Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tratamentul fiscal aplicabil biletelor de valoare - informare oficiala ANAF

28-Oct-2019
4930

Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov vine in ajutorul contribuabililor cu o informare privind tratamentul fiscal care se aplica biletelor de valoare – si aici se refera la tichetele cadou, tichetele de masa, tichetele de cresa, tichetele culturale si la voucherele de vacanta.

Asadar, reprezentantii ANAF arata in detaliu care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul in care care tichetele cadou sunt oferite salariatilor sau altor persoane care nu au calitatea de salariat. De asemenea, explica exact in ce situatie sunt impozabile sic and nu, dar si in ce situatii se platesc contributii sociale.

In elaborarea acestui material, reprezentantii ANAF au avut in vedere prevederile: Legii 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; HG 1/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare; Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare cu modificarile si completarile ulterioare; HG nr. 1045/2018 din 28 decembrie 2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare; OUG nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, cu modificarile si completarile ulterioare; HG nr. 215/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanta, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Material informativ a fost elaborat de Serviciul Asistenta pentru Contribuabili din cadrul D.G.R.F.P. Brasov in data de 23.10.2019.

In cele ce urmeaza redam informarea transmisa de DGRFP Brasov, asa cum a fost ea transmisa:

Tichet cadou Legea 165/2018, HG 1045/2018 in vigoare cu 1 ianuarie 2019 
Impozit, la salariat: 


A. Neimpozabile: Tichetele cadou/cadourile oferite de angajatori salariatilor/salariatelor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a altor sarbatori similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie mentionata, nu depaseste 150 lei. [art. 76 alin. (4 ) lit. a) Cod fiscal] Limita de 150 lei se aplica separat pentru tichetele cadou/cadourile, acordate pentru fiecare ocazie din cele prevazute, pentru fiecare angajat si pentru fiecare copil minor al angajatului, chiar si in cazul in care parintii lucreaza la acelasi angajator. [pct. 12 alin. (11) normele date in aplicarea art. 76 alin. (4 ) lit. a)] 
B. Impozabile: - Tichetele cadou/cadourile acordate cu ocaziile prevazute la lit. A de mai sus pentru partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit impozabil din salarii. [pct. 12 alin. (11) norme] - Tichetele cadou acordate in afara destinatiilor de la art. 76 alin. (4) lit. a), mentionate mai sus, reprezentand avantaj salarial (ex. ziua de nastere a salariatului, ziua firmei) [art. 76 alin. (3) lit. h) Cod fiscal si pct. 12 alin. (3) lit. e) norme] - Cadourile oferite in afara destinatiilor si limitei de la art. 76 alin. (4) lit. a), mentionate mai sus, reprezentand avantaj salarial. [art. 76 alin. (2) lit. s) Cod fiscal].
Impozit, la persoana care nu are calitatea de salariat (pentru campaniile de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate):
Impozabil: - Tichet cadou - venit obtinut ocazional in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii reprezentand venit din alte surse [art. 114 alin. (1) Cod fiscal si pct. 34 alin. (1) lit. f) norme]
Contributii sociale
Tichetele cadou neimpozabile (prevazute la lit. A din coloana alaturata) NU SE CUPRIND in baza de impozitare lunara a contributiilor sociale obligatorii [art. 142 lit. b), art. 157 alin. (2), art. 2204 alin. (2) Cod fiscal] - Tichetele cadou/cadourile impozabile acordate cu ocaziile mentionate la lit. A din coloana alaturata pentru partea care depaseste limita de 150 lei SE CUPRIND in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii. [art.142 lit. b), pct. 5 alin. (1) norme] - Tichetele cadou acordate in afara destinatiilor de la art. 76 alin. (4) lit. a) mentionate la lit. A din coloana alaturata, NU SE CUPRIND in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii. [pct. 5 alin. (2) normele date in aplicarea art. 142 lit. r)] - Cadourile oferite in afara destinatiilor si limitei de la art. 76 alin. (4) lit. a) (prevazute la lit. A din coloana alaturata) SE CUPRIND in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii.[pct. 3 alin. (1) normele date in aplicarea art. 139 alin. (1)] 

Daca tichetele cadou incadrate in categoria veniturilor din alte surse cumulate cu veniturile enumerate la art. 155 depasesc plafonul a 12 salarii minime brute pe tara, persoana fizica datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate (CASS) si depune declaratia unica. [art. 155 alin. (1), art. 174 alin. (1) Cod fiscal] Nu se datoreaza CAS 

Tichet de masa Legea 165/2018 HG 1045/2018
Tip impozit 
Impozabile: - Tichetele de masa, de cresa, culturale si voucherele de vacanta acordate potrivit legii reprezinta avantaje. [art. 76 alin. (3) lit. h) Cod fiscal, pct. 12 alin. (1) litera a) pozitia viii) norme] 
Contributii sociale
Nu se cuprind in baza de impozitare lunara a contributiilor sociale obligatorii [art.142 lit. r), art.157 alin. (2), art. 220 4 alin. (2) Cod fiscal] 

Tichet de cresa Legea 165/2018 HG 1045/2018 
Tip impozit 
Impozabile: - Tichetele de masa, de cresa, culturale si voucherele de vacanta acordate potrivit legii reprezinta avantaje. [art. 76 alin. (3) lit. h) Cod fiscal, pct. 12 alin. (1) litera a) pozitia viii) norme] 
Contributii sociale
Nu se cuprind in baza de impozitare lunara a contributiilor sociale obligatorii [art.142 lit. r), art.157 alin. (2), art. 220 4 alin. (2) Cod fiscal] 

Tichet cultural legea 165/2018 hg 1045/2018 
Tip impozit 
Impozabile: - Tichetele de masa, de cresa, culturale si voucherele de vacanta acordate potrivit legii reprezinta avantaje. [art. 76 alin. (3) lit. h) Cod fiscal, pct. 12 alin. (1) litera a) pozitia viii) norme] 
Contributii sociale
Nu se cuprind in baza de impozitare lunara a contributiilor sociale obligatorii [art.142 lit. r), art.157 alin. (2), art. 220 4 alin. (2) Cod fiscal] 

Voucher de vacanta OUG 8/2009, HG 215/2009, - incepand cu 1 ianuarie 2021 se aplica Legea 165/2018 si HG 1045/2018 
Tip impozit 
Impozabile: - Tichetele de masa, de cresa, culturale si voucherele de vacanta acordate potrivit legii reprezinta avantaje. [art. 76 alin. (3) lit. h) Cod fiscal, pct. 12 alin. (1) litera a) pozitia viii) norme] 
Contributii sociale
Nu se cuprind in baza de impozitare lunara a contributiilor sociale obligatorii [art.142 lit. r), art.157 alin. (2), art. 220 4 alin. (2) Cod fiscal] 

PREVEDERI COMUNE tuturor tipurilor de biletelor de valoare impozabile: - Valoarea tichetelor cadou, tichetelor de masa, tichetelor de cresa, tichetelor culturale, voucherelor de vacanta, acordate potrivit legii, luata in calcul la determinarea impozitului pe veniturile din salarii, este valoarea nominala. - Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii in luna in care acestea sunt primite. [art. 76 alin. (3) lit. h), pct. 14 alin. (4) norme] 

Sursa: DGRFP Brasov

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016