Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul jurnal, inventar si registru de casa

04-Nov-2008
14143

Intrebare:

Registrul jurnal, inventar si registru de casa este obligatoriu sa le intocmesti si manual chiar daca le scoate programul contabil (la o intreprindere mica)?


Raspuns in septembrie 2008:

Documentele contabile - jurnale, fise etc. - care servesc la prelucrarea, centralizarea si inregistrarea in contabilitate a operatiunilor consemnate in documentele justificative se intocmesc fie manual, fie prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

Aceste documente trebuie sa cuprinda elemente cu privire la:
? felul, numarul si data documentului justificativ;
? sumele corespunzatoare operatiunilor efectuate;


? conturile sintetice si analitice debitoare si creditoare;
? semnaturile pentru intocmire si verificare.

Inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pasta de pix, sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, dupa caz.

In cazul completarii documentelor prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, corecturile sunt admise numai inainte de prelucrarea acestora, mentionandu-se data rectificarii si semnatura celui care a facut modificarea. Documentele prezentate in listele de erori, anulari sau completari (pe baza carora se fac modificari in fisiere sau in baza de date a unitatii) trebuie sa fie semnate de persoanele imputernicite de conducerea unitatii.

Potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt:
? Registrul-jurnal,
? Registrul-inventar;
? Cartea mare.

Registrele de contabilitate vor fi astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate. Acestea se pot prezenta sub forma de registru, foi volante sau listari informatice, dupa caz. Paginile registrelor se vor numerota in ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota in ordinea completarii lor.

In concluzie, nu aveti obligatia de a intocmi registrele manual in cazul in care utilizati sisteme informatice de prelucrare automata a datelor, insa aveti obligatia sa asigurati prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu normele contabile aplicate, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016