
Raportul Special
realizat de specialisti
Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat.
Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.
In ceea ce priveste arhivarea electronica, incepand cu 01.01.2016, stabilim daca se pot pastra doar in format electronic urmatoarele documentele financiar-contabile: facturi, chitante, bonuri de consum, note de receptie si constatare diferente.
Potrivit punctului 36 din Ordinul 2634/2015, entitatile au obligatia pastrarii in arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum si a documentelor justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate a operatiunilor economico-financiare.
Pastrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate si a celorlalte documente financiar-contabile se face, dupa caz, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe hartie sau pe suport electronic.
In cazul pastrarii pe suport electronic a documentelor financiar-contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hartie in format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica, republicata.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
GHID ANAF privind inspectia fiscala: Verificarea evidentelor fiscale si contabileCine nu stie ce presupun contabilitatea financiara si contabilitatea de gestiune?Cheltuielile auto, printre cele mai controlate categorii de catre FISC. Cum sa eviti amenzileArhivare si eliminare DOCUMENTE FINANCIAR-CONTABILEDocumentele justificative in contabilitate. Tot ce trebuie sa stii despre eleUltimele articole
Decontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileSunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Arhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaControl ANAF. Ce verifica ANAF cand vine in control si la ce sa fii atent in cazul unei inspectii fiscale inopinateRegistrul inventar: Cum se completeaza documentul pentru PFA-uri si care este modelul utilizat in 2023?Articole similare
Completarea plajei de facturi din declaratia 394Decontul de cheltuieli si notele de intrare receptie. Cand se intocmesc?Bonurile fiscale emise de casele de marcat. Cum facem inregistrarile bonurilor in contabilitate in situatii diverse?Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazieReglementari privind facturile simplificate. Cum incasam o factura simplificata?Ultimele articole
Diurna externa. Cum se calculeaza si ce documente justificative sunt necesareE-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Sunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Cum se deconteaza cheltuielile cu combustibilul in cazul microintreprinderilor? Documente necesareII in 2022 cu cod CAEN de comert cu amanuntul. Evidenta contabila se realizeaza prin metoda cantitativ-valorica sau global-valorica?Articole similare
Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de cazRegistrele contabile si documentele justificative NU vor mai fi arhivate 10 ani. Perioada a fost redusa la jumatateDocumente care vor fi pastrate in arhiva timp de 5 ani de contribuabili, conform Legii 36/2023ARHIVARE DOCUMENTE: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaArhivare si eliminare documente financiar-contabileUltimele articole
ARHIVARE DOCUMENTE: 3 intrebari esentiale la care trebuie sa stii raspunsulLegea contabilitatii 82/1991 va fi modificata. Firmele NU mai sunt obligate sa arhiveze documentele financiar-contabile timp de 10 aniKit de urgenta DGPR: Top 14 formulare de interes pentru orice firma cu angajatiScoaterea din arhiva societatii a documentelor. Cum procedam?Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA