Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Poprire creante fiscale neachitate. Cum procedam privind plata creantelor?

11-Oct-2013
8436
Analizam mai jos cazul unei persoane juridice care are datorii restante la BS si BASF, reprezentand debite si accesorii. Prin cele ce urmeaza, vom stabili astfel pentru care din aceste datorii se infiinteza poprire pe cont. De asemenea, in cazul in care societatea nu are debite restante, ci doar accesorii, vom vedea daca se poate infiinta poprire pentru acestea, precum si care este ordinea de plata a creantelor fiscale, pentru evitarea infiintarii popririi pe cont.

Potrivit prevederilor art. 114 din Codul de procedura fiscala, platile catre organele fiscale se efectueaza prin intermediul bancilor, trezoreriilor si al altor institutii autorizate sa deruleze operatiuni de plata.

Distribuirea sumelor din contul unic se face de organul fiscal competent, distinct pe fiecare buget sau fond, dupa caz, proportional cu obligatiile datorate.

In cazul in care suma platita nu acopera obligatiile fiscale datorate unui buget sau fond, distribuirea in cadrul fiecarui buget sau fond se face in urmatoarea ordine:
a) pentru toate impozitele si contributiile cu retinere la sursa;
b) pentru toate celelalte obligatii fiscale principale;

c) pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor prevazute la lit. a) si b).

Potrivit prevederilor art. 136 alin (1), in cazul in care debitorul nu isi plateste de bunavoie obligatiile fiscale datorate, organele fiscale competente, pentru stingerea acestora, procedeaza la actiuni de executare silita, potrivit prezentului cod, cu exceptia cazului in care exista o cerere de restituire/rambursare in curs de solutionare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decat creanta fiscala datorata de debitor.

Potrivit prevederilor art. 141, executarea silita a creantelor fiscale se efectueaza in temeiul unui titlu executoriu emis potrivit prevederilor prezentului cod de catre organul de executare competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal debitorul sau al unui inscris care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.

In titlul executoriu emis, potrivit legii, de organul de executare se inscriu toate creantele fiscale neachitate la scadenta, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat, precum si accesoriile aferente acestora, stabilite in conditiile legii. Cu exceptia cazului in care prin lege se prevede ca un inscris constituie titlu executoriu, niciun titlu executoriu nu se poate emite in absenta unui titlu de creanta in baza caruia se stabilesc, in conditiile legii, creante fiscale principale sau accesorii.

Titlul de creanta devine titlu executoriu la data la care creanta fiscala este scadenta prin expirarea termenului de plata prevazut de lege sau stabilit de organul competent ori in alt mod prevazut de lege.

Executarea silita incepe prin comunicarea somatiei. Daca in termen de 15 zile de la comunicarea somatiei nu se stinge debitul, se continua masurile de executare silita. Somatia este insotita de un exemplar al titlului executoriu.

Poprirea creantelor fiscale este reglementata de Codul de Procedura Fiscala, art. 149-150.

Potrivit acestor prevederi sunt supuse executarii silite prin poprire orice sume urmaribile reprezentand venituri si disponibilitati banesti in lei si in valuta, titluri de valoare sau alte bunuri mobile necorporale, detinute si/sau datorate, cu orice titlu, debitorului de catre terte persoane sau pe care acestia le vor datora si/sau detine in viitor in temeiul unor raporturi juridice existente.

Sumele reprezentand credite nerambursabile sau finantari primite de la institutii sau organizatii internationale pentru derularea unor programe ori proiecte nu sunt supuse executarii silite prin poprire, in cazul in care impotriva beneficiarului acestora a fost pornita procedura executarii silite.

Pentru stingerea creantelor fiscale, debitorii titulari de conturi bancare pot fi urmariti prin poprire asupra sumelor din conturile bancare. In acest caz, odata cu transmiterea somatiei si a titlului executoriu, facuta debitorului potrivit art. 44, se transmite bancii la care se afla deschis contul debitorului adresa de infiintare a popririi. Despre aceasta masura va fi instiintat si debitorul.

In concluzie, poprirea se instituie asupra creantele fiscale neachitate la scadenta, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat, precum si accesoriile aferente acestora, stabilite in conditiile legii.

Din prevederile ai sus mentionate, reiese ca pentru a evita continuarea executarii silite prin poprire ar trebui ca in termen de 15 zile de la comunicarea somatiei sa achitati sumele inscrise in titlul executoriu care insoteste somatia.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, salariul minim brut pe tara a crescut de la 1 ianuarie 2025 si a ajuns la suma de 4.050 lei. In acest context ITM Caras Severin aduce mai multe precizari importante pentru firme. Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele In raport de dispozitiile art.1 din HG nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, de la 1 ianuarie 2025, salariul de baza minim brut pe ? ara...» citeste mai departe aici

  • SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, firmele mici capata si ele obligatia de a depune fisierul SAF-T (Declaratia 406), asa cum s-a stabilit prin Ordinul ANAF nr. 1.783/2021. Practic, vorbim de ultima etapa majora a calendarului de implementare a raportarii SAF-T in Romania, obligatia fiind deja in vigoare pentru contribuabilii mari si cei mijlocii, din 2022, respectiv 2023. Ce amenzi se aplica pentru nerespectarea legii? Reamintim ca SAF-T este un fisier in format electronic, standardizat international,...» citeste mai departe aici

  • NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025 Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. Obligatia vizeaza companiile inregistrate direct, prin reprezentant fiscal sau cele cu sedii fixe in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016