Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea Formularului 600 se amana pana in aprilie

01-Feb-2018
4478

Premierul Viorica Dancila a anuntat ieri, 31 ianuarie, ca formularul 600 se amana pana la data de 15 aprilie 2018, iar plata se va face o singura data pe an.

"Astazi vom adopta o ordonanta de urgenta privind prorogarea termenului de depunere a Formularului 600 de la 31 ianuarie la 15 aprilie", a declarat premierul, miercuri, la inceputul sedintei de Guvern.

Decizia guvernului a venit in ultimul moment. Pana acum, peste 28.500 de persoane cu venituri in afara salariilor au depus deja formularul 600, ceea ce inseamna mai mult de 10% dintre cei vizati de aceasta declaratie fiscala.

Noul ministru al Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat marti, 30 ianuarie 2018, ca pregateste o Ordonanta de urgenta pentru anularea depunerii Deciziei 600.

"Voi pregati o OUG pentru a anula depunerea Deciziei 600, timp in care o sa gasim cea mai buna solutie. In aceasta perioada, nimeni nu mai trebuie sa depuna niciun fel de formular. Vom gasi o solutie pentru a nu se mai depune acest formular. De azi inainte, vor fi lucrurile cele mai simple alese, pentru ca asa este normal sa fie", a declarat Eugen Teodorovici la sediul ministerului. In plus, acesta a precizat ca nu va adauga taxe noi.

O solutie propusa de noul ministru al Finantelor Publice este unificarea formularului 600 cu declaratia 200, utilizata pentru declararea veniturilor din activitati independente aferente anului 2017.

"In legatura cu declaratia 600, primul pas va fi in prima sedinta de Guvern, se va amana depunerea acestui formular, urmand ca la MFP sa incercam o solutie normala, logica, fie chiar prin comasarea declaratiei 200 cu 600", a mentionat Eugen Teodorovici, dupa audierea din comisiile parlamentare.

Termenul de depunere a Declaratiei 600 fusese initial amanat pana la 1 martie 2018 cu scopul de a evita riscul neconformarii, motivat de faptul ca pentru anumite categorii de contribuabili care au obligatia sa completeze si sa depuna formularul, pana la 31 ianuarie, acest document prezinta caracter de noutate, potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta publicat recent de Ministerul Finantelor Publice.

Mai multe informatii cu privire la ordonanta de urgenta pentru amanarea termenului de depunere a formularului 600!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici