Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modalitatea de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare incepand cu 1 ianuarie 2016

21-Dec-2015
7364

Regasiti mai jos informatii importante privind modalitatea de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare incepand cu 1 ianuarie 2016, astfel cum aceasta este reglementata de Legea nr. 227 /8.09. 2015 privind Codul Fiscal, modificata prin OUG 50/2015 persoana cu sediul activitatii economice in Romania, care nu este inregistrata in scopuri de TVA pentru operatiuni in Romania, solicita inregistrarea speciala in scopuri de TVA doar pentru operatiuni intracomunitare, daca se afla in una din urmatoarele situatii:

a) efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare, daca valoarea achizitiei intracomunitare respective depaseste plafonul de 10.000 euro in anul calendaristic in care are loc achizitia intracomunitara;

b) presteaza servicii care au locul in alt stat membru, pentru care beneficiarul serviciului este persoana obligata la plata taxei conform echivalentului din legislatia altui stat membru al art. 307 alin. (2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, inainte de prestarea serviciului;

c) daca primeste de la un prestator, persoana impozabila stabilita in alt stat membru, servicii pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 307 alin. (2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, inaintea primirii serviciilor respective.

Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, care nu este inregistrata in scopuri de TVA si nu este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA poate solicita inregistrarea speciala in scopuri de TVA, pentru operatiuni intracomunitare in cazul in care realizeaza achizitii intracomunitare de bunuri de la platitori de TVA din alte state membre, sub nivelul plafonului de 10.000 euro in cursul anului calendaristic.

Persoanele inregistrate in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare declara pe decontul special de taxa achizitiile intracomunitare de bunuri taxabile in Romania, precum si serviciile pentru care este obligata la plata taxei in Romania conform art. 307 alin. (2). din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal. Nu se declara pe decontul special de taxa prestarile de servicii prevazute la art.278 alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, pentru care beneficiarul din alt stat membru este persoana
obligata la plata taxei conform legislatiei din acel stat.

Mentionam ca pe decontul special de taxa se declara si achizitiile intracomunitare de mijloace de transport noi ,de produse accizabile precum si bunurile care ies din regimurile sau situatiile prevazute la art.295, alin.(1), lit. a). si d). din Codul Fiscal. Termenul de depunere a decontului special de taxa este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care ia nastere exigibilitatea operatiunilor mentionate mai sus.

Taxa pe valoarea adaugata datorata pentru achizitiile intracomunitare de bunuri taxabile si achizitiile intracomunitare de servicii pentru care persoana impozabila este obligata la plata taxei conform art.307, alin.(2) din Codul Fical se plateste de persoana impozabila la bugetul de stat pana la termenul de depunere a decontului special de taxa pe valoarea adaugata.

Operatiunile intracomunitare enumerate mai sus reprezentand achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania si prestari de servicii prevazute la art. 278 alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, se declara de persoana impozabila si pe declaratia recapitulativa pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a aparut exigibilitatea TVA.

Inregistrarea speciala in scopuri de TVA conform prezentului articol nu confera persoanei impozabile calitatea de persoana inregistrata normal in scopuri de TVA, pentru a deduce si colecta TVA in interiorul tarii, acest cod fiind utilizat numai pentru achizitii intracomunitare sau pentru serviciile prevazute la art.278 alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, primite de la persoane impozabile stabilite in alt stat membru sau prestate catre persoane impozabile stabilite in alt stat membru".


Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj-Napoca

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016