Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aspecte privind autorizatia de destinatar. In ce moment accizele devin exigibile si cand se face plata?

02-Oct-2015
3313

In cazul urmator, discutam despre o societate comerciala, destinatar inregistrat in luna august, care face o achizitie intracomunitara de produse, in speta "aditivi". Produsele se incadreaza in categoria produselor accizabile art. 206^16 alin. (2) lit. i) "Produse energetice".

In cazul destinatarului inregistrat, care este momentul in care accizele devin exigibile? Cand are obligatia de plata si de declarare a accizelor la bugetul de stat?

Factura/avizul pentru livrarile de produse accizabile trebuie sa cuprinda distinct valoarea accizei pentru fiecare produs. Ce alte elemente specifice accizelor trebuie reflectate? Clientii care vor factura aditivii catre alti clienti trebuie sa faca mentiunea "accize percepute"?

Autorizatia de destinatar inregistrat da dreptul operatorului economic sa efectueze cu regularitate achizitii intracomunitare de produse accizabile. In baza codului de acciza comunicat furnizorului din celalalt stat membru, acesta factureaza in regim de scutire de acciza in statul de origine al bunurilor iar accizele devin exigibile (se datoreaza) in statul in care se face eliberarea in consum, conform art. 206^6 alin. (1) din Codul fiscal.

Autorizatia de destinatar inregistrat nu permite insa pastrarea regimului suspensiv de acciza conform art. 206^29 alin. (2) din Codul fiscal.

In acest context, exigibilitatea accizei intervine la receptia produselor iar obligatia de plata a accizei este scadenta pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a facut achizitia, conform art. 206^51 alin. (1) din Codul fiscal. Aceasta este o regula generala de plata a accizelor si este permisa cu respectarea regimului de deplasare si de autorizare a acestor produse accizabile.

In opinia noastra, primul operator economic ce efectueaza eliberarea in consum a produselor in Romania mentioneaza pe factura valoarea expresa a accizei, conform norme de aplicare pentru art. 206^53 din Codul fiscal regasite la pct. 170 din HG 44/2004 cu modificari ulterioare.

Ulterior, clientii societatii ce refactureaza aceste produse vor mentiona pe acestea "Accize percepute".


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta, consultant fiscal si doctor in economie

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici