Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit specific sau impozit in regim mixt? Verificati ce tip de impozit platiti! Studiu de caz

25-Apr-2017
3655

In 2017 mai multe tipuri de societati cu activitate in domeniul HORECA sunt obligate la plata impozitului specific sau a impozitului in regim mixt. In ce conditii se plateste acest impozit si cum pot firmele sa afle ce fel de tip de impozit trebuie sa plateasca descoperiti in materialul Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare!

Va punem insa la dispozitie si un studiu de caz concret, in functie de care va puteti lamuri unele neclaritati in ce priveste impozitul specific:

“O societate platitoare de TVA a marit cu data de 01.01.2017 capitalul social la 45000 lei si are drept activitate secundara un bar cu cod CAEN 5630. Cifra de afaceri obtinuta in luna ianuarie 2017 este sub 500.000 euro. De la data de 01.02.2017 plateste impozit pe profit sau impozit specific? La data de 31.12.2016 era platitoare de impozit pe profit iar cod CAEN principal este 4636.”

Iata raspunsul specialistului:

Daca la data de 01.01.2017 societatea era platitoare de impozit pe profit, atunci incepand cu aceasta data ea va datora atat impozit specific pentru activitatea secundara – barul cu codul CAEN 5630, cat si impozit pe profit pentru activitatea prinicipala cu codul CAEN 4636. In acest caz sunt aplicabile prevederile art. 10 alin. 1 din Legea 170/2016 si ale art. 9 din Normele metodologice de aplicare a Legii 170/2016, aprobate prin Ordinul comun 264/464/2017 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 266 din 14.04.2017. Societatea va trebui sa organizeze si sa conduca evidenta contabila astfel incat sa permita determinarea veniturilor si cheltuielilor corespunzatoare celor doua activitati. Pentru stabilirea cheltuielilor comune care vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, se utilizeaza o metoda rationala de alocare, potrivit reglementarilor contabile aplicabile sau prin repartizarea proportional cu ponderea veniturilor obtinute din activitatile vizate in veniturile totale realizate de contribuabil.

Daca la data de 01.01.2017 societatea era platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, atunci ea va datora doar acest tip de impozit incepand cu luna ianuarie 2017, fara sa datoreze impozitul specific pentru activitatea secundara a barului intrucat prevederile Legii 170/2016 sunt o derogare de la Titlul II din Codul fiscal (impozit pe profit), cu aplicabilitate de la data de 01.01.2017. In acest sens sunt si prevederile art. 1 alin. 3 din Normele metodologice aprobate prin Ordinul comun 264/464/2017 conform carora microintreprinderile care aplica prevederile titlului III din Codul fiscal, la 1 ianuarie 2017 nu aplica impozitul specific unor activitati.

Daca la data de 31.12.2016 societatea realizase venituri cuprinse intre 100.001 – 500.000 euro se pune problema aplicabilitatii dispozitiilor tranzitorii de la art. 48 alin. 7 din Codul fiscal


conform carora pentru anul 2017 astfel de societati devin platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data de 1 februarie 2017. Insa, in raport de aceste dispozitii tranzitorii, in proiectul de modificare a normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, afisat la sectiunea "Transparenta decizionala" de pe site-ul M.F.P. este introdus pct. 2^1 alin. 4 in norme conform caruia persoanele juridice romane platitoare de impozit specific unor activitati potrivit Legii 170/2016 nu intra sub incidenta prevederilor art. 48 alin. 7 din Codul fiscal.

Cu alte cuvinte, societatea care la data 31 decembrie 2016 a realizat venituri cuprinse intre 100.001 - 500.000 euro si care inscris in obiectul de activitate codul CAEN 5630 nu este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data 1 februarie 2017, ci platitoare de impozit specific incepand cu data de 1 ianuarie 2017 si pana cand nu mai indeplineste conditiile prevazute de Legea 170/2016. Suplimentar, va datora si impozit pe profit pentru activitatea cu codul CAEN 4636 conform celor expuse initial.

In aceste conditii, nu reiese de ce in intrebare s-a facut la capital social marit la 45.000 lei, la venituri obtinute in luna ianuarie sub 500.000 euro si la data de 1 februarie 2017 vis-a-vis de impozitul pe profit si impozitul specific, avand in vedere ca aceste elemente au legatura cu impozitul pe veniturile microintreprinderilor.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016