Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura amiabila in cazul conventiilor de evitare/eliminare a dublei impuneri. Persoane romane afiliate

20-Iul-2015
2771

Tinand cont de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, redam unele dintre cele mai importante aspecte, conform art. 93^1 privind procedura amiabila in cazul conventiilor de evitare/eliminare a dublei impuneri.

Astfel, in baza prevederilor conventiei sau acordului de evitare a dublei impuneri, contribuabilul rezident in Romania care considera ca impozitarea in celalalt stat contractant nu este conforma cu prevederile conventiei ori acordului respectiv, poate solicita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala initierea procedurii amiabile.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala realizeaza procedura amiabila si in cazul in care autoritatea competenta a statului cu care Romania are incheiata o conventie sau acord de evitare a dublei impuneri ii solicita acest lucru.

Prevederile de mai sus se completeaza cu prevederile Conventiei de eliminare a dublei impuneri in cazul ajustarii profiturilor intreprinderilor multinationale (90/436/EEC), a Codului de conduita revizuit pentru implementarea efectiva a conventiei de eliminare a dublei impuneri in cazul ajustarii profiturilor intreprinderilor multinationale (2009/C 322/01) precum si a conventiilor ori acordurilor de evitare a dublei impuneri incheiate de Romania cu alte state.

Potrivit art. 93^2 privind procedura pentru eliminarea dublei impuneri intre persoane romane afiliate, prin dubla impunere se intelege situatia in care acelasi venit/profit impozabil se impoziteaza la doua sau mai multe persoane romane afiliate intre care s-au incheiat tranzactii.

In cazul tranzactiilor intre persoane romane afiliate, ajustarea venitului sau cheltuielii uneia dintre persoanele afiliate, efectuata de catre organul fiscal competent pentru administrarea creantelor datorate de respectiva persoana, este opozabila si organului fiscal pentru administrarea creantelor celeilalte persoane afiliate.

Ajustarea se decide de organul fiscal competent prin emiterea unei decizii de ajustare care sta la baza emiterii deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impunere. Decizia de ajustare se comunica contribuabilului la care s-a efectuat ajustarea, persoanei romane afiliate la care se refera tranzactia ajustata, precum si organului fiscal competent pentru administrarea creantelor datorate de persoana romana afiliata.

Ajustarea este opozabila organului fiscal competent pentru administrarea creantelor datorate de persoana romana afiliata numai daca decizia de ajustare este definitiva in sistemul cailor administrative si judiciare de atac.

In vederea eliminarii dublei impuneri ca urmare a ajustarii venitului sau cheltuielii, cealalta persoana afiliata poate corecta, corespunzator deciziei de ajustare, declaratia fiscala aferenta perioadei fiscale in care s-a desfasurat respectiva tranzactie. Aceasta situatie reprezinta conditie care impune corectarea
bazei de impozitare potrivit prevederilor art. 84 alin. (4).

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016