Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?

18-Ian-2016
5342

In ce priveste agentii de marketing din domeniul pensiilor private, stabilim daca acestia trebuie sa depuna declaratia 220 si declaratia 600 in anul 2016, precum si daca trebuie sa se inregistreze la Registrul comertului pentru a deveni PFA. In caz contrar, vom vedea care este categoria de venit care trebuie bifata in declaratia 220, daca au posibilitatea sa determine venitul net in sistem real si daca trebuie sa tina evidenta contabila in partida simpla. De asemenea, vom vedea ce alte obligatii fiscale apar.


Daca activitatea este prestata cu titlu profesional si cu regularitate, persoana fizica este obligata sa se autorizeze (cel putin PFA, II sau orice alta forma de organizare). Autorizarea se face prin inregistrarea la Registrul Comertului.

Dupa autorizare, in formularul 220 veti bifa:

- categoria de venit : comerciale
- determinarea venitului net : sistem real
- forma de organizare : individual.

PFA astfel constituit va tine contabilitatea in partida simpla si va determina venitul net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea datelor in partida simpla.

Obligatiile fiscale:
In urma depunerii in primul an de functionare a declaratiei 220 se va emite o decizie de impunere pe care vor figura impozitul pe venit calculat ca 16% din venitul net estimat declarat in 220 si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate de 5,5% din venitul net estimat declarat in 220.

Impozitul si CASS se vor plati pana pe 25 ale ultimei luni din fiecare trimestru.

In urma depunerii 600 se va primi decizia de impunere pentru pensie, care se va achita de asemenea la termenele trecute in decizie.

In anul urmator, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, se va depune declaratia 200 privind veniturile realizate in anul precedent. In urma depunerii acesteia se vor regulariza impozitul si contributiile achitate in avans calculate pe baza declaratiilor 220 si 600, stabilindu-se sume de plata in plus (pentru toate) sau de recuperat (numai pentru impozit si sanatate, nu si pentru pensie), de platit in 60 de zile de la primirea deciziei de impunere ce se emite la regularizare.

De la ANAF va trebui sa achizitionati in 30 de zile de la infiintare si Registrul Unic de Control pentru sediul profesional si orice punct de lucru si Registrul de Evidenta Fiscala.

Pentru contabilitatea in partida simpla se vor aplica prevederile OMFP 170/2015, in care figureaza si registrele de contabilitate obligatorii pe care trebuie sa le completati.

Daca decideti sa nu va infiintati un PFA, ci o microintreprindere - forma de organizare care in acest moment are costuri fiscale mult mai mici decat o PFA - , nu mai aveti obligatia depunerii 220 si 600.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016