Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Poprire creante fiscale neachitate. Cum procedam privind plata creantelor?

11-Oct-2013
6809
Analizam mai jos cazul unei persoane juridice care are datorii restante la BS si BASF, reprezentand debite si accesorii. Prin cele ce urmeaza, vom stabili astfel pentru care din aceste datorii se infiinteza poprire pe cont. De asemenea, in cazul in care societatea nu are debite restante, ci doar accesorii, vom vedea daca se poate infiinta poprire pentru acestea, precum si care este ordinea de plata a creantelor fiscale, pentru evitarea infiintarii popririi pe cont.

Potrivit prevederilor art. 114 din Codul de procedura fiscala, platile catre organele fiscale se efectueaza prin intermediul bancilor, trezoreriilor si al altor institutii autorizate sa deruleze operatiuni de plata.

Distribuirea sumelor din contul unic se face de organul fiscal competent, distinct pe fiecare buget sau fond, dupa caz, proportional cu obligatiile datorate.

In cazul in care suma platita nu acopera obligatiile fiscale datorate unui buget sau fond, distribuirea in cadrul fiecarui buget sau fond se face in urmatoarea ordine:
a) pentru toate impozitele si contributiile cu retinere la sursa;
b) pentru toate celelalte obligatii fiscale principale;
c) pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor prevazute la lit. a) si b).

Potrivit prevederilor art. 136 alin (1), in cazul in care debitorul nu isi plateste de bunavoie obligatiile fiscale datorate, organele fiscale competente, pentru stingerea acestora, procedeaza la actiuni de executare silita, potrivit prezentului cod, cu exceptia cazului in care exista o cerere de restituire/rambursare in curs de solutionare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decat creanta fiscala datorata de debitor.

Potrivit prevederilor art. 141, executarea silita a creantelor fiscale se efectueaza in temeiul unui titlu executoriu emis potrivit prevederilor prezentului cod de catre organul de executare competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal debitorul sau al unui inscris care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.

In titlul executoriu emis, potrivit legii, de organul de executare se inscriu toate creantele fiscale neachitate la scadenta, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat, precum si accesoriile aferente acestora, stabilite in conditiile legii. Cu exceptia cazului in care prin lege se prevede ca un inscris constituie titlu executoriu, niciun titlu executoriu nu se poate emite in absenta unui titlu de creanta in baza caruia se stabilesc, in conditiile legii, creante fiscale principale sau accesorii.

Titlul de creanta devine titlu executoriu la data la care creanta fiscala este scadenta prin expirarea termenului de plata prevazut de lege sau stabilit de organul competent ori in alt mod prevazut de lege.

Executarea silita incepe prin comunicarea somatiei. Daca in termen de 15 zile de la comunicarea somatiei nu se stinge debitul, se continua masurile de executare silita. Somatia este insotita de un exemplar al titlului executoriu.

Poprirea creantelor fiscale este reglementata de Codul de Procedura Fiscala, art. 149-150.

Potrivit acestor prevederi sunt supuse executarii silite prin poprire orice sume urmaribile reprezentand venituri si disponibilitati banesti in lei si in valuta, titluri de valoare sau alte bunuri mobile necorporale, detinute si/sau datorate, cu orice titlu, debitorului de catre terte persoane sau pe care acestia le vor datora si/sau detine in viitor in temeiul unor raporturi juridice existente.

Sumele reprezentand credite nerambursabile sau finantari primite de la institutii sau organizatii internationale pentru derularea unor programe ori proiecte nu sunt supuse executarii silite prin poprire, in cazul in care impotriva beneficiarului acestora a fost pornita procedura executarii silite.

Pentru stingerea creantelor fiscale, debitorii titulari de conturi bancare pot fi urmariti prin poprire asupra sumelor din conturile bancare. In acest caz, odata cu transmiterea somatiei si a titlului executoriu, facuta debitorului potrivit art. 44, se transmite bancii la care se afla deschis contul debitorului adresa de infiintare a popririi. Despre aceasta masura va fi instiintat si debitorul.

In concluzie, poprirea se instituie asupra creantele fiscale neachitate la scadenta, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat, precum si accesoriile aferente acestora, stabilite in conditiile legii.

Din prevederile ai sus mentionate, reiese ca pentru a evita continuarea executarii silite prin poprire ar trebui ca in termen de 15 zile de la comunicarea somatiei sa achitati sumele inscrise in titlul executoriu care insoteste somatia.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Poprire creante fiscale neachitate. Cum procedam privind plata creantelor?":
Rating:

Nota: 3.5 din 6 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cine semneaza raportarile contabile la 30 iunie 2021
    • Ordinul nr. 763/2021 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economicia fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 15 iulie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 15 iunie, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2021 se aplica operatorilor economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Acestia au termen limita data...» citeste mai departe aici

  • Declaratia de mediu se va transmite exclusiv online incepand cu luna decembrie 2021
    • UPDATE: A fost amanata, din nou, depunerea exclusiv prin mijloace electronice de trasmitere la distanta a declaratiei de mediu. Astfel, formularul se poate mai poate transmite in format tiparit pana in noiembrie 2021 (pentru raportarea lunii octombrie 2021). Articol initial: Declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu vor fi depuse exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta incepand cu luna august 2021, conform Administratiei Fondului pentru Mediu. Pana in luna...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune extinderea Declaratiei 089. Formularul va fi completat cu ajutorul unui program de asistenta si depus prin mijloace electronice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou Proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (089) „Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 si/sau art.331 alin.(2) lit.l) pct.2 din Codul fiscal”. Conform referatului de aprobare, Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare stabilea, la art.331 alin.(2)...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 6 agust 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularului 092
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste ca vineri, 6 august 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularului 092. Astfel, contribuabilii inregistrati in scop de TVA care utilizeaza ca perioada fiscala trimestrul si care au efectuat o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, sunt obligati sa isi modifice perioada fiscala, devenind platitori de TVA lunar, ca 6 august 2021, este termenul limita de depunere a - Formularul 092 -”Declaratia de mentiuni...» citeste mai departe aici

  • NOU! Certificatul de concediu medical va fi eliberat doar pentru 4 zile daca este acordat de medicul de familie
    • O serie de noi reglementari referitoare la modul de acordare a concediilor medicale va intra in vigoare incepand cu data de 1 august 2021, conform CNAS. Ordinul nr. 1.398/729/2021 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, introduce un nou mecanism de acordare a certificatelor de concediu medical in cazul incapacitatii temporare de munca pentru boli obisnuite, care prevede evaluarea starii de sanatate si monitorizarea...» citeste mai departe aici

  • Sinteza legislativa. Noutati fiscale aparute in Monitor in perioada 12-16 iulie 2021
    • ANAF a publicat in data de 19 iulie buletinul informativ nr. 22 care prevede actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 12 iulie – 16 iulie 2021. Conform materialului, au aparut 4 noutati fiscale, dupa cum urmeaza: 1. Ordinul ministrului finantelor nr. 762/2021 pentru reglementarea unor aspecte contabile (MO nr. 697 din 14 iulie 2021); Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016