Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozitarea microintreprinderilor | Venituri din consultanta incepand cu 1 februarie 2013

12-Feb-2013
4828
Va oferim, prin cele ce urmeaza, informatii concise pentru clarificarea unor aspecte care tin de impozitarea microintreprinderilor care obtin venituri din consultanta si din management de la 1 februarie 2013.

Vom stabili astfel daca societatea comerciala care are ca obiect principal de activitate 7022, dar care desfasoara si alte activitati care au o pondere in venituri mai mare decat cea de consultanta si management, va trebui sa aplice sistemul microintreprinderilor.

In plus, vom stabili in ce mod declaram modificarea sistemului de impunere si impozitul pe profit aferent lunii ianuarie 2013.

Solutia consultantului:

Persoanele juridice care obtin venituri din domeniile consultantei si managementului nu pot aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderii, conform art. 112^2 alin. (6) litera c) din Codul fiscal .

Textul de lege actual nu face nici o mentiune referitoare la limita maxima privind ponderea veniturilor din consultanta si management in totalul veniturilor pina la care firma ar putea sa fie platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, rezultind, asadar, faptul ca daca firma obtine si venituri din consultanta si management, indiferent de ponderea lor in totalul veniturilor, nu va putea sa plateasca acest tip de impozit, chiar daca indeplineste celelelate conditii.

Daca firma se incadreaza in conditiile de a plati impozit pe venitul microintreprinderilor, conform art. 112^1 si 112^2, dar fara a obtine si venituri din consultanta si management, atunci va depune declaratia 010, cu intrarea in sistem, pana la data de 25.03.2013 si, daca in perioada 01.01.2013 - 31.01.2013 a fost platitoare de impozit pe profit, va depune numai declaratia 101 "DECLARATIE PRIVIND IMPOZITUL PE PROFIT" tot pana la 25.03.2013, cu impozitul datorat pentru profitul obtinut in acea perioada, in conformitate cu prevederile art. 112^2 alin. (3). Declaratia 100 cu impozitul pe profit aferent perioadei 01.01-31.01.2013 nu se mai depune, intrucit ar fi o dubla declarare a impozitului.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozitarea microintreprinderilor | Venituri din consultanta incepand cu 1 februarie 2013":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

01-Mar-2013

Buna ziua totusi, articolul I art 67 din Legea 343/2006 nu este abrogat.Astfel, daca nu e abrogata conditia cu 50%, putem sa o ignoram? Unele administratii sustin ca trebuie sa tinem cont de articolul acesta pentru ca nu e abrogat. Multumesc frumos!





Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016