Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Aport acordat de asociat nerezident. Ce implicatii fiscale apar si ce documente sunt necesare?

14-Apr-2014
1749
Pentru situatiile in care se aduce aport de un asociat nerezident, pornim de la cazul unei firme romanesti cu capital integral olandez care solicita un aport numerar prin banca pentru buna desfasurarea a activitatii (ex. plati furnizori etc...) patronului olandez - persoana juridica. Se stabilesc implicatiile fiscale si documentele obligatorii.

In practica, aporturile asociatilor lasate temporar la dispozitia societatii pentru buna desfasurare a activitatii, sunt tratate ca imprumuturi.

Astfel, pentru incasarea acestor aporturi de la societatea nerezidenta ar trebui incheiat un contract intre parti si va recomandam sa aveti in vedere prevederile de la art. 2158 - 2170 din Codul civil, ce reglementeaza formatul contractului de imprumut.

Potrivit acestor prevederi ca si elementele minimale ale unui contract de imprumut sunt:

- identitatea partilor;
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

- valoarea imprumutului si moneda in care se acorda;
- procentul de dobanda, modul si forma de plata a acesteia, in cazul in care imprumutul este cu dobanda;
- perioada de acordare a imprumutului;
- durata imprumutului;
- procedura de restituire;
- garantii solicitate, daca exista;
- alte clauze privind modul de finalizare a contractului.

In situatia in care termenul de restituire este mai mare de un an , contractul trebuie declarat la BNR in conformitate cu prevederile art. 64 alin. (1) din Regulamentul nr. 31/2011 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei potrivit caruia persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nationala a Romaniei", prevazut in anexa nr. VI.1, si a formularului F2 "Scadentarul tragerilor, al rambursarilor de capital si al platilor de dobanda si comisioane", prevazut in anexa nr. VI.2, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractului.

In privinta implicatiilor fiscale:

In situatia in care prin contractual de imprumut se percepe dobanda atunci intervin implicatii fiscal din punct de vedere al deductibilitatii cheltuielilor cu dobanda si al impozitului pe veniturile obtinute din dobanda de catre nerezidenti, impozit ce trebuie retinut de catre societate, astfel:
- pentru deductibilitatea cheltuielilor cu dobanziile platite de catre societate pentru imprumuturile cu termen de rambursare peste un an trebuie avute in vedere regulile prevazute la art. 23 din Codul fiscal (nivelul ratei dobanzii pentru imprumuturile in valuta actualizata prin hotarari ale guvernului, calcul grad de indatorare, cheltuielile din diferentele de curs valutar in situatia depasirii veniturile din diferenta de curs valutar).

-impozitul pe veniturile obtinute din dobanzi de catre nerezidenti in baza prevederilor art.115 alin.
(1) lit. b) , art. 116 alin. (1) lit. d si alin. (4) din Codul fiscal, coroborate cu prevederile art.117 lit. j) respectiv dispozitiile din conventia de evitare a dublei impuneri incheiata de Romania cu tara de rezidenta a asociatului, daca nerezidentul prezinta certificatul de rezidenta fiscala, conform art. 118 din Codul fiscal.

In situatia in care nu se percepe dobanda iar imprumutul este restituit in termenul de un an , nu sunt implicatii fiscale.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aport acordat de asociat nerezident. Ce implicatii fiscale apar si ce documente sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"