f.m.,
prevazut in anexa nr. 5;

Art. 3. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularelor
precizate la art. 2 sunt prevazute in anexa nr. 6.

Art. 4. - (1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la Titlul VI
"Taxa pe valoarea adaugata" al Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la Normele Metodologice de aplicare a Titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Referirile la Codul de procedura fiscala din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la
Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 5. - Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 7. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de
reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia
generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice
judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de 29.05.2013
P R E s E D I N T E,
GELU STEFAN DIACONU
Anexa nr.1

P R O C E D U R A

de implementare si de administrare a grupului fiscal unic


Capitolul I
Dispozitii generale

1.1. Implementarea grupului fiscal unic definit la art.127 alin.(8) din Codul fiscal si administrarea
acestuia de catre organul fiscal competent se face potrivit prezentei proceduri si in conditiile prevazute de pct. 4 din normele metodologice.

1.2. Prezenta procedura se aplica de catre compartimentul cu atributii in domeniul inregistrarii
fiscale, denumit in continuare compartiment de specialitate, din cadrul organului fiscal, in a carui evidenta fiscala sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe toti membrii grupului fiscal unic.

1.3. Grupul fiscal unic, implementat conform prezentei proceduri, prezinta particularitati in ceea ce
priveste declararea taxei pe valoarea adaugata prin formularul (300) "Decont de taxa pe valoarea
adaugata".


1.4. Pentru celelalte declaratii fiscale sau informative, membrii grupului se comporta ca persoane
impozabile independente, pastrandu-si obligatiile individuale de declarare prevazute de lege.
Capitolul II Procedura de implementare a grupului fiscal unic

2.1. Persoanele impozabile care opteaza sa fie tratate drept grup fiscal unic trebuie sa depuna la
organul fiscal competent o cerere semnata de catre reprezentantii legali ai tuturor membrilor grupului, utilizand formularul prevazut in Anexa nr.2 la ordin. Cererea privind grupul fiscal unic, avand bifata caseta "Cerere de implementare" se completeaza potrivit instructiunilor de completare prevazute in Anexa nr.3 la ordin.

2.2. La cerere se anexeaza certificatul constatator eliberat de catre Oficiul Registrului Comertului
si/sau alte documente justificative din care rezulta componenta actionariatului persoanelor impozabile care urmeaza sa formeze grupul fiscal unic, precum si proportia de participare a actionarilor la constituirea capitalului social.

2.3. Cererea se solutioneaza in termen de 60 de zile de la data primirii documentatiei complete,
respectiv a cererii completate potrivit pct. 2.1., insotita de documentele prevazute la pct.2.2.

2.4. De la registratura, cererea insotita de documentele depuse se repartizeaza compartimentului
de specialitate, care inregistreaza cererile intr-o evidenta speciala, organizata potrivit Anexei nr.1, care face parte integranta din prezenta procedura.

2.5. Compartimentul de specialitate analizeaza informatiile cuprinse in cerere si in documentatia depusa, verificand completitudinea si corectitudinea acestora.

2.6. Daca cererea si/sau documentatia anexata sunt/este incomplete/incompleta, organul fiscal
notifica persoanei impozabile desemnate ca reprezentant al grupului, in vederea completarii acestora.

Notificarea se intocmeste in doua exemplare, potrivit modelului prevazut prin anexa nr.2 care face parte integranta din prezenta procedura. Un exemplar se comunica solicitantului in conditiile art.44 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia.

2.7. Daca din informatiile cuprinse in documentatia depusa, precum si din cele detinute de organul
fiscal, rezulta ca nu este indeplinita cel putin una din conditiile prevazute la pct. 4 alin.(1) – (5) din normele metodologice, ori daca solicitantul nu completeaza documentatia in termen de 15 zile de la primirea notificarii, compartimentul de specialitate intocmeste un referat prin care propune respingerea cererii de implementare a grupului fiscal unic. Referatul se intocmeste potrivit modelului aprobat prin Anexa nr.3 la prezenta procedura.

2.8. In baza referatului se intocmeste "Decizia privind respingerea implementarii grupului fiscal
unic", in doua exemplare, potrivit modelului prevazut in Anexa nr.4 la ordin, care va contine in mod
obligatoriu si motivatia respingerii.

2.9. Referatul si decizia se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de
conducatorul adjunct al organului fiscal.

2.10. Decizia se aproba de conducatorul organului fiscal competent. Un exemplar al deciziei se
comunica reprezentantului desemnat al grupului, conform art.44 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. La dosarele fiscale ale celorlalti membri ai grupului se arhiveaza cate o copie a acestei decizii.

2.11. Impotriva deciziei de respingere a implementarii grupului fiscal unic, contribuabilul poate
formula contestatie la organul fiscal emitent, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, in
conformitate cu dispozitiile art.207 alin.(1) si art.209 alin.(2) din Codul de procedura fiscala.

2.12. Daca, din informatiile cuprinse in documentatia depusa, precum si din cele detinute de
organul fiscal, rezulta ca sunt indeplinite toate conditiile prevazute la pct. 4 alin.(1) - (5) din normele metodologice, compartimentul de specialitate intocmeste un referat prin care propune aprobarea cererii de implementare a grupului fiscal unic, potrivit modelului aprobat in Anexa nr.3.

2.13. In baza referatului se intocmeste "Decizia privind aprobarea implementarii grupului fiscal
unic", in doua exemplare, potrivit modelului prevazut in Anexa nr.4 la ordin.
2.14. Referatul si decizia se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de
conducatorul adjunct al organului fiscal.

2.15. Decizia se aproba de conducatorul organului fiscal competent. Un exemplar al deciziei se
comunica conform art.44 din Codul de procedura fiscala, reprezentantului desemnat al grupului, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. La dosarele fiscale ale celorlalti membri ai grupului se arhiveaza cate o copie a acestei decizii.

2.16. Pe baza "Deciziei privind aprobarea implementarii grupului fiscal unic", compartimentul de
specialitate marcheaza in vectorul fiscal, la rubrica "Taxa pe valoarea adaugata", atat pentru
reprezentantul grupului, cat si pentru ceilalti membri, calitatea dobandita in cadrul grupului fiscal unic aprobat de organul fiscal, fara sa fie anulate codurile de inregistrare in scopuri de TVA.

2.17. Marcajul in vectorul fiscal se face informatic si contine data de la care este implementat
respectivul grup fiscal unic, astfel incat, in situatia nedepunerii decontului de taxa pe valoarea adaugata sa fie notificat, conform procedurii in vigoare, doar reprezentantul grupului.

2.18. De la data implementarii grupului fiscal unic, fiecare membru al grupului completeaza
Decontul de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile proprii si il transmite reprezentantului
desemnat al grupului fiscal unic, in vederea intocmirii Decontului consolidat de taxa pe valoarea adaugata.

2.19. Decontul consolidat de taxa pe valoarea adaugata se intocmeste de reprezentantul
grupului, utilizand modelul formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala , in care cumuleaza informatiile privind operatiunile desfasurate de toti membrii grupului.

2.20. Decontul consolidat de taxa pe valoarea adaugata, in care reprezentantul grupului inscrie la
rubrica "Date de identificare a persoanei impozabile" si sintagma "reprezentant al gupului fiscal unic", se depune, in numele grupului fiscal unic, la organul fiscal competent.

2.21. In primul decont consolidat de taxa pe valoarea adaugata depus dupa implementarea grupului
fiscal unic, se preiau din deconturile fiecarui membru al grupului, soldul sumei pozitive din perioada fiscala anterioara, ramasa neachitata, respectiv soldul sumei negative din perioada fiscala anterioara, nesolicitata la rambursare.

2.22. Deconturile de taxa pe valoarea adaugata intocmite de fiecare membru al grupului, se depun,
cu titlu informativ, de catre reprezentantul grupului fiscal unic la organul fiscal competent, odata cu
decontul consolidat de taxa pe valoarea adaugata.

2.23. Organul fiscal prelucreaza in Sistemul informatic de administrare a creantelor numai decontul
consolidat de taxa pe valoarea adaugata depus de reprezentantul grupului.

2.24. Deconturile de taxa pe valoarea adaugata intocmite de fiecare membru al grupului se
utilizeaza pentru verificarea datelor inscrise de reprezentantul grupului in decontul consolidat de taxa pe valoarea adaugata aferent aceleasi perioade.

2.25. Deconturile de taxa pe valoarea adaugata intocmite de fiecare membru al grupului nu se
prelucreaza in sistemul informatic, ci se arhiveaza la dosarul fiscal al fiecarui membru al grupului.
2.26. Daca, in urma verificarii efectuate conform pct.2.24., rezulta necorelari, organul fiscal notifica
reprezentantului grupului in vederea corectarii informatiilor din decont.

ATENTIE! Proiectul integral este disponibil aici in varianta PDF.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OANAF nr. 607 din 2013: Se aproba procedura privind grupul fiscal unic":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.