Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retinerea la sursa a impozitului reprezentand plati anticipate in 2012

15-Mai-2012
2330
Va reamintim, mai jos, care sunt reglementarile actuale care privesc retinerea la sursa a impozitului reprezentand plati anticipate pentru unele venituri din activitati in dependente si aplicarea cotei de 10% dupa deducerea contributiilor sociale obligatorii de catre platitorul de venit (modificare art. 52).

Pentru urmatoarele venituri, platitorii persoane juridice sau alte entitati care au obligatia de a conduce evidenta contabila au obligatia de a calcula, de a retine si de a vira impozit prin retinere la sursa, reprezentand plati anticipate, din veniturile platite:

a) venituri din drepturi de proprietate intelectuala;

b) venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil, precum si a contractelor de agent;

c) venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara;

d) venitul obtinut de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, potrivit titlului IV1, care nu genereaza o persoana juridica.

Impozitul ce trebuie retinut se stabileste dupa cum urmeaza:

a) in cazul veniturilor prevazute la alin. (1) lit. a)-c), aplicand o cota de impunere de 10% la venitul brut din care se deduc contributiile sociale obligatorii retinute la sursa potrivit titlului IX2;
b) in cazul veniturilor prevazute la alin. (1) lit. d), aplicand cota de impunere prevazuta pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor la veniturile ce revin persoanei fizice din asociere.

Subliniem faptul ca, in perioada 1 ianuarie 2012 - 30 iunie 2012, vor fi deduse de catre pla titorii de venit contributiile individuale de asigurari sociale si somaj, iar dupa 1 iulie 2012 - data cand se va abroga O.U.G. nr. 58/2010 - se vor deduce contributiile individua le de asigurari sociale si de sanatate - asa cum dispun prevederile art. 29621 din Codul fiscal.

Atentie! O.U.G. nr. 125/2011 elimina din categoria veniturilor cu regim de retinere la sursa:
- venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;
- venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de comision sau mandat comercial.

Referitor la veniturile din vanzarea bunurilor in regim de consignatie, venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de comision sau mandat comercial, conform art. 94 alin. (13) - nou-in tro dus prin O.U.G. nr. 125/2011, pentru astfel de venituri realizate in baza contractelor aflate in derulare la data de 1 octombrie 2011, pentru care la data respectiva erau aplicabile prevederile art. 52, respectiv platitorul de venit avea obligatia retinerii la sursa a impozitului, incepand cu 1 ianuarie 2012, obligatiile privind calculul, retinerea si virarea impozitului reprezentand plati anticipate sunt cele in vigoare la data platii veniturilor.

Asadar, daca veniturile aferente contractelor aflate in derulare la data de 1 octombrie pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2011, vor fi platite dupa 1 ianuarie 2012, platitorul de venit nu mai are obligatia retinerii la sursa a impozitului.

Modificarea termenului la platile anticipate pentru contribuabilii care obtin venituri din activitati independente:

- restul contribuabililor care desfasoara activitati independente au obligatia efectuarii de plati anticipate in cursul anului - in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru;

- retinerile la sursa de 10%, efectuate de platitorii de venit conform art. 52 alin. (2) din Codul fiscal, constituie plati anticipate in contul impozitului anual – se efectueaza pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare retinerii.

In situatia in care contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si pentru care determinarea venitului net se face in sistem real, in cazul in care acestia obtin si venituri din valorificarea bunurilor mobile sub forma deseurilor din patrimoniul afacerii, pentru care platitorul de venit retine la sursa impozit de 16% conform art. 78 alin. 1 lit. f), acest impozit este considerat plata anticipata in contul impozitului datorat nefiind impozit final.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Retinerea la sursa a impozitului reprezentand plati anticipate in 2012":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Incepand cu data de 29 IUNIE 2021 va fi activ formularul electronic de inscriere in cadrul Schemei HoReCa
    • Ministerul Economiei anunta ca incepand cu data de 29 iunie 2021 va fi activ formularul electronic de inscrier in cadrul Schemei HoReCa. Confom unui comunicat de presa MEAT, va fi lansata etapei de inscriere in cadrul schemei “Horeca” prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1008/2021 privind schema de ajutor HoReCa. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiar
    • Ordinul nr. 1008/2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului nr. 991/2021 a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • OUG 51/2021 proroga mai multe termene prevazute de Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
    • Ordonanta de urgenta nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevazute la art. II pct. 9 si art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 606 din 17 iunie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 17 iunie 2021, termenele pentru activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici Conform proiectului, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pâna cel mai târziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016