Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscalitatea pentru PFA-uri si pentru drepturile de autor nu va creste

13-Sep-2013
2602
Fiscalitatea pentru Persoanele Fizice Autorizate si drepturi de autor nu va creste, a anuntat Ministerul Finantelor Publice.

"In ciuda faptului ca, inca din data de 8 august 2013, Ministerul Finantelor Publice a emis un comunicat prin care dezmintea informatiile aparute in presa, potrivit carora, in urma acordului cu FMI, ar urma sa creasca fiscalitatea pentru PFA-uri si drepturi de autor, o parte din mass-media continua sa dezinformeze opinia publica. Angajamentele din Acordul cu Fondul Monetar International apar sub forma de actiuni prioritare, criterii structurale si tinte indicative, toate acestea avand termene precise de implementare. In aceste conditii, Ministerul Finantelor Publice infirma, inca o data, zvonurile complet nefondate privind existenta unor masuri concrete, prin care ar creste fiscalitatea pentru PFA-uri si drepturi de autor", potrivit comunicatului venit de la minister.

Liviu Voinea, ministrul delegat pentru Buget, a spus si el ca fiscalitatea nu va creste nici pentru PFA-uri si nici pentru drepturile de autor. 

"Nu creste fiscalitatea pentru PFA-uri si drepturi de autor, nici de maine, nici de la 1 ianuarie 2014. Nu creste fiscalitatea, nici contributiile, nici alte taxe. De cate ori trebuie sa repetam aceasta informatie pentru a ramane la opinia publica? In scrisoarea de intentie nu exista niciun angajament al Guvernului de a creste fiscalitatea pentru aceste categorii de venituri", declara ministrul citat de Agerpres.

Potrivit unor declaratii mai vechi ale acestuia, noul acord cu FMI nu prevede majorarea sau aparitia de noi taxe sau impozite.


"Am senzatia ca s-a intrat intr-o campanie in care se incearca sa se acrediteze ideea ca in Romania se schimba regimul fiscal si cresc taxele si impozitele. Nici vorba. Se modifica si se introduc cateva accize pentru alcool si pentru produsele de lux", spunea ministrul Bugetului.

Finalizarea negocierilor cu partenerii internationali si intocmirea proiectului scrisorii de intentie si a celui privind memorandumul de politici economice si financiare reprezinta un succes al Romaniei pe linia mentinerii increderii mediilor financiare internationale si a investitorilor straini in politicile macroeconomice ale Guvernului. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici