
Raportul Special
realizat de specialisti
In cazul schimbarii sediului social, un contribuabil persoana juridica inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului este obligat sa achizitioneze un nou registru unic de control?
Iata raspunsul oficial al ANAF in aceasta privinta:
Potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) si ale art.3 alin. (1) din Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, cu modificarile si completarile ulterioare , contribuabilii, persoane juridice inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, autorizate potrivit legii, au obligatia sa tina registrul unic de control si sa-l prezinte organelor de control.
Conform prevederilor art.5 alin (2) din legea sus-mentionata, registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.
Legea nr. 252/2003 prevede la art.6alin.(1) si (3) conditiile in care se achizitioneaza Registrul unic de control, si anume:
Registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare, in cazul comerciantilor, si pe baza certificatului de inregistrare fiscala, in cazul celorlalte categorii de contribuabili.
Contribuabilii nou-infiintati sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, sa achizitioneze registrul unic de control.
Fata de prevederile legale mai sus-mentionate, dat fiind caracterul unic al registrului de control, legea speciala in materie nu instituie in sarcina unui contribuabil care isi schimba sediul social obligatia de a achizitiona un nou registru unic de control, aceasta obligatie fiind doar in sarcina contribuabililor nou-infiintati, care sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii la ONRC sa achizitioneze registrul unic de control.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ca atare, in cazul schimbarii sediului social, contribuabilul persoana juridica nu trebuie sa achizitioneze un nou registru unic de control.
Baza legala
Legea nr 252 / 2003 articolul art. 1 alin. (1), art.3 alin. (1), art.5 alin (2) si art.6 alin. (1) si (3)
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Sediu secundar si autorizatie de functionare. Ce obligatii are firma?Date firma neactualizate la ANAF. Exista riscul ca FACTURILE sa fie considerate neconforme la un control fiscal?Schimbare sediu societate. Cum gestionam registrul unic de control?REGISTRU UNIC DE CONTROL. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Schimbare sediu social firma: documente de care ai nevoie pentru aceasta proceduraUltimele articole
Sediu secundar. Cum va proceda in ce priveste autorizatia de functionare si declararea punctului fiscal?Articole similare
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Declarare SEDIU SECUNDAR. Cum procedam cu Declaratia 112?Declarare punct de lucru spatiu inchiriat. Ce conditii sunt obligatorii?Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea I.3)Punct de lucru in acelasi sector cu sediul social. Declaratia 060Ultimele articole
Impozit pe salarii. Unde se plateste impozitul pe salariu in cazul sediului secundarActe necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiDeschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareCheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceProiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteArticole similare
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Important: Sfaturi utile pentru derularea inspectiei fiscaleCe registre si documente sunt obligatorii pentru PFA?Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?Actualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.1)Ultimele articole
Control ANAF. Ce verifica ANAF cand vine in control si la ce sa fii atent in cazul unei inspectii fiscale inopinateInspectie fiscala 2023: TOT ce trebuie sa stie contribuabilii despre modul in care se vor desfasura controalele ANAF incepand cu 1 ianuarie 2023REGISTRUL UNIC DE CONTROL: Amenzile pentru neachizitionarea registrului in termen ajung pana la 1.000 leiVa fi introdus REGISTRUL UNIC DE CONTROL ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptieContabilitatea si fiscalitatea PFA de la A la Z in 222 pagini. Descopera GHIDUL practicSfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA