Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAP incepe procesul de profesionalizare a specialistilor in achizitii publice

19-Nov-2015
782

Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) organizeaza, in perioada noiembrie 2015 - ianuarie 2016, opt intalniri regionale cu specialistii responsabili in cadrul structurilor de achizitii publice ale autoritatilor contractante in vederea cresterii gradului de profesionalizare al acestora. Primele intalniri regionale vor avea loc la Timisoara, in data de 18 noiembrie a.c., respectiv la Ploiesti, in data de 26 noiembrie a.c. De asemenea, vor fi organizate astfel de reuniuni si in Craiova, Alba-Iulia, Galati, Iasi, Cluj Napoca si Bucuresti.

Profesionalizarea personalului care realizeaza achizitii publice este o actiune demarata in vederea dezvoltarii capacitatii autoritatilor contractante pe acest segment, masura prevazuta in Strategia nationala in domeniul achizitiilor publice.

In paralel cu organizarea intalnirilor regionale, fiecare entitate care utilizeaza Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) va fi notificata electronic de catre ANAP, in vederea completarii Chestionarului privind analiza personalului cu atributii in domeniul achizitiilor publice. in urma completarii chestionarului va fi realizata o baza de date la nivel national care va contine informatii privind numarul persoanelor care realizeaza achizitii publice in cadrul autoritatilor contractante, studiile, calificarea profesionala si atributiile lor. Aceasta va permite crearea unui profil profesional al angajatilor implicati efectiv in realizarea achizitiilor publice.

Informatiile generate de aceasta baza de date centralizata vor fi utilizate de ANAP pentru initierea procesului de imbunatatire a profesionalismului salariatilor care realizeaza achizitii publice, dar si pentru initierea demersurilor de reglementare a functiei de consilier achizitii publice. in vederea reglementarii acestei functii va fi elaborat un act normativ cu caracter specific, care va implica si modificarea Legii nr. 188/1999 privind statutul functionarului public.

in demersul de colectare a informatiilor cu privire la personalul cu atributii in domeniul achizitiilor publice, ANAP va colabora cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici si va beneficia de sprijinul reprezentantilor Institutiilor Prefectului din toata tara.


Sursa: ANAP

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAP incepe procesul de profesionalizare a specialistilor in achizitii publice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"