Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia managerilor de IMM-uri: Folosirea cadrului de business pentru afaceri

09-Iun-2014
2066
Intr-o prezentare a unei analize legate de cardurile personale si cardurile de business, se remarca aceleasi avantaje destinate firmelor precum sunt cele destinate persoanelor fizice.

Capital.ro mentioneaza astfel ca produsele destinate firmelor "ii scutesc pe manageri de un efort suplimentar in ceea ce priveste inregistrarea tranzactiilor in contabilitate si permit un control crescut asupra cheltuielilor realizate de angajati in numele firmei. Pe de alta parte, managerii de IMM-uri trebuie sa faca cel putin o hartie in plus pentru contabilitate daca aleg sa plateasca cu cardul personal pentru firma".

Cardurile de tip business permit "un control mai amanuntit si in timp real al tranzactiilor fara a mai fi nevoie de inregistrarea lor intr-o evidenta contabila separata. Tranzactiile pe cardurile de firma sunt inregistrate direct in contul firmei si in extrasul de cont prin internet banking dar si in formatul clasic, tiparit pe hartie de banca, fapt care permite administrarea mult mai facila a cheltuielilor".

Multe astfel de carduri de firma ofera posibilitatea unor plati fara comision deoarece se incheie parteneriate cu anumiti furnizori. Managerii de IMM-uri pot verifica astfel ce banci ofera aceste optiuni pentru a beneficia de avantaje create special pentru afaceri.

"Platile directe catre furnizorii firmei simplifica functionarea zilnica a afacerii si, in plus, confera un plus de credibilitate. Din ce in ce mai multi furnizori accepta plati plata cu cardul avand in vedere ca primesc pe loc dovada tranzactiei, un avantaj important in conditiile in care incidentele de plata prin canale clasice (bilete la ordin, cecuri si cambii) sunt din ce in ce mai prezente in economia Romaniei. Anual, sumele refuzate la plata pentru astfel de instrumente ating zeci de milioane de euro, potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei. Acest lucru se intampla in principal din cauza companiilor care intra in insolventa sau in incapacitate de plata, iar procedura de recuperare a banilor este adesea extrem de anevoioasa in astfel de cazuri", noteaza Capital.ro.


In ce priveste bilete la ordin, noteaza aceeasi sursa, s-a constatat ca incidentele la plata cumuleaza, doar in perioada ianuarie-aprilie a acestui an, aproape 2,5 miliarde de lei, cu o medie lunara pe 2013 de peste 750 de milioane de lei.

Se precizeaza astfel ca cele mai sigure instrumente electronice de plata pentru companii raman cardurile de business.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016