Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare

01-Mar-2011
12020
Intrebare:

Conform OUG 117 / Monitor Oficial 891 din 30.12.2010 si Ordin 52 / 10.01.2011 pentru aprobarea conditiilor de emitere a biletelor de intrare pentru jocurile de noroc tip SLOT MACHINE societatea noastra are obligatia de a emite clientilor bilete de intrare cu valoare fixa de 5 ron. Banii incasati din vanzarea acestor tichete, reprezinta practic o taxa pe care firma trebui s-o plateasca la stat pana in ziua de 25.luna urmatoare integral.

Va rugam sa ne oferiti raspunsuri / solutii la urmatoarele:

? Rugam prezentarea unei monografii contabile privind: achizitia tichetelor de la Imprimeria Nationala, vanzare tichete, descaracare gestiune tichete, constituire obligatie catre stat.

? Enumerarare documente primare necesar a fi intocmite.


? Interpretare fiscala a operatiunii de vanzare, respectiv daca este nevoie sa vindem aceste tichete cu emitere de bon fiscal SAU nu, tinand cont ca au valoare fixa pretiparita. Deasemenea, daca reprezinta venit impozabil pentru societate sau incasarea este considerata a se face in numele clientilor, evitand astfel inregistrarea pe un cont de venit al firmei?

Raspuns:

In intelesul art. 13 alin. 4-7, art. 14 alin. 2 lit. d si art. 261 din O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, astfel cum a fost modificata prin O.U.G. nr. 117/2010, biletele de intrare sunt documentele justificative pentru incasarea taxei de acces prevazuta de lege. In acest sens, la art. 3 alin. 5 si alin. 6 din O.M.F.P. nr. 52/2011 se precizeaza cu claritate ca acestea constituie documente justificative, in arhiva pastrandu-se toate marcile de control de la biletele de intrare vandute, pe o perioada de 5 ani, gestionarea acestora facandu-se in conformitate cu prevederile legale privind formularele cu regim special.

In acest sens, evidenta primara a biletelor de intrare achizitionate se va tine cu ajutorul unei fise de magazie sau fise de evidenta intocmita de o persoana anume desemnata in acest sens de administratorul societatii. Biletele de intrare se elibereaza din magazie sub semnatura pe baza bonului de consum, dintr-un bonier distinct, in care se inscriu, in mod obligatoriu, seria si numerele aferente biletelor de intrare respective.

Inregistrari contabile pentru taxa de acces perceputa pe baza biletelor de intrare:
- achizitia biletelor de intrare
% = 401 "Furnizori"
628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
4426 "TVA deductibila"
(pentru contravaloarea costului biletelor)
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in debitul contului in afara bilantului 8039 "Alte valori in afara bilantului"
- incasarile din biletele de intrare reprezentand taxa de acces datorata bugetului de stat
5311" Casa in lei" = 446 "Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"
si, concomitent, inregistrarea biletelor de intrare in creditul contului in afara bilantului 8039 " Alte valori in afara bilantului".

Situatia taxei de acces la jocurile de noroc incasata pe baza biletelor de intrare nu este reglementata in vreun fel de normele contabile in vigoare, dar ea este asemanatoare cu cea a accizelor si a fondurilor speciale, pentru care se precizeaza ca reflectarea in contabilitate se face pe seama conturilor de datorii, fara a tranzita prin conturile de venituri si cheltuieli (pct. 201 alin. 2 din Reglementarile contabile conforme aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009). Tratamentul contabil similar se impune cu atat mai mult cu cat organizatorul jocurilor de noroc incaseaza exact contravaloarea taxei de acces ce urmeaza sa o vireze la buget, fara ca biletul de intrare sa contina si un tarif propriu al organizatorului, astfel ca tranzitarea conturilor de venituri si cheltuieli nu se justifica.

In registrul de casa sumele vor fi inregistrate pe baza de borderou, fara a fi nevoie de eliberarea de bonuri fiscale pentru taxele de acces incasate, in baza prevederilor art. 2 lit. f din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare, care excepteaza de la emiterea de bonuri fiscale activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii, inclusiv biletele de participare la jocuri de noroc si altele similare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016