Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fondurile UE pentru energia din surse regenerabile sub lupa: Curtea de Conturi cere lamuriri

10-Iul-2014
1822
Un raport publicat de Curtea de Conturi Europeana releva faptul ca sunt necesare anumite imbunatatiri daca se doreste ca finantarea acordata de UE sa aduca contributia maxima posibila la realizarea obiectivelor stabilite pentru 2020 in materie de energie din surse regenerabile. Auditorul extern al UE a examinat daca fondurile acordate in aceasta perioada au fost alocate unor proiecte de producere a energiei din surse regenerabile bine prioritizate si mature, cu obiective rationale si cu un bun raport cost-eficacitate, precum si gradul in care aceste fonduri au reusit sa contribuie la indeplinirea obiectivului in materie de energie din surse regenerabile stabilit pentru 2020 la nivelul de ansamblu al UE.



"Statele membre ale UE au stabilit obiective ambitioase in materie de energie din surse regenerabile. Realizarea acestor obiective poate fi sprijinita intr-o masura considerabila cu ajutorul fondurilor UE doar daca se aduc imbunatatiri in ceea ce priveste modul in care sunt gestionate programele de cheltuieli," a declarat domnul Ladislav Balko, membrul Curtii de Conturi Europene responsabil de acest raport. "De asemenea, Comisia trebuie sa se asigure ca programele care sunt finantate in statele membre au un bun raport cost-eficacitate."



Curtea a constatat ca proiectele auditate au reusit sa obtina realizarile preconizate si ca majoritatea lor erau suficient de mature si gata de implementare atunci cand au fost selectate. Nu s-au inregistrat depasiri semnificative ale costurilor sau intarzieri majore in derularea proiectelor, iar capacitatile de productie de energie din surse regenerabile au fost instalate si au intrat in functiune conform planificarii. Cu toate acestea, nu s-au obtinut intotdeauna rezultatele preconizate in materie de producere a energiei sau acestea nu au fost masurate corespunzator. Per ansamblu, fondurile cheltuite prin intermediul politicii de coeziune pentru sprijinirea proiectelor de producere de energie din surse regenerabile au contribuit intr-o masura limitata la indeplinirea obiectivului stabilit la nivelul UE pentru 2020 in materie de energie din surse regenerabile, deoarece: raportul cost-eficacitate nu a constituit un principiu director pentru planificarea si implementarea proiectelor de producere de energie din surse regenerabile si fondurile politicii de coeziune au avut o valoare adaugata limitata la nivelul UE.




Consiliul Uniunii Europene a stabilit un obiectiv obligatoriu la nivelul UE privind atingerea, pana in 2020, a unei ponderi a energiei din surse regenerabile in consumul final brut de energie de 20%, pe baza Foii de parcurs pentru energia regenerabila elaborata de Comisie, document care prezinta o cale posibila de integrare a energiilor regenerabile in politicile si pietele energiei din UE.

in perioada de programare 2007-2013, UE a alocat din fondurile aferente politicii de coeziune aproximativ 4,7 miliarde de euro pentru energia din surse regenerabile.



Note catre editori:

Rapoartele speciale ale Curtii de Conturi Europene se publica pe tot parcursul anului si prezinta rezultatele unor audituri selectate care au ca obiect domenii specifice ale bugetului UE sau aspecte specifice legate de gestiune.



in cadrul acestui raport special (nr. 6/2014), intitulat "Sprijinul acordat prin intermediul fondurilor politicii de coeziune pentru producerea de energie din surse regenerabile – a permis acesta obtinerea unor rezultate bune?", s-a urmarit sa se determine daca s-au obtinut rezultate bune in urma utilizarii celor mai importante doua surse de finantare dintre programele de cheltuieli ale UE care acorda sprijin pentru promovarea energiei din surse regenerabile – si anume, Fondul european de dezvoltare regionala si Fondul de coeziune (fondurile politicii de coeziune).


Curtea a constatat ca proiectele care au facut obiectul auditului au reusit sa obtina realizarile preconizate. Cele mai multe dintre aceste proiecte erau suficient de mature si gata de implementare atunci cand au fost selectate.

Nu s-au inregistrat depasiri semnificative ale costurilor sau intarzieri majore in derularea proiectelor, iar capacitatile de productie de energie din surse regenerabile au fost instalate si au intrat in functiune conform planificarii.

Cu toate acestea, nu s-au obtinut intotdeauna rezultatele preconizate in materie de producere a energiei sau acestea nu au fost masurate corespunzator. Per ansamblu, fondurile cheltuite prin intermediul politicii de coeziune pentru sprijinirea proiectelor de producere de energie din surse regenerabile au contribuit intr-o masura limitata la indeplinirea obiectivului stabilit la nivelul UE pentru 2020 in materie de energie din surse regenerabile, deoarece: raportul cost-eficacitate nu a constituit un principiu director pentru planificarea si implementarea proiectelor de producere de energie din surse regenerabile si fondurile politicii de coeziune au avut o valoare adaugata limitata la nivelul UE.

Comisia Europeana

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016