Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

11-Oct-2024
1835
Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite.

In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele online, cum se inregistreaza contravaloarea marfurilor vandute, dar si cateva particularitati cu privire la societatile din Romania care intentioneaza sa deschida un magazin online de produse digitale destinat clientilor internationali.

Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

Speta 1. Tratamentul contabil la magazinele online

Care sunt inregistrarile contabile pentru vanzarea online (tinand cont ca transportul este suportat de cumparator)? Cum se inregistreaza incasarea contravaloarea marfurilor vandute, in urmatoarele situatii?

ANAF doreste eliminarea evaziunii fiscale din comertul online! Ca urmare, este in plina desfasurare o vasta actiune de control ce vizeaza absolut toti operatorii economici care activeaza in mediul online. Afla cum sa te protejezi si ce solutii au specialistii, in lucrarea Comert ONLINE. Regim TVA. Controale fiscale, AICI>>

Incasarea se face in magazin, prin POS. Incasarea se face de client plin plata cu cardul, in contul bancar. Incararea se face de catre firma de curierar.

Raspuns: 

1. Monografie contabila propusa pentru activitatea curenta:
4111=707 marfa vanduta


4111=708 transportul

Comentariu:
Activitatea de comert online se desfasoara, in principiu, in baza codului CAEN 4791 Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet, explicitat conform caen.ro astfel:

"Aceasta clasa include comertul cu amanuntul prin case de comenzi sau prin Internet, de exemplu: cumparatorul alege pe baza reclamelor, cataloagelor, informatiilor furnizate pe un website, a machetelor sau a altor mijloace de publicitate si face comanda prin posta, prin telefon sau pe Internet (de obicei prin mijloace speciale furnizate de un website). Produsele achizitionate pot fi descarcate direct de pe Internet, sau in cazul bunurilor materiale livrate clientului.

Aceasta clasa include:

  • comertul cu amanuntul al oricarui tip de produs prin comanda postala
  • comertul cu amanuntul al oricarui tip de produs prin Internet, pe baza de comanda

Aceasta clasa include de asemenea:

  • vanzarea directa prin intermediul televiziunii, radio-ului sau telefonului
  • licitatii cu amanuntul pe Internet (...)".

De asemenea, pct. 431-432 3 din Reglementarile contabile adoptate prin OMFP 1802/2014 stabilesc urmatoarele:
"431. -

(1) In categoria veniturilor se includ atat sumele sau valorile incasate sau de incasat in nume propriu din activitati curente, cat si castigurile din orice alte surse.

(2) Activitatile curente sunt orice activitati desfasurate de o entitate, ca parte integranta a obiectului sau de activitate, precum si activitatile conexe acestora.

ANAF doreste eliminarea evaziunii fiscale din comertul online! Ca urmare, este in plina desfasurare o vasta actiune de control ce vizeaza absolut toti operatorii economici care activeaza in mediul online. Afla cum sa te protejezi si ce solutii au specialistii, in lucrarea Comert ONLINE. Regim TVA. Controale fiscale, AICI>>

(3) Veniturile din activitati curente se pot regasi sub diferite denumiri, cum ar fi: vanzari, prestari de servicii, comisioane, redevente, chirii, subventii, dobanzi, dividende.

(4) Castigurile reprezinta cresteri ale beneficiilor economice care pot aparea sau nu ca rezultat din activitatea curenta, dar nu difera ca natura de veniturile din aceasta activitate. In contul de profit si pierdere, castigurile sunt prezentate, de regula, la valoarea neta, exclusiv cheltuielile aferente, la elementul "Alte venituri din exploatare".

432. - Sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.

4321. - Raspunderea in ceea ce priveste incadrarea operatiunilor care presupun colectarea de sume in numele unor terte parti revine entitatii.4322. -

(1) O entitate care actioneaza in nume propriu isi poate indeplini obligatia de executare pentru a furniza chiar ea un bun sau un serviciu specificat sau poate angaja o alta parte (de exemplu, un subcontractant) pentru a indeplini o obligatie de executare partial sau in intregime in numele sau.

(2) O entitate care actioneaza in nume propriu recunoaste venituri la valoarea corespunzatoare bunurilor sau serviciilor transferate.

4323. -

(1) Exemple de indicatori ai faptului ca o entitate actioneaza in nume propriu, fara ca acestia sa fie limitativi, sunt urmatorii:

a) entitatea este responsabilul principal pentru indeplinirea contractului, aspect care include responsabilitatea pentru acceptabilitatea bunului sau serviciului specificat (de exemplu, responsabilitatea principala pentru ca bunul sau serviciul sa indeplineasca specificatiile clientului);

b) entitatea are un risc legat de stocuri inainte sau dupa ce bunurile specificate au fost transferate catre un client (de exemplu, daca clientul are un drept de retur). Astfel, daca entitatea obtine sau se angajeaza sa obtina bunul sau serviciul specificat contractual, aceasta poate indica ca entitatea are capacitatea de a directiona utilizarea bunului sau serviciului si de a obtine, in esenta, toate beneficiile ramase din acesta, inainte ca bunul sau serviciul sa fie transferat clientului;

c) entitatea are libertatea de a stabili pretul pentru bunul sau serviciul specificat. Stabilirea pretului pe care il plateste clientul pentru bunul sau serviciul specificat poate indica ca entitatea are capacitatea de a directiona utilizarea acelui bun sau serviciu si de a obtine, in esenta, toate beneficiile ramase din acesta. Totusi, in unele cazuri, un intermediar poate avea o anumita flexibilitate in stabilirea preturilor, pentru a genera venituri suplimentare din serviciul sau de a aranja ca bunuri sau servicii sa fie furnizate clientilor de catre alte parti.

ANAF doreste eliminarea evaziunii fiscale din comertul online! Ca urmare, este in plina desfasurare o vasta actiune de control ce vizeaza absolut toti operatorii economici care activeaza in mediul online. Afla cum sa te protejezi si ce solutii au specialistii, in lucrarea Comert ONLINE. Regim TVA. Controale fiscale, AICI>>

(2) Daca o alta entitate isi asuma obligatiile de executare si drepturile prevazute in contract, astfel incat entitatea nu mai este obligata sa transfere clientului bunul sau serviciul contractat (adica entitatea nu mai actioneaza in nume propriu), entitatea nu trebuie sa recunoasca venituri. In acest caz, entitatea trebuie sa analizeze daca o alta entitate isi asuma drepturile si obligatiile prevazute in contract, astfel incat entitatea nu mai este obligata sa transfere clientului bunurile sau serviciile pentru care s-a angajat. In acest caz, entitatea nu mai actioneaza in nume propriu si, ca urmare, nu trebuie sa recunoasca venituri pentru acele bunuri sau servicii. In schimb, ea trebuie sa stabileasca daca actioneaza in calitate de intermediar si sa recunoasca in mod corespunzator veniturile aferente."

Astfel cum reiese din analiza coroborata a celor 2 argumente anterior redate, activitatea de comert online presupune, pe langa preluarea comenzilor de la clienti si livrarea catre acestia a bunurilor astfel comandate, independent de cine suporta acest serviciu. In plus, chiar daca clientul este cel care plateste in final serviciul de curierat/transport, responsabilitatea ducerii la final a livrarii revine tot magazinului online, acesta fiind si cel care plaseaza comanda de transport.
In concluzie, consider ca refacturarea serviciului de curierat trebuie sa completeze cifra de afaceri a agentului economic al carui activitate este reprezentata de comertul online.

2. Tratamentul contabil al incasarilor:
a) Incasarea prin POS in magazin:
5125=4111
5121=5125

b) Incasarea prin POS sau cash la curier: curierul realizeaza un serviciu de intermediere incasari/plati in sensul ca incaseaza de la clientul magazinului online contravaloarea coletului livrat si vireaza celui dintai prin virament, la randul sau, suma astfel incasata.

In contabilitatea magazinului online monografia contabila este aceeasi, respectiv 5121=4111, doar ca cel mai probabil va trebui sa aloce sumele incasate periodic de la curierat pe facturile emise anterior clientilor sai.


Speta 2. Particularitati magazin online

Societatea doreste sa deschida un "magazin" online pentru produse exclusiv digitale (gen servicii sau grafica digitala) pentru clientii din toata lumea, deci persoane fizice majoritar, dar oricine poate accesa serviciile respective. Majoritatea clientilor vor fi probabil din Statele Unite.

Societatea are deja cod special de TVA pentru tranzactii externe. Din punct de vedere fiscal, care sunt obligatiile societatii pentru aceste tranzactii? Ce declaratii fiscale trebuie depuse?

Trebuie facute demersuri speciale inainte de punerea in functiune a "magazinului online"? Se poate incasa in PayPal (cont privat) si apoi virament catre contul bancar al firmei? Fiecare tranzactie trebuie facturata? Daca nu se poate prin PayPal, este obligatorie deschiderea unui cont bancar in valuta sau se poate incasa in contul de lei?

Raspuns:

Pentru o societate din Romania care intentioneaza sa deschida un magazin online de produse digitale destinat clientilor internationali, sunt cateva aspecte fiscale si administrative importante de luat in considerare:

1. Obligatiile fiscale pentru tranzactiile internationale:

1.1. TVA:
Pentru vanzarile catre persoanele fizice din UE, pana la atingerea plafonului de 10.000 euro (46.337 lei), veti factura fara TVA, ulterior avand obligatia sa va inregistrati in scopuri de TVA in fiecare din tarile unde beneficiarii, persoane fizice, isi au domiciliul, sau sa aplicarti regimul OSS conform Art. 315 din Cod fiscal. Acest lucru va presupune, ca dupa depasirea plafonului de 10.000 euro (46.337 lei), dupa inregistrarea in sistemul OSS, veti factura cu TVA specific tarilor unde beneficiarii isi au resedinta, dar declararea si plata TVA se va realiza in Romania.

Pentru vanzarile catre persoanele fizice din afara UE, pana la inregistrarea societatii in scopuri de TVA conform prevederilor de la art. 316 din Codul fiscal (depasirea plafonului de 300.000 lei, societatea nu are nicio obligatie privind TVA, in Romania.

Pentru vanzarile catre persoanele juridice din afara UE. Se aplica regula generala de stabilire a locului prestarilor de servicii de la Art. 278 (2) din Codul fiscal, in sensul ca locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila, este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice. Pana la depasirea plafonului 300.000 lei, dar si dupa depasirea lui, serviciile nu sunt impozabile in Romania (facturile emitandu-se fara TVA, pe codul special de TVA, iar ulterior, dupa depasirea plafonului, pe codul fiscal al societatii)

Pentru achizitii din UE si din afara UE, societatea din Romania are obligatia platii TVA prin declararea in D301, conform art. 278(2) din Codul fiscal, coroborat cu prevederile de la pct. 15(7) din Normele de aplicare (care prevad ca serviciile prevazute la art. 278 alin. (2) din Codul fiscal, prestate de prestatori stabiliti in afara Uniunii Europene catre beneficiari persoane impozabile, care sunt stabiliti pe teritoriul Romaniei, urmeaza aceleasi reguli ca si serviciile intracomunitare in ceea ce priveste determinarea locului prestarii).

1.2. Impozitul pe venit/profit: Veniturile obtinute de societate din vanzarea de produse digitale, trebuie declarate si impozitate in Romania, in functie de vectorul fiscal (1% sau 3% daca societatea ramane microintreprindere, sau 16%
daca societatea devine platitoare de impozit pe profit).

2. Declaratii fiscale de depus:

  • Declaratia 100: pentru plata impozitului pe venit/profit.
  • Declaratia 301: daca este cazul (achizitii de la persoane impozabile din UE sau din afara UE).
  • Declaratia 300: daca societatea devine platitoare de TVA (dupa depasirea plafonului de 300.000 lei).
  • Declaratia 390: pentru achizitii/livrari intracomunitare (pe baza de codul de TVA verificabile in VIES)
  • Declaratia 394:daca societatea devine platitoare de TVA (dupa depasirea plafonului de 300.000 lei). 

3. Demersuri speciale inainte de lansarea magazinului online:

Pentru un magazin online, pe langa aspectele fiscale mentionate anterior, se impune conformitatea cu anumite regulamente legale si cerinte impuse de autoritati pentru protectia consumatorilor:

3.1. Termeni si Conditii: Este obligatoriu sa aveti o sectiune de "Termeni si Conditii" pe site, care sa includa:

  • Modalitatile de plata, livrare si returnare a produselor (daca este cazul).
  • Drepturile si obligatiile consumatorilor si ale vanzatorului.
  • Informatii despre procedura de solutionare a reclamatiilor si litigiilor.

3.2. Politica de Confidentialitate: Conformitatea cu GDPR necesita ca site-ul sa aiba o politica de confidentialitate clara, care sa explice cum sunt colectate, stocate si utilizate datele personale ale utilizatorilor. Trebuie sa oferiti utilizatorilor posibilitatea de a-si da consimtamantul pentru colectarea datelor si de a retrage acest consimtamant.

ANAF doreste eliminarea evaziunii fiscale din comertul online! Ca urmare, este in plina desfasurare o vasta actiune de control ce vizeaza absolut toti operatorii economici care activeaza in mediul online. Afla cum sa te protejezi si ce solutii au specialistii, in lucrarea Comert ONLINE. Regim TVA. Controale fiscale, AICI>>


3.3. Informatii clare despre produse/servicii: Toate produsele sau serviciile oferite trebuie sa fie descrise in mod clar si precis, astfel incat consumatorii sa inteleaga exact ce cumpara.

3.4. Reglementari ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC): magazinele online si site-urile ce promoveaza servicii sunt obligate sa afiseze doua bannere specifice care informeaza vizitatorii despre optiunile de solutionare alternativa a litigiilor (SAL) si solutionarea online a litigiilor (SOL).

- SAL (Solutionarea Alternativa a Litigiilor): O platforma care ofera consumatorilor si comerciantilor o metoda alternativa de solutionare a disputelor, in afara sistemului judiciar traditional: https://anpc.ro/ce-este-sal/
- SOL (Solutionarea Online a Litigiilor): Similara cu SAL, dar se desfasoara exclusiv online, facilitand solutionarea disputelor pentru tranzactiile efectuate pe internet.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm

Trebuie plasate pe pagina principala a site-ului (home page) si pe bara de meniu. Scopul este de a incuraja solutionarea pe cale amiabila a disputelor si de a oferi acces usor la informatii despre procedurile de solutionare.

4. Modalitati de incasare a platilor:

4.1. PayPal: Da. Se poate folosi PayPal pentru incasari, cu conditia sa fie un cont de business, nu unul privat, pentru a separa tranzactiile personale de cele ale firmei.

4.2. Transferul banilor: Banii incasati in contul PayPal pot fi transferati in contul bancar al firmei. Este important ca toate tranzactiile sa fie transparente si documentate corespunzator pentru audituri fiscale.

5. Facturare: Fiecare tranzactie trebuie facturata pentru a asigura transparenta si conformitatea fiscala. Factura trebuie sa respecte reglementarile fiscale (art. 319 din Codul fiscal alin. 6) sau alin. 10, lit. c))si sa fie emisa in conformitate cu normele aplicabile.

6. Cont bancar in valuta:
Nu este obligatoriu sa aveti un cont in valuta; se poate incasa in contul in lei, dar pot exista costuri de conversie valutara. Un cont in valuta ar putea simplifica gestionarea incasarilor din strainatate si ar putea reduce costurile de conversie.

Temei legal

Codul fiscal

Art. 278. - Locul prestarii de servicii

(2) Locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice. Daca serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, aflat in alt loc decat cel in care persoana isi are sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla respectivul sediu fix al persoanei care primeste serviciile. In absenta unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabila care primeste aceste servicii isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita.
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (3), locul urmatoarelor servicii este considerat a fi:
h) locul unde beneficiarul este stabilit, isi are domiciliul stabil sau resedinta obisnuita, in cazul urmatoarelor servicii prestate catre o persoana neimpozabila:
1. serviciile de telecomunicatii;
2. serviciile de radiodifuziune si televiziune;
3. serviciile furnizate pe cale electronica.

Art. 315. - Regimul special pentru vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta, pentru livrarile de bunuri interne efectuate de interfetele electronice care faciliteaza aceste livrari si pentru serviciile prestate de persoane impozabile stabilite in Uniunea Europeana, dar nu in statul membru de consum

(1) In sensul prezentului articol:
a) persoana impozabila nestabilita in statul membru de consum inseamna o persoana impozabila care are sediul activitatii economice sau un sediu fix pe teritoriul Uniunii Europene, dar nu are sediul activitatii economice si nu dispune de un sediu fix pe teritoriul statului membru de consum;
(2) Prezentul regim special poate fi utilizat de catre orice persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispune de un sediu fix in Romania. Regimul special poate fi utilizat si de catre orice persoana impozabila care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispune de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, in cazul in care are un sediu fix in Romania si alege Romania ca stat membru de inregistrare. Regimul special poate fi utilizat in urmatoarele cazuri:
a) de catre orice persoana impozabila care efectueaza vanzari intracomunitare de bunuri la distanta. Regimul special poate fi utilizat si de catre orice persoana impozabila care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana si nici nu dispune de un sediu fix in Romania, dar efectueaza vanzari intracomunitare la distanta care au locul de incepere a expedierii sau transportului bunurilor in Romania. Regimul special poate fi utilizat, de asemenea, si de catre orice persoana impozabila care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana si nici nu dispune de un sediu fix in Romania, dar efectueaza vanzari intracomunitare la distanta care au locul de incepere a expedierii sau transportului bunurilor in mai multe state membre, intre care si Romania, si alege Romania ca stat membru de inregistrare;
b) de catre orice persoana impozabila care faciliteaza livrarea de bunuri in conformitate cu art. 270 alin. (16), atunci cand expedierea sau transportul bunurilor incepe si se incheie in acelasi stat membru;
c) de catre orice persoana impozabila care presteaza servicii catre o persoana neimpozabila, atunci cand persoana impozabila nu este stabilita in statul membru de consum.

Art. 319. - Facturarea

(6) Persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, in urmatoarele situatii:
a) pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate;
b) pentru fiecare vanzare la distanta pe care a efectuat-o, impozabila in Romania in conditiile prevazute la art. 275 alin. (2), cu exceptia cazului in care persoana impozabila utilizeaza regimul special prevazut la art. 315;
c) pentru livrarile intracomunitare de bunuri efectuate in conditiile prevazute la art. 294 alin. (2) lit. a) -c);
d) pentru orice avans incasat in legatura cu una dintre operatiunile mentionate la lit. a) si b).
(7) Prin exceptie de la alin. (6) lit. a) si d), persoana impozabila nu are obligatia emiterii de facturi pentru operatiunile scutite fara drept de deducere a taxei conform art. 292 alin. (1) si (2).
(8) Persoana inregistrata conform art. 316 trebuie sa autofactureze, in termenul prevazut la alin. (16), fiecare livrare de bunuri sau prestare de servicii catre sine.
(9) Persoana impozabila trebuie sa emita o autofactura, in termenul prevazut la alin. (15), pentru fiecare transfer efectuat in alt stat membru, in conditiile prevazute la art. 270 alin. (10), si pentru fiecare operatiune asimilata unei achizitii intracomunitare de bunuri efectuate in Romania in conditiile prevazute la art. 273 alin. (2) lit. a).
(10) Prin exceptie de la prevederile alin. (6) lit. a), persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii pentru urmatoarele operatiuni, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura:
a) livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) livrarile de bunuri si prestarile de servicii, altele decat cele mentionate la lit. a), furnizate catre beneficiari persoane neimpozabile, altele decat persoanele juridice neimpozabile, pentru care este obligatorie emiterea de documente legal aprobate, fara nominalizarea cumparatorului, cum ar fi: transportul persoanelor pe baza biletelor de calatorie sau abonamentelor, accesul pe baza de bilet la: spectacole, muzee, cinematografe, evenimente sportive, targuri, expozitii;
c) livrarile de bunuri si prestarile de servicii, altele decat cele mentionate la lit. a) si b), furnizate catre beneficiari, persoane neimpozabile, altele decat persoanele juridice neimpozabile, care prin natura lor nu permit furnizorului/prestatorului identificarea beneficiarului, cum sunt: livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, servicii de reincarcare electronica a cartelelor telefonice preplatite. Prin normele metodologice se vor stabili documentele pe care furnizorii/prestatorii trebuie sa le intocmeasca in vederea determinarii corecte a bazei de impozitare si a taxei colectate pentru astfel de operatiuni.
(11) Persoana impozabila care nu are obligatia de a emite facturi conform prezentului articol poate opta pentru emiterea facturii.
(12) Persoana impozabila care are obligatia de a emite facturi conform prezentului articol, precum si persoana impozabila care opteaza pentru emiterea facturii potrivit alin. (11) pot emite facturi simplificate in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) atunci cand valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro. Cursul de schimb utilizat pentru determinarea in euro a valorii facturii este cursul prevazut la art. 290;
b) in cazul documentelor sau mesajelor tratate drept factura conform alin. (2).

Norme de aplicare:
SECTIUNEA a 4-a Facturarea -

93. In sensul art. 319 alin. (10) lit. c) din Codul fiscal, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii, altele decat cele prevazute la art. 319 alin. (10) lit. a) si b) din Codul fiscal, furnizate catre beneficiari, persoane neimpozabile, altele decat persoanele juridice neimpozabile, care prin natura lor nu permit furnizorului/prestatorului identificarea beneficiarului, furnizorii/prestatorii pot intocmi facturi simplificate in conditiile stabilite la art. 319 alin. (12) lit. a) din Codul fiscal, care trebuie sa contina cel putin informatiile prevazute la art. 319 alin. (21) din Codul fiscal. In situatia in care nu opteaza pentru emiterea de facturi simplificate, acestia au obligatia intocmirii unui document centralizator pentru fiecare perioada fiscala care sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine;
b) data la care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrarea de bunuri si/sau prestarea de servicii;
c) denumirea bunurilor livrate si/sau a serviciilor prestate;
d) cantitatea bunurilor livrate;
e) baza de impozitare a livrarilor de bunurilor/prestarilor de servicii ori, dupa caz, avansurile incasate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;
f) indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;
g) valoarea totala a bazei de impozitare si a taxei colectate.


Raspuns oferit in luna septembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016