Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia firmelor: Ce stimulente financiare primiti daca angajati absolventi

10-Iun-2014
3751
Angajatorii care ofera locuri de munca absolventilor beneficiaza de o serie de stimulente financiare daca respecta mai multe conditii.

Mai exact, acei angajatori care aleg sa incadreze in munca pe perioada nederminata absolventi ai unor institutii de invatamant ( adica persoane care au obtinut o diploma sau un certificat de studii, in una dintre institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat in conditiile legii), primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent:

- 500 lei, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii;
- 600 lei, pentru absolventii de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal;
- 750 lei, pentru absolventii de invatamant superior.


Angajatorii care incadreaza in munca pe perioada nederminata absolventi din randul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, sumele prevazute mai sus, pentru 18 luni.


De aceste stimulente financiare beneficiaza angajatorii care incadreaza absolventi care, la data absolvirii studiilor, nu aveau raporturi de munca sau de serviciu, precum si cei care incadreaza absolventi de studii superioare care nu au promovat examenul de licenta.

In acest scop, angajatorii trebuie sa incheie o conventie cu agentia judeteana pentru ocuparea
fortei de munca, in termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor.

Angajatorii sunt obligati sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale absolventilor incadrati in conditiile de mai sus cel putin 18 luni. in aceasta perioada, absolventii pot urma o forma de pregatire profesionala, organizata de catre angajator, in conditiile legii, ale caror costuri pot fi suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

Angajatorii care mentin raporturile de munca sau de serviciu si dupa cele 18 luni primesc, pentru fiecare an de continuare a acestor relatii, un ajutor financiar egal cu suma aferenta contributiilor sociale datorate pentru aceste persoane si virate conform legii. Acesta se vireaza, la cerere, angajatorilor care nu inregistreaza debite provenind din neplata contributiilor sociale.

Persoanele interesate pot obtine informatii suplimentare la agentiile judetene pentru ocuparea
fortei de munca.

Sursa: asistenta-contribuabili.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016