Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aport acordat de asociat nerezident. Ce implicatii fiscale apar si ce documente sunt necesare?

14-Apr-2014
2817
Pentru situatiile in care se aduce aport de un asociat nerezident, pornim de la cazul unei firme romanesti cu capital integral olandez care solicita un aport numerar prin banca pentru buna desfasurarea a activitatii (ex. plati furnizori etc...) patronului olandez - persoana juridica. Se stabilesc implicatiile fiscale si documentele obligatorii.

In practica, aporturile asociatilor lasate temporar la dispozitia societatii pentru buna desfasurare a activitatii, sunt tratate ca imprumuturi.

Astfel, pentru incasarea acestor aporturi de la societatea nerezidenta ar trebui incheiat un contract intre parti si va recomandam sa aveti in vedere prevederile de la art. 2158 - 2170 din Codul civil, ce reglementeaza formatul contractului de imprumut.

Potrivit acestor prevederi ca si elementele minimale ale unui contract de imprumut sunt:

- identitatea partilor;
- valoarea imprumutului si moneda in care se acorda;
- procentul de dobanda, modul si forma de plata a acesteia, in cazul in care imprumutul este cu dobanda;
- perioada de acordare a imprumutului;
- durata imprumutului;
- procedura de restituire;
- garantii solicitate, daca exista;
- alte clauze privind modul de finalizare a contractului.

In situatia in care termenul de restituire este mai mare de un an , contractul trebuie declarat la BNR in conformitate cu prevederile art. 64 alin. (1) din Regulamentul nr. 31/2011 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei potrivit caruia persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nationala a Romaniei", prevazut in anexa nr. VI.1, si a formularului F2 "Scadentarul tragerilor, al rambursarilor de capital si al platilor de dobanda si comisioane", prevazut in anexa nr. VI.2, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractului.

In privinta implicatiilor fiscale:

In situatia in care prin contractual de imprumut se percepe dobanda atunci intervin implicatii fiscal din punct de vedere al deductibilitatii cheltuielilor cu dobanda si al impozitului pe veniturile obtinute din dobanda de catre nerezidenti, impozit ce trebuie retinut de catre societate, astfel:
- pentru deductibilitatea cheltuielilor cu dobanziile platite de catre societate pentru imprumuturile cu termen de rambursare peste un an trebuie avute in vedere regulile prevazute la art. 23 din Codul fiscal (nivelul ratei dobanzii pentru imprumuturile in valuta actualizata prin hotarari ale guvernului, calcul grad de indatorare, cheltuielile din diferentele de curs valutar in situatia depasirii veniturile din diferenta de curs valutar).

-impozitul pe veniturile obtinute din dobanzi de catre nerezidenti in baza prevederilor art.115 alin.
(1) lit. b) , art. 116 alin. (1) lit. d si alin. (4) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile art.117 lit. j) respectiv dispozitiile din conventia de evitare a dublei impuneri incheiata de Romania cu tara de rezidenta a asociatului, daca nerezidentul prezinta certificatul de rezidenta fiscala, conform art. 118 din Codul fiscal.

In situatia in care nu se percepe dobanda iar imprumutul este restituit in termenul de un an , nu sunt implicatii fiscale.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aport acordat de asociat nerezident. Ce implicatii fiscale apar si ce documente sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016