Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura achizitionarii tichetelor de masa de catre angajatori. Analiza consultantului

06-Apr-2015
7068


Conform HG 23/2015, gestionarea tichetelor de masa pe suport hartie se efectueaza, potrivit legii, de persoane imputernicite in scris de catre conducerea unitatilor angajatoare.

Prin urmare, angajatorul va imputernici in scris o persoana care sa gestioneze tichetele de masa.

In vederea achizitionarii tichetelor de masa angajatorul va incheia un contract pentru achizitionare cu o unitate emitenta.

Contractul pentru achizitionarea tichetelor de masa, incheiat intre angajator si unitatile emitente, cuprinde cel putin urmatoarele clauze, in functie de suportul utilizat pentru emiterea tichetelor de masa, referitoare la:

? necesarul anual, semestrial sau trimestrial de tichete de masa si esalonarea pe luni a acestuia;
? costul imprimatului reprezentand tichetul de masa pe suport hartie, respectiv costul emiterii tichetelor de masa pe suport electronic, precum si costul suportului electronic sau al inlocuirii acestuia, dupa caz;
? conditiile in care tichetele de masa pe suport hartie neutilizate de catre salariati se restituie unitatii emitente de catre angajatori;


? unitatile de alimentatie publica utilizate de unitatile emitente la care salariatii pot folosi tichetele de masa;
? conditiile privind responsabilitatile partilor si rezilierea contractului;
? modul de administrare si utilizare a tichetelor de masa pe suport electronic, inclusiv modul in care angajatul poate sa consulte soldul disponibil la un moment dat pe suportul electronic, procedura de inlocuire sau blocare a tichetelor de masa pe suport electronic in caz de furt ori pierdere, costurile inlocuirii;
? obligatia angajatorilor de a colecta de la salariatii lor si de a transfera catre unitatile emitente toate datele personale si informatiile referitoare la salariati care sunt necesare pentru emiterea, utilizarea, procesarea si decontarea tranzactiilor cu tichete de masa;
? obligatia emitentilor de a pastra in conditii de siguranta datele primite de la angajatori si de a nu le utiliza in alte scopuri decat cel pentru care au fost primite;
? obligatia angajatorilor de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa.

Una dintre obligatiile angajatorilor stabilita prin contractul de achizitionare a tichetelor de masa este aceea de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa.

Comenzile de achizitie de tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin urmatoarele informatii:

Numele salariatilor carora li se atribuie tichetele,
? codul numeric personal al fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport hartie,
? numarul unic de identificare al suportului electronic corespunzator fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport electronic,
? numarul de tichete de masa acordat pentru fiecare salariat,
? valoarea nominala a tichetului de masa si valoarea nominala totala a tichetelor de masa acordate fiecarui salariat.

Comenzile de achizitie de suporturi electronice pentru tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin numele si codul numeric personal corespunzator fiecarui salariat beneficiar.

Angajatorii care au organizate cantine-restaurant sau bufete, pot achizitiona, tipari si distribui tichete de masa pe suport hartie numai salariatilor proprii, incadrati cu contract individual de munca.

Angajatorii sunt obligati sa organizeze o evidenta proprie, potrivit formularelor prevazute ca model in anexele la Normele metodologice aprobate prin HG 23/2015 nr. 1, 3 si 5, pentru tichetele de masa pe suport hartie, respectiv potrivit formularelor prevazute ca model in anexele nr. 2, 4 si 6 pentru tichetele de masa pe suport electronic.

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiile

    • Incepand cu anul 2026, legislatia fiscala aduce modificari importante privind regimul de impozitare al microintreprinderilor. De?i o societate poate indeplini toate conditiile prevazute la art. 47 din Codul Fiscal, aceasta nu mai poate opta pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor daca a mai aplicat acest regim dupa 1 ianuarie 2023. In continuarea articolului analizam un caz concret si clarifica implicatiile legislative actuale. Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe neutilizate. Amortizarea lor este sau nu deductibila?

    • Contribuabilii se intreaba adesea daca pot deduce fiscal amortizarea mijloacelor fixe care nu mai sunt utilizate in activitatea economica. In continuarea articolului vom clarifica tratamentul contabil si fiscal aplicabil in astfel de situa?ii, in conformitate cu prevederile Codului fiscal si reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz concret. Societatea noastra s-a mutat intr-un sediu nou in august 2025. Cu aceasta ocazie, a schimbat si sediul social, transferand intreaga activitate la...» citeste mai departe aici

  • Notificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularului

    • Odata cu intrarea in vigoare a Ordinului ANAF nr. 2.229/2025, a fost reglementata procedura de notificare a organelor fiscale in cazul in care facturile aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii platite pe loc nu sunt transmise prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Noua obligatie revine beneficiarilor si se realizeaza prin completarea si transmiterea formularului 800.» citeste mai departe aici

  • SAF-T si D406 in 2025. Ce verificari trebuie sa faceti inainte sa raportati in SAF-T

    • Una dintre obligatiile majore de raportare fiscala pentru contribuabili este depunerea fisierului SAF-T (Declaratia informativa D406). Aceasta raportare implica transmiterea detaliata a datelor contabile si fiscale intr-un format standardizat XML, conform legislatiei in vigoare. Pentru a evita erori, rectificative si notificari din partea ANAF, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie deosebita validarii tehnice si corelarii corecte a informatiilor intre balanta, jurnale, parteneri si...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou de Craciun. Se mai calculeaza impozit si CASS daca suma de 300 lei este neimpozabila?

    • Firmele au posibilitatea de a oferi salariatilor diverse beneficii extrasalariale cu ocazia sarbatorilor de iarna. Una dintre formele frecvent utilizate este acordarea tichetelor cadou, ca gest de apreciere si motivare a angajatilor. Legislatia fiscala prevede anumite conditii si limite pentru ca aceste beneficii sa fie scutite de taxe. In cele ce urmeaza, prezentam cadrul legal si aspectele fiscale legate de acordarea tichetelor cadou de Craciun. Cu ocazia Craciunului pot fi acordate tichete de...» citeste mai departe aici

  • 30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania

    • Rentrop&Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta. 30 de ani in care a oferit fara intrerupere consultanta si informatii specializate profesionistilor din domenii vitale ale economiei noastre: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, optimizarea afacerilor, resurse umane sau buna functionare a institutiilor publice. Am inceput cu revista “Idei de AFACERI”. Am continuat cu „Consilier Taxe si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016