Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum infiintezi un SRL-D? Tot ce trebuie sa stii despre societatea cu raspundere limitata

10-Nov-2014
7961
Retinem ca un SRL-D sau Societatea cu Raspundere Limitata - Debutant este reglementata de catre Ordonanta de Urgenta 6/2011, act normativ care isi propune sa stimuleze infiintarea si dezvoltarea microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri.


Un SRL-D poate fi infiintat de intreprinzator debutant, o persoana fizica majora ce indeplineste cumulativ, in principal, urmatoarele conditii, redate de planul-de-afaceri.ro:

- Criteriul varstei de pana la 35 ani a fost eliminat din 11.7.2014. Acum oricine indiferent de varsta poate sa-si infiinteze un SRL-D.

- Nu a mai fost actionar in cadrul altor firme. Daca a avut un PFA sau un II, poate sa-si infiinteze un SRL-D. Important e sa nu fi fost actionar intr-un SRL(-D) sau SA.

- SRL-D-ul poate sa aiba pana la 5 asociati, insa toti trebuie sa respecte cele doua conditii de mai sus. De asemenea, compania trebuie sa fie administrata de cel putin unul dintre ei, ori de asociatul unic.

La infiintarea SRL-D-ului, se pot alege maximum 5 grupe de activitate pentru obiectul de activitate, fiind excluse o serie de coduri CAEN specifice, ce pot fi regasite in Normele de aplicare.

Avantajele unui SRL-D


In vederea sprijinirii tinerilor si incurajarea acestora spre deschiderea unor noi afaceri, SRL-D-ul vine cu o serie de avantaje fata de un SRL normal sau un PFA:

- infiintarea este gratuita. Veti avea nevoie totusi de un timbru de 4 lei la Registrul Comertului si de capitalul social minim de 200 de lei, ce se poate ulterior retrage.

- Poate sa aplice pentru obtinerea unui ajutor financiar nerambursabil de 10.000 de euro. Mai multe detalii despre program puteti gasi aici.

- Garantii acordate de Fondul National de Garantare a creditelor pentru IMM-uri, pana la 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 de euro

- Scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale (pensia, 15,8% din brut) datorate de angajatori pentru 4 angajati in limita salariului mediu brut pe economie din anul anterior

Care sunt obligatiile specifice SRL-D?

Pe langa obligatiile specifice oricarei societati cu raspundere limitata, SRL-D-ul are o serie de obligatii tipice:

- in termen de cel mult 30 zile lucratoare de la inregistrare, SRL-D-ul trebuie sa instiinteze oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie al AIPPIMM in a carui raza de competenta isi are sediul social.

- Sa angajeze cel putin 2 salariati in momentul in care face prima tragere din cadrul AFN-ului de 10.000 de euro si sau beneficiaza de creditul contragarantat

- Sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul anterior

- Sa depuna la AIPPIMM situatiile financiare semestriale si anuale.

ATENTIE!

Calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutand se pierde prin efectul legii:

- La data de 31 decembrie a anului cand se indeplinesc 3 ani de la data inregistrarii

- La implinirea a 45 de zile lucratoare de la data scadentei unei obligatii fiscale neindeplinite

- La data depunerii situatiei financiare semestriale sau anuale, daca cifra de afaceri a atins echivalentul in lei a 500.000 de euro



Retinem ca infiintarea unui SRL-D este similara cu infiintarea oricarui SRL si ar trebui sa nu dureze mai mult de 3 zile.

Acte necesare: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obtii de la Registrul Comertului, chitanta care atesta depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) si o serie de formulare pe care le veti primi si completa pe loc la Registrul Comertului.

ATENTIE! In termen de 10 zile de la infiintare, aveti obligatia sa instiintati Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri printr-un email catre Oficiul teritorial de care apartine noua firma. Acesta trebuie sa contina o copie dupa CI a intreprinzatorului, copie a Certificatului de inregistrare si o notificare scrisa, de instiintare, semnata si stampilata. Modelul il regasiti mai jos.


Sursa: planul-de-afaceri.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016