
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) organizeaza, in perioada noiembrie 2015 - ianuarie 2016, opt intalniri regionale cu specialistii responsabili in cadrul structurilor de achizitii publice ale autoritatilor contractante in vederea cresterii gradului de profesionalizare al acestora. Primele intalniri regionale vor avea loc la Timisoara, in data de 18 noiembrie a.c., respectiv la Ploiesti, in data de 26 noiembrie a.c. De asemenea, vor fi organizate astfel de reuniuni si in Craiova, Alba-Iulia, Galati, Iasi, Cluj Napoca si Bucuresti.
Profesionalizarea personalului care realizeaza achizitii publice este o actiune demarata in vederea dezvoltarii capacitatii autoritatilor contractante pe acest segment, masura prevazuta in Strategia nationala in domeniul achizitiilor publice.
In paralel cu organizarea intalnirilor regionale, fiecare entitate care utilizeaza Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) va fi notificata electronic de catre ANAP, in vederea completarii Chestionarului privind analiza personalului cu atributii in domeniul achizitiilor publice. in urma completarii chestionarului va fi realizata o baza de date la nivel national care va contine informatii privind numarul persoanelor care realizeaza achizitii publice in cadrul autoritatilor contractante, studiile, calificarea profesionala si atributiile lor. Aceasta va permite crearea unui profil profesional al angajatilor implicati efectiv in realizarea achizitiilor publice.
Informatiile generate de aceasta baza de date centralizata vor fi utilizate de ANAP pentru initierea procesului de imbunatatire a profesionalismului salariatilor care realizeaza achizitii publice, dar si pentru initierea demersurilor de reglementare a functiei de consilier achizitii publice. in vederea reglementarii acestei functii va fi elaborat un act normativ cu caracter specific, care va implica si modificarea Legii nr. 188/1999 privind statutul functionarului public.
in demersul de colectare a informatiilor cu privire la personalul cu atributii in domeniul achizitiilor publice, ANAP va colabora cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici si va beneficia de sprijinul reprezentantilor Institutiilor Prefectului din toata tara.
Sursa: ANAP
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
CE a "inchis robinetul" pentru infrastructura de transport din RomaniaProtest spontan la Ministerul Finantelor si ANAF! Salariatii, indignati de majorarea salariilor pe ascunsAvizul de insotire a marfii aferent facturilor NU trebuie transmis prin E-FacturaNoutati legislatie fiscala 19 - 23 octombrie 2009 - Monitorul OficialRO e-Factura: Firmele trebuie sa verifice Lista entitatilor publice atunci cand intocmesc facturi in relatia B2GUltimele articole
E-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaE-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024E-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileE-Factura. Cum sa procedezi daca ai primit prin sistem o NOTA DE CREDITCum ajuta comunitatile achiziile publiceArticole similare
Reforma sistemului national de achizitii publice a inceput: Guvernul Romaniei a aprobat Strategia nationala in acest domeniuCum iti fidelizezi angajatii valorosi: 3 solutii smart pentru businessul viitoruluiCum arata perspectivele economiei mondiale? Discutii in cadrul reuniunii anuale a FMI si Bancii MondialeCompaniile romanesti au un stres in plus, din cauza unei legi ANAPodaGuvernul a aprobat pachetul de legi care vor reglementa achizitiile publiceUltimele articole
Proiect de 45 de milioane de euro pentru dotarea scolilor cu echipamente wirelessModificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!Modificari in domeniul achizitiilor publice. Autoritatile contractante vor avea la dispozitie un ghid operational interactiv, actualizabilS-a lansat un nou proiect de combatere a coruptiei in administratia publicaRomania a semnat un contract de finantare si doua de asistenta tehnica cu BEIArticole similare
Aport in natura (cladire). ONG. Care sunt etapele de gestionare in cazul aportului in natura?Impozit pe venit si stocul de marfa. Ce regim fiscal se aplica?Situatia contractelor de inchiriere 2019. Aspecte fiscaleImpozit micro in 2023: Firmele NU pot reveni la plata acestui impozit in timpul anului fiscalPrime de Paste 2023: Firmele pot acorda suma de 300 lei neimpozabili si persoanelor care au contracte de mandat/ administrare?Ultimele articole
Ofertele de Paste sunt AICI! Reduceri de pana la 75% la titluri de fiscalitate si transport GRATUITDepunerea SAF-T de catre nerezidenti. Reglementari cheie si studii de caz utileGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internVenituri din chirii. Care este baza calcul CASS si cum se completeaza D. UnicaCartea Verde a Contabilitatii pentru anul 2025! Solutii pentru TOATE probleme fiscale cu care va confruntatiArticole similare
PFA: Deductibilitatea cheltuielilor privind deplasarileNoutati Legislatie Fiscala 11 - 15 august 2008Cheltuieli de transport, cazare si alte cheltuieli pentru specialisti straini. Ce tratament fiscal si contabil?Codul fiscal: noi taxe si impozite reglementateDeductibilitate combustibilUltimele articole
Deductibilitate cheltuieli cu combustibilul. Monografie contabilaAutoturisme utilizate in scop personal. Cheltuielile sunt deductibile sau nedeductibile?Leasingul operational - tot ce trebuie sa stiiFirme care inchiriaza autoturisme. In ce conditii sunt deductibile aceste cheltuieli?Spalarea banilor: Ce solicita ONPCSB in cazul unui controlSfaturi de la experti
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA