
Raportul Special
realizat de specialisti
De acum doua luni, de la aparitia primelor cazuri de COVID-19 pe teritoriul Romaniei si intrarea in scenariul I de dezastru, apoi trecerea galopanta la al doilea, respectiv al treilea, modul in care angajatii romani muncesc s-a schimbat radical. Totodata, gestionarea unei afaceri a devenit mult mai grea si pentru antreprenori. In contextul dat, daca esti de cealalta parte a baricadei, un angajator empatic si responsabil, poti lua totul ca pe o provocare.
In articolul care urmeaza enumeram cateva probleme pe care le poti intampina in raport cu angajatii si potentiale solutii. Ia in considerare ca situatia ar putea reveni la normal in circa doua saptamani, asadar trateaza totul cu mult calm si acolo unde exista dificultati, cauta solutii.
Daca ai fost nevoit sa reduci efectivul si sa trimiti cativa angajati in somaj tehnic, cu siguranta nu ti-a fost usor. Incearca sa transmiti echipei mesaje de sustinere, optimiste, asigurand toti angajatii ca faci tot ceea ce tine de tine pentru ca lucrurile sa revina la normal. Daca intampini si probleme de ordin legislativ, de exemplu, nu stii cum sa inregistrezi datele in REVisal, nu ezita sa apelezi la consultanta legislativa. In acest mod nu numai ca vei solutiona totul mult mai usor, dar vei proteja si angajatii de eventuale neplaceri si incurcaturi birocratice.
Climatul in colectiv, mai ales mediat de platformele online, nu este unul optimist. Oamenii au temeri, griji, unii se lasa coplesiti mai usor de sentimente de frica, alimentate si de mass-media. Zi de zi, lupta surda cu un inamic redutabil a schimbat absolut totul. In spitale, medicii au devenit eroi, iar in fiecare casa, cuvantul „coronavirus” a devenit unul rostit de mult prea multe ori. Cu siguranta, nici angajatii tai nu reprezinta exceptii. In acest sens, incearca sa comunici cat mai deschis, trimite comunicate de ordin intern, asigura-i pe cei care lucreaza pentru tine ca esti acolo, alaturi de ei. De exemplu, daca un coleg de-al tau nu reuseste sa-si amane ratele la banca, incearca sa prezinti intreaga situatie juristului din companie, pune-i in legatura pe cei care au nevoie unii de ceilalti. Daca exista situatii critice, ia in considerare si posibilitatea de a vira banii unora in avans, dar in termeni de confidentialitate maxima, pentru a nu inocula ideea gresita ca promovezi discriminarea.
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Chiar daca e posibil sa nu obtii reactii pozitive din prima, nu uita ca oamenii au nevoie sa simta mult mai puternic apartenenta la o comunitate atunci cand sunt privati de ceea ce ii reprezinta. Motiveaza-i, reaminteste-le ce echipa super sunteti, lauda-i pentru performante din trecut, atunci cand firma obtinea profit substantial, isi marea portofoliul de clienti de la o luna la alta. De asemenea, o idee ar fi sa organizezi seminare online – cunoscute drept webinar –, in care unul dintre voi sau un expert din afara firmei sa trateze o tema de actualitate, adaptata noii situatii.
Indiferent de predictiile sociologilor in contextul actual, de dificultati si provocari, ca antreprenor incearca sa tii cont in fiecare zi de nevoile celorlalti. Comunicarea este extrem de importanta, iar motivarea joaca un rol esential.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?Au fost stabilite noi masuri in domeniul protectiei sociale in contextul coronavirus (OUG nr.30/2020)OUG 99/2020: Noi facilitati fiscale. Prorogare termene si amanarea dobanzilor si penalitatilor de intarziere7 modificari fiscale in saptamana 28 - 31 decembrie 2020Cele mai importante masuri aprobate de Guvern la inceput de octombrie 2021 in domeniile energie, finante, munca si sanatateUltimele articole
Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEIntoarcerea la birou: cum sa pregatesti angajatii pentru a reveni la noua normalitateA crescut procentul implementarii solutiilor de tip CRMBirourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilorArticole similare
ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a DeclaratieiRepartizarea trimestriala de dividende: Prevederi legislativeDin 1 iunie 2022 salariul minim in agricultura si alimentatie este 3.000 lei. Coduri CAEN care au aceasta obligatieOperatiuni de sponsorizare, mecenat sau donatii efectuate. Tratament fiscalMasuri pentru scaderea ecomiei gri in Romania in urmatorii 7 aniUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaCresterea profitabilitatii in servicii: 4 Puncte cheie de optimizare prin digitalizareCum va arata pachetul 2 de masuri fiscalePermis de Antreprenor - Avantaj competitiv pentru afaceri din toate industriileArticole similare
Studiu de caz: TVA si Impozite de plata pentru o fundatie care nu desfasoara activitati economice?Nou! Proiect Hotarare pentru aprobarea Normelor privind infiintarea comitetelor de audit internCalendarul contabilului modern cu familia in prim-planAchizitia produselor agricole. Care sunt documentele justificative pentru producator?Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, completat cu doua pozitii noi. Instructiuni de completare a D100Ultimele articole
Integrarea software-ului de gestiune cu platforme de rezervari si livrariCum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerPrimii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereCum iti poate transforma afacerea un sistem ERPSAF-T: Prin Ordinul 407/2025 noi categorii de contribuabili vor fi SCUTITE de la transmiterea D406Articole similare
Concluzii transmise de Comitetul consultativ privind libera miscare a lucratorilor in EuropaCartea Verde a Contabilitatii 2016: cum trebuie aplicata noua legislatie fiscal-contabila, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2016Industria bancara din Romania s-ar putea confrunta cu PROBLEME din cauza cadrului juridic impredictibilLegislatia romaneasca, aliniata celei europene in privinta asigurarii auto obligatoriiTraian Basescu: ?Sa traiti bine? nu mai este valabil si pentru evazionistiUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariCheltuieli deductibile. Ce cheltuieli pot fi deductibile pentru un PFI in 2025Cum sa iti conectezi telefonul la televizor? 6 sfaturi utileReges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistemCase de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziArticole similare
Cadouri si tichete cadou pentru salariati de Craciun. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Studiu de caz: Protectia datelor cu caracter personal in cazul unui cabinet de contabilitateProgramele pentru IMM-uri ruleaza 83 de milioane de lei de la statFOKUS Jobs este cea mai noua platforma de recrutare din Romania. Ce avantaje aduce angajatorilor si candidatilorNoi reguli pentru scutirea de impozit pentru veniturile programatorilorUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariCe beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un anTichete cadou de Craciun. Se mai calculeaza impozit si CASS daca suma de 300 lei este neimpozabila?30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaPilonul 3 de pensii. MONOGRAFIE contabila utila pentru pensia facultativaSfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA