Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tichetele cadou acordate ocazional, incluse in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii

07-Aug-2019
6839

Angajatorii care ofera tichete cadou salariatilor sau partenerilor au parte de o surpriza de proportii din partea Ministerului Finantelor Publice (MFP) care si-a propus ca aceste vouchere sa fie supuse contributiilor sociale, potrivit unui Proiect de Ordonanta.

Asadar, una dintre prevederile Proiectului de Ordonanta ii vizeaza direct pe angajatorii care ofera tichete-cadou - in alte situatii decat de Paste, Craciun, 8 martie sau 1 iunie. Pentru toate biletele de valoare sub forma tichetelor cadou acordate, potrivit legii, in alte situatii decat cele care prevad neincluderea lor in baza de calcul al CAS, CASS si CAM, angajatorii vor trebui sa achite contributiile sociale obligatorii.

Asadar, MFP propune includerea in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii (CAS, CASS si CAM), a biletelor de valoare sub forma tichetelor cadou acordate potrivit legii, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor. Vor fi exceptate de la plata contributiilor sociale obligatorii tichetele cadou oferite cu ocazia zilei de 8 martie (in cazul salariatelor), a Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase. Limita plafonului ramane neschimbata in acest caz, tot de 150 lei/eveniment/persoana.

Referitor la aceasta situatie, analistul economic, Adrian Benza, este de parere ca masura nu are nicio logica de taxare a muncii: “Taxarea cu CASS cu 2,25% a unor categorii de tichete cadou ne arata ca nu mai avem o logica de taxare a muncii. Arata ca avem o foame de bani la buget”.

Proiectul de ordonanta pus in Transparenta decizionala, marti – 6 august, de MFP modifica si completeaza legea 227/2015 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul oficial NR. 688 din 10 septembrie 2015 

In prezent, Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Titlul V - Contributii sociale obligatorii) prevede ca nu se cuprind in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii, veniturile reprezentand biletele de valoare sub forma tichetelor cadou. Aici sunt cuprinse tichetele cadou acordate potrivit legii in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, in alte situatii decat cele cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie. Conditia este ca valoarea acestora, pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele enuntate mai sus, sa nu depaseasca 150 lei.

Extras din Proiectul de ordonanta

privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare

(...)

Art. I - Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in M. Of. al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1381, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(1) in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2028 inclusiv, pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor de la angajatori care desfasoara activitati in sectorul constructii si se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 5, cota contributiei de asigurari sociale prevazuta la art. 138 lit. a) se reduce cu 3,75 puncte procentuale.”

2. La articolul 139, dupa litera s) a alineatului (1) se introduce o noua litera, lit.s), cu urmatorul cuprins:
„s) biletele de valoare sub forma tichetelor cadou acordate, potrivit legii, in alte situatii decat cele care prevad neincluderea acestora in baza de calcul alcontributiilor sociale obligatorii conform art. 142 lit. b).”

3. La articolul 142, litera r) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„r) biletele de valoare sub forma tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor de cresa, tichetelor culturale, acordate potrivit legii;”

(...)

4. La articolul 157, dupa litera t) a alineatului (1) se introduce o noua litera, lit. t), cu urmatorul cuprins:
„t) biletele de valoare sub forma tichetelor cadou acordate, potrivit legii, in alte situatii decat cele care prevad neincluderea acestora in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii conform art. 142 lit. b).”

5. La articolul 220^4, dupa litera l) a alineatului (1), se introduce o noua litera, lit. m), cu urmatorul cuprins:

„m) biletele de valoare sub forma tichetelor cadou acordate, potrivit legii, in alte situatii decat cele care prevad neincluderea acestora in baza de calcul alcontributiilor sociale obligatorii conform art. 142 lit. b).”

Citeste aici:

Masuri fiscal-bugetare: Reducerea personalului bugetar, majorarea accizei pe tigari si taxa pe zaharul din bauturile racoritoare (proiect de ordonanta MFP)

Teodorovici: Nu imi plac taxele si impozitele. Majorarea accizei la tutun se impune pentru evitarea procedurii de infringement

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016