Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?

22-Sep-2014
8225
In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o societate care are infiintat un sediu secundar cu un numar de 5 salariati, din care unul este suspendat pe o perioada de 2 ani (CCC). Stabilim care e numarul de salariati care se ia in calcul pentru inregistrarea radierea fiscala din punct de vedere al impozitului pe salarii, conform prevederilor din Legea 273/2006 privind finantele publice locale. De asemenea, daca sediul secundar este inregistrat fiscal, stabilim daca trebuie radiat din punct de vedere fiscal.

Conform art. 34 si art. 74 din Codul de procedura fiscala, societatile comerciale au obligatia declararii sediilor secundare la ANAF din raza teritoriala in care se afla.

Exista doua cazuri specifice legate de declararea sediilor secundare (puncte de lucru):

a) Sediu secundar cu mai putin de 5 salariati;

b) Sediu secundar cu minim 5 salariati;


In cazul punctului de lucru cu mai putin de 5 salariati (sau fara salariati) declararea se efectueaza in termen de 30 zile de la infiintare, prin depunerea la ANAF din raza teritoriala a societatii comerciale a unei declaratii "Declaratie privind sediile secundare" asa cum este prezentata in OMFP 1329/2004. Declaratia va fi insotita de o copie a certificatului de inregistrare fiscala a contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu titlu legal a spatiului (acte proprietate, contract de inchiriere, etc.). Organul fiscal competent va inregistra datele in registrul contribuabililor fara a atribui un numar de inregistrare fiscala.

Sediile secundare cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii se inregistreaza fiscal la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate (punctele de lucru), iar competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acesta, revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de societatea care l-a infiintat. Inregistrarea se efectueaza in baza formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile scundare" (060).

Avand in vedere, ca in cazul dvs, numarul de salariati este mai ca ca 5, ca urmare a faptului ca aveti un salariat cu contractul de munca suspendat, v-a trebui sa redepuneti formularul 060, bifand caseta

2. Declaratie de mentiuni si caseta. D -Date privind vectorul fiscal - Impozit pe salarii - Scoatere din evidenta- Incepand cu data de….. si sa depuneti formularul "Declaratie privind sediile secundare". Modelele formularelor sunt prezentate pe site-ul ANAF (www.anaf.ro). Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al societatii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016