Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declarare achizitie servicii de la firma non-UE in 301. Cum aplicam regimul pe veniturile nerezidentilor?

25-Mar-2016
4829

In analiza de mai jos, firma achizitioneaza diverse servicii din afara UE (design grafic, licente soft lunare, servere, poze pentru site-uri, servicii dezvoltare software ). Vom vedea daca se declara in Declaratia 301 platind implicit TVA, precum si impozit pe nerezidenti.

Conform intelegerii noastre, societatea dumneavoastra detine un cod special de TVA, atribuit conform art. 317 din Codul Fiscal (Legea 227/2015). Pentru achizitia de servicii de la societati stabilitate in afara UE, doriti sa cunoasteti aspectele privind declararea si plata TVA, respectiv regimul aplicabil privind impozitul pe veniturile nerezidentilor.

Potrivit instructiunilor de completare a declaratiei 301, aprobate prin ordinul 592/2016, sectiunea 4 "Operatiuni prevazute la art. 307 alin. (2), (3), (5) si (6) din Codul fiscal" se completeaza de catre:

- persoanele impozabile obligate la plata taxei conform art. 307 alin. (2) din Codul fiscal, care nu sunt inregistrate si nu trebuie sa se inregistreze conform art. 316 din Codul fiscal, indiferent daca sunt sau nu sunt inregistrate conform art. 317 din Codul fiscal, si persoanele juridice neimpozabile care sunt inregistrate conform art. 317 din Codul fiscal, care sunt beneficiare ale serviciilor care au locul prestarii in Romania conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal si care sunt furnizate de catre persoane impozabile care nu sunt stabilite pe teritoriul Romaniei sau nu sunt considerate a fi stabilite pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 266 alin. (2) din Codul fiscal, chiar daca sunt inregistrate in Romania conform art. 316 alin. (4) sau (6) din Codul fiscal;

Pentru serviciile achizitionate de societatea dumneavoastra de la partenerul stabilit in afara Uniunii Europene, locul prestarii serviciilor se considera a fi in Romania, potrivit art. 278, alin. 2 din Codul Fiscal. Prin urmare, societatea dumneavoastra este obligata la plata taxei in Romania.

In concluzie, dumneavoastra veti declara aceste servicii in declaratia 301, la sectiunea 4 a declaratiei prevazute de ordinul 592/2016. Cu toate acestea, la momentul redactarii prezentului raspuns, pe site-ul ANAF era publicata o versiune a declaratiei care continea referinte la vechiul Cod Fiscal
(Legea 571/2003). In aceasta situatie, dumneavoastra veti completa informatiile privind serviciile achizitionate tot la Sectiunea 4.1, care este insa denumita "Alte operatiuni".

In ceea ce priveste impozitul pe veniturile nerezidentilor, din informatiile furnizate de dumneavoastra, nu putem conchide daca aceste pentru aceste servicii sunt aplicabile dispozitiile art. 223, alin. 1 din Codul Fiscal (Legea 227/2015). Aceste servicii ar putea fi asimilate redeventelor, dupa caz, situatie in care valoarea serviciilor este supusa impozitului, insa pentru a putea stabili cu exactitate, am avea nevoie de informatii suplimentare (prevederi contractuale, facturi etc.)


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea - Consultant fiscal

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici