Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prestari servicii intracomunitare efectuate de catre o societate neplatitoare de TVA Cum facem inregistrarea in ROI?

17-Iun-2015
26541

Un SRL neplatitor de TVA doreste sa presteze servicii intracomunitare (programe). In aceasta situatie, este SRL-ul obligat sa se inregistreze in scop de TVA si in ROI? In cazul unui raspuns afirmativ, ce documente se depun la administratia financiara?

Pentru prestarile de servicii intracomunitare, societatea trebuie sa se inregistreze in scopuri special de TVA potrivit art. 153^1 din Codul fiscal, daca nu este inregistrata in scop normal de TVA conform art. 153 din Codul fiscal si sa se inregistreze si in Registrul operatorilor intracomunitari.

Pentru inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 ^1 va trebui sa depuneti la organul fiscal de care apartineti declaratia 091 Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni pentru alte persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii ", cod MFP 14.13.01.10.11/a reglementat prin OMFP 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de TVA.

Codul de inregistrare in scopuri de TVA obtinut ca urmare a depunerii formularului cod 091 in conformitate cu prevederile art. 153^1 "Inregistrarea in scopuri de TVA a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuri sau pentru servicii" se utilizeaza doar pentru raportarea operatiunilor intracomunitare realizate.

De asemenea persoana respectiva trebuie sa se inregistreze si in Registrul Operatorilor Intarcomunitari (ROI) in baza art 158^2 alin. (2) inainte de efectuarea prestarilor de servicii intracomunitare.

Procedura de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari este prevazuta in OANAF 2101/2010. Inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari se face in baza formularului denumit "Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari", cod 095 insotita de cazierul judiciar administratorului societatii.



In conditiile in care partenerii intracomunitari va comunica un cod valid de TVA verificabil in VIES, atunci societatea dvs. va emite o factura fara TVA, operatiunea fiind neimpozabila in Romania si impozabila la beneficiar, conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal.

Asadar, societatea dvs. va emite facturi fara TVA – cu mentiunea “taxare inversa la beneficiar”sau “neimpozabil in Romania”.

Operatiunile se vor declara prin formularul 390 cu cod P care se depune pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturilor, catre beneficiarii intracomunitari.

Pana la atingerea sau depasirea plafonului de scutire de 220.000 de lei la venituri, nu aveti obligatia completarii decontului de TVA.

Dupa depasirea acestui plafon de scutire, aveti obligatia inregistrarii in scop normal de TVA conform art. 153 din Codul fiscal si a anularii codului special de TVA, detinut in prezent. Desigur, dupa inregistrarea in scop normal de TVA, va trebui sa depuneti si decont de TVA (300).

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016