Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Blocajele omniprezente impiedica investitiile IMM-urilor in inovare. Raportul de tara 2017

03-Mar-2017
1987

Va informam ca recent a fost publicat Raportul anual de tara al Romaniei, document ce prezinta concluziile evaluarii economice a Romaniei prin prisma analizei anuale a cresterii efectuate de Comisia Europeana.I. Analiza a reflectat urmatoarele concluzii generale:

Economia Romaniei a inregistrat o ascensiune ciclica in ultimii doi ani.

In 2016, cresterea economica a atins un punct maxim raportat la perioada de dupa criza (4,9 %), situatie generata de o cerere interna puternica pe fondul unor politici fiscale prociclice.
Se prevede o crestere economica de 4,4 % in 2017 si 3,7 % in 2018.
Deficitul de cont curent s-a deteriorat in 2016 si se preconizeaza ca se va accentua si mai mult, intrucat cererea interna puternica a determinat sporirea importurilor.
Investitiile publice s-au redus in 2016 din cauza unui nivel scazut de absorbtie a fondurilor UE.

Piata fortei de munca s-a consolidat si mai mult ca urmare a unei cresteri economice solide

somajul se apropie de nivelurile scazute inregistrate inainte de criza si se estimeaza ca va continua sa scada in perioada 2017-2018.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Bunuri utilizate exclusiv in interes personal In cazul in care avem un autoturism care nu este folosit in interesul activitatii societatii 100%, amortizarea este deductibila sau nedeductibila? La fel si pentru niste bunuri...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Autofacturare discount de primit Societatea noastra va face 2 ajustari exact cum precizati ,pentru perioada pana la iulie 2025 inclusiv ajustare TVA cu 19% , apoi cu 21%, dar cu note contabile intrucat nu primim...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchiriere imobile. Regim tva Avem un SRL care detine o cladire nr. 1 care a fost inchiriata si pentru care factura de chirie se emite fara TVA, 0% SFDD. Emitem asa factura pentru ca administratorul societatii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Factura de avans achizitie intracomunitara Societatea noastra din Romania, platitoare de TVA, achizitioneaza stocuri de la o societatea platitoare de TVA din Franta, in urmatoarele conditii agreate cu furnizorul: - valoare...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Distribuire si plata dividende potrivit Legii 311990 In Legea societatilor nr. 31/1990 exista o prevedere legala prin care toate firmele pot distribui dividende interimare cu conditia ca in actul constitutiv sa existe o prevedere in...citeste mai mult

Politica fiscala a devenit prociclica in 2016, iar deficitul este in crestere

Ponderea datoriei publice se asteapta sa se deterioreze, ramanand insa sub 60 % din PIB.
Deficitul public a crescut la 2,8 % din PIB in 2016 si se estimeaza ca va creste in continuare la 3,6 % in 2017si 3,9 % in 2018.

Stabilitatea financiara s-a imbunatatit, dar mai trebuie sa faca fata unor provocari

Nivelul ridicat al creditelor neperformante este o provocare, iar initiativele legislative repetate ar putea submina stabilitatea, previzibilitatea juridica si perceptia investitorilor.

Provocarile structurale pot afecta perspectivele pe termen mediu

Pentru prima data din 2008, productia efectiva si-a depasit potentialul si este de asteptat ca aceasta tendinta sa se mentina si in perioada 2017-2018.
Daca nu se impulsioneaza agenda de reforme structurale a Romaniei, competitivitatea bazata pe alte elemente decat preturile si potentialul de crestere economica vor fi drastic limitate.

In 2016 au fost initiate reforme ample, insa potentialul neutilizat al fortei de munca limiteaza cresterea economica.
Ocuparea fortei de munca si ratele de activitate in randul femeilor, persoanelor slab calificate, tinerilor, persoanelor cu handicap si romilor raman sub media UE.
Cheltuielile publice pentru investitii sunt ridicate, insa eficienta scazuta a infrastructurii franeaza cresterea economica.

II. In ceea ce priveste analiza realizata asupra mediului de afaceri din Romania, au fost semnalate urmatoarele aspecte:

Mediul de afaceri s-a imbunatatit, dar prezinta in continuare o serie de deficiente

intre 2011 si 2016, competitivitatea Romaniei s-a imbunatatit in mod semnificativ, dar cu toate acestea, se afla pe locul 36 in clasamentul Bancii Mondiale privind climatul favorabil afacerilor ("Doing Business") pentru 2017 si a cazut de pe locul 53 pe locul 62 in Raportul privind competitivitatea la nivel mondial ("Global Competitiveness Report") .

S-au inregistrat progrese in simplificarea procedurilor administrative

Dupa ce perioada 2011-2013 a fost marcata de lipsa progreselor, in perioada 2013-2015 acestea au fost semnificative, fiind adoptate doua strategii in domeniu, un plan de actiune privind spiritul antreprenorial, mediul de afaceri si IMM-urile si un program guvernamental pentru perioada 2013-2016. Instituirea unui departament specializat pentru IMM-uri, mediu de afaceri si turism a consolidat in continuare progresele. Ca urmare, in ultimii 3 ani, Romania a obtinut rezultate peste media UE in ceea ce priveste facilitarea crearii de noi intreprinderi.

Blocajele omniprezente impiedica investitiile IMM-urilor in inovare

IMM-urile au un nivel scazut de inovare, iar fluxul de cunostinte dintre activitatile publice de C&D si mediul de afaceri este slab, aspect confirmat de faptul ca Romania se afla in coada clasamentului la dimensiunea "Colaborari si spirit antreprenorial" din cadrul tabloului de bord.

Birocratia, infrastructura slab dezvoltata si nivelul scazut de educatie antreprenoriala reprezinta tot atatea obstacole in calea spiritului antreprenorial inovator si a crearii si dezvoltarii de intreprinderi in sectorul tehnologiei.

Se preconizeaza ameliorarea accesului la finantare cu ajutorul unei serii de noi instrumente financiare

Se estimeaza ca infiintarea unei banci nationale de promovare si crearea unei banci pentru IMM-uri, anuntate de noul guvern, vor imbunatati accesul la finantare pentru intreprinderi.

Coruptia, intalnita la toate nivelurile, ramane un obstacol in calea desfasurarii de activitati economice.

Asadar, principalele constatari ale analizei cuprinse in prezentul raport de tara si provocarile conexe in materie de politici sunt urmatoarele:
Rata scazuta a somajului este, prin urmare, insotita de una dintre cele mai ridicate rate de inactivitate din UE.
Romania are unul dintre cele mai ridicate niveluri de inegalitate a veniturilor din UE.
Rata constant ridicata a parasirii timpurii a scolii si cea scazuta a absolvirii invatamantului tertiar nu vin in intampinarea nevoii crescande de mana de lucru calificata, pe fondul unei flux persistent de emigratie.
Cheltuielile publice pentru investitii au fost printre cele mai ridicate din UE in ultimul deceniu, dar calitatea perceputa a infrastructurii se numara printre cele mai scazute din UE.
Reforma administratiei publice s-a accelerat in 2016, dar nu este inca finalizata.

Sursa: CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016