Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG nr. 55 din 2013: Reguli de functionare Autoritatea de Supraveghere Financiara

12-Iun-2013
3905
Va prezentam mai jos modificarile aduse de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 55/2013 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ordonanta a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 331, din 6 iunie 2013.

Luand in considerare ca un criteriu determinant in stabilirea obiectivelor si strategiilor guvernamentale este cel al concordantei cu responsabilitatile pe care Romania si le-a asumat prin semnarea acordurilor de imprumut cu organismele financia re internationale, Guvernul trebuie sa promoveze un set coerent de politici macroeconomice si masuri de mentinere a stabilitatii financiare a tarii, care sa asigure incadrarea in tintele de deficit stabilite.

Tinand seama de faptul ca pentru incadrarea in tintele de deficit sunt necesare o serie de masuri care sa vizeze atat majorarea veniturilor bugetare, cat si reducerea cheltuielilor bugetare, adoptarea acestor masuri in regim de urgenta se impune avand in vedere riscul unor potentiale presiuni asupra veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat. Intrucat aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 93/2012 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874 din 21 decembrie 2012, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 113/2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 8, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


"Art. 8. -

(1) A.S.F. este condusa de un Consiliu format din 11 membri, dintre care un presedinte, un prim-vicepresedinte si 3 vicepresedinti, care sunt membri executivi. Fiecare dintre cei 3 vicepresedinti are atributii specifice corespunzatoare unuia dintre cele 3 sectoare de supraveghere financiara. In hotararea Parlamentului Romaniei de numire a acestora se stabileste sectorul de supraveghere financiara pentru care sunt numiti. Ceilalti 6 membri sunt membri neexecutivi.".............................................................................................. "(3) Comisiile reunite prevazute la alin. (2) efectueaza selectia candidatilor ce urmeaza sa fie numiti membri ai Consiliului A.S.F., exclusiv pe baza experientei profesionale in domeniul financiar, al institutiilor de credit si/sau al institutiilor financiare nebancare de minimum 10 ani."

2. La articolul 8, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins: "(5) Numirea membrilor Consiliului A.S.F., cu incadrare in numarul prevazut la alin. (1), se face de Parlament, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, pana la data de 30 iunie 2013."

3. La articolul 9, litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "g) sa nu fie soti si nici rude ori afini pana la gradul al treilea cu Presedintele Romaniei, presedintii Camerelor Parlamentului, membrii Guvernului, membrii Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei."

4. La articolul 15, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins: "(3) Nivelul remuneratiei membrilor Consiliului A.S.F., stabilit in conditiile alin. (2), nu poate depasi nivelul remuneratiei membrilor Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei."

5. La articolul 19, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) A.S.F. vireaza la bugetul statului o cota de 80% din excedentul bugetului de venituri si cheltuieli inregistrat la sfarsitul anului, pana la termenul stabilit pentru depunerea situatiilor financiare anuale."

Art. II. - Prin derogare de la prevederile art. 43 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cota de impozit pe venit este de 85% pentru veniturile reprezentand salarii/indemnizatii/sume compensatorii acordate, in conditiile legii, cu ocazia incetarii contractului de munca, raportului de serviciu sau mandatului, angajatilor cu functii de conducere sau persoanelor care sunt numite in calitate de membru in consilii de administratie si consilii de conducere.

Art. III. - La articolul 1833 alineatul (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, litera o) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "o) in cazul existentei pe o perioada de 3 luni consecutiv a platilor restante a caror vechime este mai mare decat termenul scadent de plata, conform prevederilor contractuale sau legale."

PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice, Daniel Chitoiu
Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea
Bucuresti, 4 iunie 2013.
Nr. 55.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016