Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OPANAF nr. 700 modifica inregistrarea in scopuri de TVA

29-Mai-2012
3696
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 356/25.05.2012, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 700/2012 pentru aprobarea "Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la taxa pe valoarea adaugata (TVA), precum si a modelului si continutului unor formulare".

La data intrarii in vigoare a acestui act normativ, se abroga Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.786/2010 pentru aprobarea "Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 292/05.05.2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezentam mai jos principalele reglementari prevazute de actul normativ, referitoare la modificarea din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVA.

Situatiile in care se efectueaza modificarea vectorului fiscal

Procedura se aplica de organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana impozabila sau in evidenta caruia aceasta se afla inregistrata ca platitor de impozite si taxe, ori de catre organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Codul de Procedura Fiscala, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 125 indice 1 alin. (2) din Codul Fiscal, astfel:


a) pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit art. 153 alin. (8) sau art. 153 indice 1 alin. (4) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile care sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA, in conformitate cu prevederile art. 153 alin.(1) lit. b), alin. (2), alin. (4) sau alin.(5) ori ale art. 153 indice 1 alin. (1), dupa caz, din Codul Fiscal si care nu solicita inregistrarea;

b) pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9) indice 1, lit. a) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile, daca au incetat situatiile care au condus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru situatiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) si b) din Codul Fiscal;

c) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. a) sau art. 153 indice 1 alin. (11), dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile declarate inactive potrivit dispozitiilor art. 78 indice 1 din Codul de Procedura Fiscala;

d) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. b) sau art. 153 indice 1 alin. (11), dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile aflate in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul Comertului;

e) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. c) sau art. 153 indice 1 alin. (11), dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este luna sau trimestrul si care nu au depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa;

g) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare;

h) pentru anularea inregistrarii, pentru achizitii intracomunitare, in scopuri de TVA, conform art. 153 indice 1 din Codul Fiscal, cand persoana respectiva se inregistreaza in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal;

i) pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei care nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.

Dupa inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, respectiv dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana impozabila, procedeaza la actualizarea informatiilor inscrise in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA sau in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata, conform art. 153 din Codul Fiscal.

Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, organul fiscal, in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana impozabila, procedeaza la radierea, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, a persoanelor impozabile care figureaza in acest registru la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA a unei persoane impozabile se considera valabila incepand cu:

- data reactivarii contribuabilului prin decizia organului fiscal competent;

- data inregistrarii in Registrul Comertului a mentiunii privind reluarea activitatii;

- data comunicarii deciziei privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, pentru alte situatii decat cele prevazute mai sus.

Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor se efectueaza:

- de la data declararii ca inactivi, in conditiile legii;

- de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in Registrul Comertului;

- de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal, in situatia in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

- de la data de 1 august sau 1 februarie, dupa caz, pentru persoanele impozabile care utilizeaza luna sau trimestrul ca perioada fiscala la TVA si care, in semestrul calendaristic anterior, nu au depus niciun decont de TVA;

- de la data de 1 februarie sau 1 august, dupa caz, pentru persoanele impozabile care utilizeaza luna sau trimestrul ca perioada fiscala la TVA si care, in deconturile aferente celor 6 luni sau celor 2 trimestre, dupa caz, din semestrul calendaristic anterior, nu au declarat achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.


Alte precizari

Prin actul normativ mentionat mai sus s-au aprobat modelul si continutul formularelor utilizate in aplicarea procedurii respective:

1. Notificare privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA;

2. Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA;

3. Decizie privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA;

4. Decizie pentru indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA.

Sursa: DGFP Valcea

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici